درمان دردهای آرتروز با کمک ایمپلنت‌های الکتریکی

به گزارش شفاف و به نقل از نیوساینتیست، کاشت زانو که مقدار کمی جریان الکتریکی تولید می کند می تواند درمان آرتروز و تحریک رشد مجدد غضروف باشد.

خرگوش هایی که از ایمپلنت هایی استفاده می کنند که هنگام حرکت برق تولید می کنند، بیشتر از خرگوش هایی که دارونما مصرف می کنند، تحت تأثیر آسیب غضروف قرار می گیرند.

استئوآرتریت یکی از شایع ترین علل زانو درد با افزایش سن است. این بیماری باعث ساییدگی و پارگی غضروف می شود. غضروف لایه‌ای است که انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند و معمولاً از ساییدگی آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

درمان های بسیاری برای آرتروز در حال توسعه هستند. این شامل داروهای جدید و کاشت سلول های بنیادی است که توانایی تبدیل شدن به هر نوع سلولی را دارند. چندین مطالعه نشان داده اند که یک جریان الکتریکی خفیف می تواند سلول های غضروف زانو را به تکثیر و ترمیم آسیب تشویق کند.

Thanh Nguyen، محققی در دانشگاه کانکتیکات (UCONN) و همکارانش یک غشای زیست تخریب پذیر با ضخامت نیم میلی متر ساخته اند که هنگام فشرده شدن و کشیده شدن، الکتریسیته تولید می کند تا از قرار دادن باتری ها در داخل بدن جلوگیری کند. . ساختاری چارچوب مانند دارد که سلول ها را به انتقال آن تشویق می کند.

گروه نگوین این ایده را با سوراخ کردن غضروف زانو خرگوش‌ها و چسباندن آن‌ها به مواد یافت شده بررسی کردند. پس از یک ماه استراحت، خرگوش ها تشویق شدند تا به مدت 20 دقیقه در روز روی یک تردمیل آهسته بپرند تا پاهای خود را ورزش دهند و برق تولید کنند.

دو ماه بعد، محققان نمونه‌هایی از بافت مفصلی گرفتند و سالم بودن آنها را زیر میکروسکوپ ارزیابی کردند. آنها دریافتند که سلول های غضروفی به داخل قاب حرکت کرده و مفاصل دست نخورده تر به نظر می رسند. نگوین گفت: سلول های بنیادی از مغز استخوان به اسکلت جذب می شوند.

خرگوش ها به طور متوسط ​​15 از 18; خرگوش های گروه دوم که ایمپلنت هایشان برق تولید نمی کرد، حدود پنج امتیاز کسب کردند.

نگوین ادامه داد: اگر این ایمپلنت‌ها روی انسان‌ها استفاده می‌شد، مواد مورد استفاده برای ساخت آن‌ها پس از حدود دو ماه حل می‌شد، اما می‌توان آن را برای ماندگاری طولانی‌تر تغییر داد.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا