عمومی

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های آنا از خبرگزاری ایلام، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، خواستار تشکیل رشته های جدید و آموزش های کاربردی و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . کار کنید ایجاد و فعال سازی صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان در دانشگاه ها می تواند مشکلات اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد. (بیشتر)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اسلامی بر لزوم توجه به مشکلات مختلفی که در بحث اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای رفع این مشکل و تقویت ارتباط خود با صنعت و فعالیت اقتصادی و دانش بنیان گام های موثری بردارد و از ظرفیت این دانشگاه برای تولید ثروت در استان استفاده کنیم. دانشگاه ها جدا از بحث های خاص می توانند در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی داشته باشند. در برگزاری دوره های آموزشی استثنایی و علمی باید از ظرفیت بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: همه می توانیم در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم و انتظار مردم گام های قاطع و عملیاتی برداریم. رهبران جهادی برای گفتگو عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در عرصه اقتصادی شوند.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و طبیعتاً به صلابت دین و ولایت و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید داشته باشد، توجه به ارزش‌ها و تقویت دینی است. باورها در دانشگاه و ترویج آن رسالت سختی است.» این مسئولیت بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد رشته ها و مشاغل جدید فعال باشد

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تخصص و رشته خاص خود، خروجی فرد باید متخصص آن رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک بگیرد. زیرا کشورهایی که می خواهند پیشرفت کنند به متخصص نیاز دارند.

لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استانی تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و حل مشکلات استان دارد. اکنون ده ها رشته کاربردی از کاردانی تا دکتری که اکثرا بر اساس نسخه استانی توسعه هستند در این دانشگاه و البته از نظر تحصیلی تاسیس شده است. کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری بیان کرد: توسعه استان بدون توجه به نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید داشتند. در هشت سال گذشته دانشگاه در تحریم کردن کل مدیریت قبلی بود و حتی در دوره تصویب، هیچ همکاری با این دانشگاه صورت نگرفت و گاهی مشاهده می شد که این رشته را برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تصویب می کردند. اما برای این دانشگاه با همه ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری در هیچ زمینه ای به توافق نمی رسند و اساسا با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نمی کنند.

وی از رویکرد دولت جدید در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی قدردانی کرد و گفت: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت رسانی به اقدامات عمرانی و انقلابی مسلمانان دولت جدید است. و این یک تحقیق بنیادی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا