اقتصادیکسب و کار ویژه

بهترین کفش فوتسال چگونه تست می شود؟

اگر عنوان تشخیص کفش ورزشی اصل از تقلبی را در گوگل جست و جو کرده‌ باشید، به احتمال زیاد مقالات بسیاری را می‌بینید که ما تمام آنها را قبل از نوشتن این مقاله مطالعه کردیم تا مطلبی جامع برای شما تهیه کنیم، پس با ما برای تشخیص کفش و کتانی ورزشی اصل از تقلبی همراه باشید.

خرید کفش یکی از کارهایی است که هر انسانی بسته به نیازش در طول زندگی به دفعات با آن درگیر است. اگر در کشوری اروپایی زندگی می‌کردیم احتمالا هیچ دغدغه‌ای از بابت خرید کفش اصل نداشتیم چراکه تمام برند‌های معتبر خودشان نمایندگی فروش مستقیم دارند و ما تنها کافی بود برای خرید به آنها مراجعه کنیم.

اما این روزها در کشور ما و با توجه به تحریم‌های ظالمانه، تقریبا هیچ برند ورزشی در ایران نمایندگی فروش مستقیم ندارد و تمام محصولات اصلیِ موجود در فروشگاه های سطح شهر که گاهاً با آنها برخورد می‌کنیم و به لطف بی‌اطلاعی آنها را تشخیص نمی‌دهیم، همگی توسط یک شخص سوم به کشور وارد شده‌اند و نه توسط برند اصلی.

سوال اصلی، چطور کفش اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ برای شروع باید بگویم این کار به دو بخش مبتدی و تخصصی تقسیم می‌شود که به خودِ خریدار بازمیگردد.

قدم اول

ابتدا از مکانی که برای خریدِ کفش به آن وارد می شویم شروع می‌کنم. به محیط اطرافتان توجه کنید. مغازه‌هایی با دکوراسیون شیک و مرتب اغلب فروشنده محصولاتِ باکیفیت هستند. ممکن است کفش‌های “های-کُپی”، با کیفیت بالا اما غیر اصل هم برای فروش در آن مغازه وجود داشته باشد اما احتمالا یک جفت کفش اصل با برند ، ، ، یا هر برند مطرح دیگری هم برای فروش پیدا خواهید کرد. اما اگر وارد مغازه‌ای با ظاهر شلخته شدید، احتمال یافتن محصولات اصل کمتر می‌شود. با این حال این معیار دقیقی نخواهد بود.

قدم دوم

قیمت شنیده شده از طرف فروشنده را تحلیل کنید و کیفیت کفش را نسبت به آن بسنجید. کفش های اصل در اکثر مواقع قیمتی حدود یک میلیون تومان به بالا دارند البته با نرخ ارزِ حالِ حاضر. کفش های ارزان قیمت در بازه 200 هزار تومان به بالا را تقلبی در نظر بگیرید. می‌پرسید چرا؟ برند‌ها همگی برای طراحی و تولید محصولاتشان وقت و هزینه زیادی صرف می‌کنند. از بهترین مواد برای تولید آنها بهره می‌گیرند تا این عضوِ حیاتی از هر خطری در امان باشد. در نتیجه قیمت تمام شده محصولاتِ اصلی بسیار بالا تر خواهد بود. یک شرکت تولید کننده محصولاتِ تقلبی، برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده، بسیاری از این کار ها را انجام نمی‌دهند، مواد با کیفیتی را استفاده نمی‌کنند و دقت برند اصلی در تولید را ندارند.

این موضوع خودش را زمانی نشان می‌دهد که به کفش ها دقت می‌کنید. دوخت کفش، جنسِ به کار رفته برای رویه کفش، طرح زیره کفش، تکنولوژی‌های به کار رفته در آن، چسب کاری لایه میانی، نوشته‌های داخل زبانه کفش، جعبه آن و تمام چیز‌های دیگر. به عبارت ساده تر زمانی که کفش را در دست می‌گیرید خواهید فهمید که چقدر در تولید آن دقت به خرج داده و از چه موادی برای تولیدش استفاده شده. پس قبل از خرید با دقت کفش را بررسی کنید و بدون خجالت سوال هایتان را از فروشنده بپرسید. بهترین فروشنده‌ها همیشه به سوالات مشتری پاسخ کامل می‌دهند.

کفی کفش بخش مهمی از آن است. بهترین کفی ها در ناحیه پنجه دارای انعطاف بالایی هستند و هرچه عقب تر بیایید استحکام آن افزایش میابد تا کنترلتان در حرکت بیشتر شود. این چیزی است که در کفش های ارزان به آن دقت نمیشود. کفی ها باید بعد از خم شدن به راحتی به حالت اول بازگردند و اگر این اتفاق نیفتاد به کیفیت آن شک کنید.

وزن کفش بسیار مهم است. کفش‌های اصلی وزنی بسیار کم دارند تا در دراز مدت از خستگیِ شما جلوگیری کنند. جنس و بافت لایه رویه کفش از اهمیت بالایی برخوردار است. در محصولات اصل این لایه از بهترین مواد تولید میشود تا پا درون کفش قابلیت تنفس داشته باشد، عرق نکند و حساسیت نگیرد. کفش های تقلبی به این دلیل که لایه رویه آنها کیفیتی پایین دارد باعث عرق کردن پا و در نهایت ایجاد حساسیت و بیماری‌های قارچی خواهد شد. دوخت کفش را بررسی کنید، دوخت باید دقیق باشد، هرچه قدر دقت دوخت بالاتر باشد کیفیت کفش نیز بالا خواهد رفت.

حتی کیفیت جعبه کفش را بررسی کنید، کارتٌن کفش باید شامل اطلاعات داخل زبانه کفش باشد. این نوشته ها در محصولات اصلی مرتب و دقیق هستند.

قدم سوم

بارکد و اطلاعات کفش را در اینترنت جست و جو کنید. اگر موردی یافت شد به احتمال قوی کفشی که در دست دارید اصل است یا با کیفیت بالا (های-کپی) تولید شده. اطلاعات مندرج روی جعبه و دخل زبانه کفش نباید متفاوت باشند. البته اگر کفش دسته دوم بخرید جعبه‌ای همراه آن نخواهد بود. این راه تقریبا به شما اطمینان خواهد داد که جنس اصلی را تهیه می‌کنید یا خیر.

قدم چهارم

باور کنید یا خیر، تمامی محصولات حتی آنان که اصل هستند، همگی در کشور چین تولید می‌شوند. برند های معتبر در سراسر جهان تنها به یک دلیل به سراغ چین می‌روند، کارگر ارزان قیمت. چین محصولات را توسط کارگرانی تولید میکند که حقوقشان نسبت به کارگران کشور های دیگر پایین است در نتیجه قیمت تمام شده هر محصول برای کمپانی مادر کمتر می‌شود. پس تولید چین بودن یک کفش به معنی کیفیت پایین نبوده بلکه در 90% مواقع نشان از اصل بودن آن است. و اگر کفشی دیدید که تولید ویتنام یا فیلیپین است بدانید و آگاه باشید که تولید برند اصلی نبوده و تقلبی است.

قدم پنجم

بازخورد مشتریان مغازه را مشاهده کنید. فروشگاهی که مشتریانش راضی باشند مطمئناً اجناس با کیفیت ارائه می‌دهد. این فروشگاه‌ها معمولا برای محصولاتشان ضمانت دارند، فروشنده‌های آن‌ها حرفه‌ای و متعهد هستند و حداقل ضمانت بازگشت وجه را به شما می‌دهند. هیچ وقت از یک فروشگاه نامعتبر که نمی‌شناسید خرید نکنید.

قدم ششم

همان طور که برای خرید یک تلفن همراه، قبل از هرچیزی در اینترنت جست و جو می‌کنید، در خصوص مشخصات و ویژگی های آن مطالعه می‌کنید و حتی آن را در دست دوستانتان مشاهده میکنید، برای خرید کفش نیز همین رویه را در پیش بگیرید. قبل از هر چیزی به جست و جو بپردازید، مٌدل های مورد نظرتان را بیابید، در خصوص آنها مطالعه کنید و حد الامکان تصاویری باکیفیت از آنها را در اینترنت مشاهده کنید و در تلفن همراهتان ذخیره کنید یا به خاطر بسپارید.

این امر باعث میشود تا انتخاب شما دقیق باشد و گول چرب زبانی بعضی از فروشنده ها را نخورید. داشتن یک عکس یا دیدن محصول از قبل باعث می‌شود تا در زمان خرید بدانید کفش اصلی چه ویژگی های ظاهری دارد، دوخت آن به چه شکل است، طرح کفی آن چگونه باید باشد، نشان ها و نوشته ها کجا قراردارند و خیلی موارد دیگر.

یکی از موارد دیگر عدم وجود تفاوت در دو نمونه است. اکثر کفش ها دارای رنگبندی هستند. تفاوت دو محصول تنها در رنگ آن‌ها بوده بنابراین حتی نوشته های اطراف کفش (مکان نوشته ها و شکل آنها) یا هر ویژگی دیگری باید ثابت باشد.

در جزییات گرافیکی و طرحی به کار رفته نیز توجه داشته باشید. رویه کفش به چه شکل است و تراکم طرح مورد نظر میزان کیفیت و دقت اجرای آن رو کفش همگی نکات فنی ریزی هستند که باعث ایجاد همان تفاوت قیمت تمام شده می‌شوند. تولید کنندگان کفش های تقلبی به دقت آنها را اجرا نمی کنند و هر چقدر هم کارشان ماهرانه باشد مطمئن باشید یکجا کار از دستشان در خواهد رفت چه اتفاقی و چه عمدی.

خصوصا قیمت کفش مورد نظر را از اینترنت و فروشگاه اصلی آن بیابید، آن را به ریال تبدیل کنید و کمی سود فروش نیز به آن اضافه کنید تا حدود قیمت آن را بدانید. این باعث می‌شود تا قیمت کم که اکثرا نشان از تقلبی بودن دارد را متوجه شوید و حتی گران فروشان را نیز تشخیص خواهید داد.

در آخر باید بگویم خرید یک جفت کفشِ اصلی در کشور عزیزمان کمی مشکل و هزینه بر است. اگر کفش اصل از هر برندی بخواهید باید قیمت آن را قبول و پرداخت کنید چرا که در تمام دنیا اوضاع به همین شکل است. اما اگر هزینه برایتان مهم است میتوانید از کفش های های-کپی استفاده کنید. این کفش ها تنها کمی از نظر کیفیت نسبت به نمونه اصلی پایین تر هستند اما قیمت مناسبی دارند. اما هیچگاه به سراغ کفش های تقلبی و بی کیفیت نروید چرا که به همان انداره که قیمت پایینی دارند به پایِ شما آسیب خواهند رساند و این امر در دراز مدت باعث بوقتی صحبت از کفش های فوتسال می شود، مهم است که کفشی تهیه کنید که در زمین به شما کمک کند و در حین بازی احساس راحتی کنید. فوتسال ورزشی سریع با پیچ و تاب ها و حرکات یکباره و حتی مهارت ها و تکنیک های زیرکانه است که باید به آنها مسلط باشید؛ اینها را می توان با تهیه کفش مناسبی که نه تنها برای شما مناسب است، بلکه در قسمت داخلی و خارجی ساخت عالی دارد، بسیار آسان تر کرد. اغلب مشاهده می کنید که بسیاری از بازیکنان برتر فوتسال کفش های اورجینال و برندهای مطرح می پوشند که به دلیل اعتمادیست که به این کفش ها پیدا کرده اند.

داشتن اطلاعات در مورد آنچه که باید در طراحی، تناسب و ساخت کفش های فوتسال به دنبال آن باشید، به شما کمک می کند تا بهترین جفت کفش ممکن را انتخاب کنید. این تصمیم آگاهانه و پیروی از ، بر عملکرد شما در زمین بازی تاثیر گذاشته و از بروز آسیب برای خودتان یا سایر بازیکنان جلوگیری می کند.

 

آناتومی کفش فوتسال

کفش ها از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند که با تجزیه آنها خواهید دید که مهم ترین قسمت های هر کفش فوتسال چه تفاوتی را در عملکرد، دوام و همچنین ایمنی ایجاد می کنند.

  1. کلاهک پا: قسمتی از کفش است که انگشتان پا را می پوشاند، بسیار مهم است که کفش های فوتسال دارای استحکام کافی در این قسمت برای محافظت از انگشتان بازیکنان باشند زیرا آنها در این قسمت از پا فعالیت زیادی دارند.
  2. کفی: کفی بالشتک بین کف داخلی کفش فوتسال و پای بازیکن است. بازیکنان اغلب چندین بازی فوتسال را پشت سر هم انجام می دهند یا در جلسات تمرینی طولانی شرکت میکنند، بنابراین مهم است که پای آنها راحت باشد و با قرار دادن کفی مناسب از ناراحتی و ایجاد تاول در پای بازیکن، جلوگیری شود.
  3. زیره: زیره کفش فوتسال نیز بخش مهمی از آن می باشد، طراحی زیره کفش فوتسال باید به شکلی باشد که علاوه بر داشتن دوام، خطر لغزش و افتادن بازیکن را به حداقل برساند و به راحتی با زمین و توپ ارتباط برقرار کند.
  4. زیره میانی: زیره میانی نیز به اندازه زیره اصلی کفش اهمیت دارد و معمولاً از آن جداست، این بخش در کفش های ورزشی برای جذب ضربه طراحی شده و فشار وارده بر پای فرد را کاهش می دهد.
  5. رویه: رویه کفش فوتسال قسمتی را می پوشاند که بازیکن برای ضربه زدن به توپ از آن استفاده می کند، این قسمت باید از پای بازیکن محافظت کند و همزمان به او احساس راحتی نیز بدهد؛ به جهت گردش هوای مناسب کفش نیز می باشد. این قسمت معمولاً از جنس مواد مصنوعی یا چرم می باشد و ممکن  است دارای پد یا بالشتک های مخصوصی باشند که در عین امکان احساس توپ، محافظت بیشتری ارائه می کنند.
  6. پاشنه: پاشنه کفش فوتسال یک نقطه جذب مهم است که می تواند در بیرون یا داخل کفش قرار گیرد، اهمیت پاشنه در زمان توقف و شروع حرکت بازیکن بیشتر مشخص می شود و فشار بالایی که بازی روی سطح زمین فوتسال ایجاد می کند را جذب می کند.

 

چه کفش هایی برای فوتسال مناسب است؟

کفش ها جزء ضروری بازی فوتسال هستند، آنها به بازیکنان اجازه می دهند بدون خطر آسیب، به توپ فوتسال ضربه بزنند. توصیه می شود که بازیکنان کتانی یا کفش های تخت بپوشند که برای زمین های سرپوشیده بهترین انتخاب است. کفش فوتسال کشش خوبی را برای بازیکنان فراهم می کند و بازیکنان را از لیز خوردن و سر خوردن در داخل زمین در طول مسابقات باز می دارد. دو نکته اساسی وجود دارد که یک بازیکن باید هنگام پیدا کردن کفش فوتسال خوب به دنبال آن باشد، این دو مورد سطح خوب در قسمت پایین کفش و کیفیت بالای کفش فوتسال است؛ اگر کفشی در هر دوی این موارد بهترین باشد، بازیکنان راحت تر می توانند بازی فوتسال را انجام دهند. کفش های فوتسال خوب دارای زیره لاستیکی هستند که به بازیکنان کمک می کند در طول بازی از ایستادن خسته نشوند؛ البته کفی لاستیکی نباید میخ (آج) داشته باشد. کفش های فوتسال اغلب از چرم یا مواد انعطاف پذیر دیگری ساخته می شوند تا بازیکنان بتوانند آزادانه بدوندند، ضربه بزنند و توپ را به راحتی شوت کنند. گاهی اوقات از نظر ظاهری کفش های فوتسال می توانند شبیه کفش های کتانی معمولی باشد.

همانطور که گفته شد کیفیت یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب کفش برای بازی فوتسال است؛ بازیکنان به طور مداوم در زمین بالا و پایین می دوند و همچنین به توپ ضربه می زندد و شوت می کنند، در نتیجه ساییدگی سریع کفش فوتسال امری طبیعی است. بنابراین، بازیکنان باید به دنبال کفش هایی با کیفیت خوب باشند که برای مدت طولانی دوام داشته باشند. بهترین کفش برای انجام بازی فوتسال، یا کفش ورزشی داخل سالن است.

شرکتهای مختلف برای هر مدل کفش ورزشی که عرضه می کنند، روش های آزمایش متفاوتی خواهند داشت، اما همه آنها بخش های زیر را پوشش می دهند:

✔ قابلیت جذب ضربه

✔ میزان انعطاف پذیری

✔ کیفیت زیره

✔ تست دوام و ماندگاری

✔ تجزیه و تحلیل گردش هوا

 

تفاوت های کفش فوتسال و کفش فوتبال

در حالی که ورزش فوتسال شبیه فوتبال است، اما تجهیزات آن شبیه فوتبال نیست، فوتبال روی چمن بازی می شود، فوتسال در سالن سرپوشیده و روی یک سطح سخت بازی می شود. در نتیجه کفش های تخت با کشش زیاد نسبت به سطح از ضروریات ورزش فوتسال هستند. فوتسالیست ها کفش های میخ دار نمی پوشند زیرا زمین بازی فوتسال با فوتبال بسیار متفاوت است؛ در صورتی که بازیکنان فوتسال کفش های میخ دار بپوشند، نه تنها به خود و اطرافیان آسیب می رسانند، بلکه در سطح صاف و سخت داخل سالن نیز توانایی حرکت راحت را نخواهند داشت. برندهایی مانند آدیداس، نایک و جوما همگی کفش های فوتسال خوب و باکیفیت تولید می کنند؛ آنها در زمینه تجهیزات و کفش فوتبال و فوتسال تخصص دارند و جزئیات مورد نیاز برای کفش ورزشی در هر رشته را رعایت می کنند. این برندها مجموعه کاملی از کفش های فوتسال دارند، به عنوان مثال دسته شامل انواع مدل ها با ویژگی های متفاوت و دوام مختلف که برای هر کسی در هر سنی یا سطح بازی عالی است.

ورزش فوتسال یک ورزش پرطرفدار گروهیست که بسیاری از جوانان را به سمت خود جذب می کند، این رشته ورزشی در سالن انجام می شود و نیاز به لوازم اولیه مانند کفش ورزشی مناسب دارد. کفش فوتسال تخصصی و مناسب مانند هر رشته ورزشی دیگری از سلامت عضلات پا در حین ورزش محافظت می کند و در عین حال باید راحت و منعطف نیز باشد تا در انجام ورزش اختلال ایجاد نکند. فوتسال که به فوتبال سالنی هم شناخته می شود و به دلیل نوع بازی و ابعاد سالن بازیکنان به هم نزدیک هستند و احتمال برخورد آنها به هم وجود دارد، در نتیجه داشتن یک کفش فوتسال خوب ضروری می باشد. ویژگی های یک کفش فوتسال تا حدودی با کفش های ورزشی دیگر از جمله کفش فوتبال تفاوت دارد، مهم ترین تفاوت نداشتن استوک در زیره کفش فوتسال و مقاومت بیشتر آنها می باشد. علاوه بر اینکه داشتن کفش فوتسال مناسب باعث افزایش عملکرد در طول بازی شده، می تواند امکان آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

همانطور که گفته شد در ورزش فوتسال به طور مداوم با پای بازیکنان در ارتباط است و نیاز به دویدن با سرعت بالا دارد؛ به همین دلیل یک کفش فوتسال خوب باید بتواند این قابلیت را به بازیکن بدهد تا با حداکثر سرعتی که می تواند بدود و در صورت نیاز تغییر جهت بدهد. مورد دیگری که یک کفش فوتسال خوب برای ورزشکار به همراه دارد، جلوگیری از آسیب ها در زمان تمرینات و مسابقات می باشد، چرا که کفش مناسب از سر خوردن و لغزش پای او جلوگیری می کند. در زمان باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین استفاده از آن را در طولانی مدت داشته باشید؛ ویژگی های کفش فوتسال خوب شامل موارد زیر می شود:

 

1- جنس کفش فوتسال

قطعا نوع مواد اولیه ساخت کفش فوتسال تاثیر بسیاری در مقاومت و کارایی کفش دارد و این مواد اولیه می تواند بر عملکرد ورزشی فرد نیز اثر بگذارد. معمولا کفش فوتسال خوب از چرم طبیعی و مصنوعی ساخته می شود که تفاوت آنها در راحتی و انعطاف بیشتر چرم طبیعی و وزن کمتر و ماندگاری بیشتر چرم مصنوعی می باشد.

 

2- چسبندگی کفش فوتسال

کفش مخصوص فوتسال، برخلاف سایر کفش های ورزشی دارای سطحی صاف می باشد چرا که این ورزش در سالن ها و روی زمینی مسطح مانند پارکت انجام می شود. برای دویدن، تغییر جهت و داشتن سرعت روی این سطوح کفش فوتسال باید چسبندگی متناسبی داشته باشد به صورتی که از انعطاف پذیری کفش جلوگیری نکند.

 

3- اندازه کفش فوتسال

حتی اگر بهترین کفش فوتسال را بخرید اما متناسب با اندازه پای شما نباشد نمی توانید استفاده مناسبی از آن کنید و قطعا در صورت استفاده پای شما را اذیت خواهد کرد. علاوه بر سایز کفش فوتسال باید در زمان خرید به پهنای کفش در قسمت پنجه نیز توجه کنید و در زمان پوشیدن آن بتوانید به راحتی پای خود را حرکت دهید. توصیه می شود عصرها یا غروب را برای خرید کفش انتخاب کنید زیرا در این زمان پاها در بزرگترین اندازه خود هستند و بهتر است جوراب ورزشی خود را برای تست کفش به همراه داشته باشید.

 

4- دوام کفش فوتسال

ماندگاری کفش های فوتسال به جنس مواد اولیه آن و همچنین میزان و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. جنس زیره و رویه کفش فوتسال معمولا به شکلی می باشد که بتواند طول عمر بالایی را حتی با استفاده زیاد داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که این کتانی ها مخصوص سالن بوده و استفاده آنها در خیابان یا زمین بازی غیر استاندارد باعث کاهش دوام آنها می شود. همچنین تعداد روزهای استفاده و نحوه نگهداری از هر کفش ورزشی تاثیر بسیاری در طول عمر آن دارد؛ استفاده از دو کفش به صورت همزمان میتواند زمان ترمیم مورد نیاز را به آنها بدهد و ماندگاری آنها را بیشتر کند.

 

5- راحتی و وزن کفش فوتسال

رشته فوتسال نیاز به دویدن بسیار دارد که لازمه آن داشتن یک کفش ورزشی سبک و دارای انعطاف است. کفش های فوتسال را از مواد اولیه ای می سازند که علاوه بر وزن کم و نرمی، دارای انعطاف در تمامی قسمت های کفش به خصوص در لایه زیرین و میانی باشد. این انعطاف پذیری کفش فوتسال علاوه بر ایجاد راحتی در دویدن و چرخش سریع، از آسیب به تاندون و ساق پا جلوگیری می کند.

 

6- تنفس کفش فوتسال

به دلیل تحرک زیاد پاها در فوتسال کفش ورزشی مناسب این رشته باید به صورتی باشد که گردش هوای مناسب در داخل آن در جریان باشد تا از تعریق پاها جلوگیری کند. به همین دلیل معمولا رویه های کفش فوتسال خوب را از جنس پارچه تولید می کنند تا امکان تهویه سریع و بهتر را فراهم کند و وزن کمتری نیز داشته باشد.

 

7- کفش فوتسال متناسب با هر پست

در ورزش فوتسال افراد با توجه به پستی که دارند نیاز به تحرک، تغییر جهت یا مقاومت دارند که هر نوع کفش می تواند این شرایط را محیا کند. به عنوان مثال کسی که در پست حمله بازی می کند نیاز به کفشی با رویه مسطح دارد تا توپ را به راحتی شوت کند، اما کسی که در پست دفاع یا دروازه بازی می کند نیاز به کفش فوتسالی دارد که علاوه بر دوام بالا در برابر ضربه، امکان تغییرهای ناگهانی را نیز فراهم کند.

 

8- قیمت کفش فوتسال

افراد در زمان خرید هر وسیله ای برای خود بودجه مشخصی تعیین می کنند، اما در زمان خوب در ابتدا باید به گزینه های موجود توجه داشته باشید تا قیمت حدودی برایتان مشخص شود. معمولا کفش های ورزشی در بازار ایران وارداتی هستند و قیمت بالایی دارند، البته این به معنی عدم وجود کفش فوتسال مقرون به صرفه نیست. یکی از راه هایی که می توانید کفش فوتسال خوب اما با قیمت مناسب بخرید، انتخاب مدل های قدیمی یک برند می باشد، البته به شرط با کیفیت بودنش.

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا