عمومیکسب و کار ویژه

در تلویزیون ال جی صدا زیر یا بم است

ایراد های صدا در تلویزیون های ال جی

مشکلات رایج در صدای تلویزیون ها، از مواردی اند که بیشتر مربوط به تلویزیون ‌های خریداری شده از مراکز غیر اصلی فروش ال جی می باشند. سیستم اصلی این تلویزیون ها همیشه به گونه ‌ای دچار مشکل است و خبری هم از گارانتی و خدمات پس از فروش نیست!

انواع مشکلات صوتی مربوط به تلویزیون های نمایندگی غیر رسمی

  • تلویزیون صدا ندارد.
  • صدای تلویزیون ضعیف است.
  • در تلویزیون، صدا زیر یا بم است.
  • صدا در تلویزیون یکباره بالا می رود یا کم می شود.
  • صدا و تصویر در تلویزیون هم گام نیست.
  • صدای تلویزیون به طور ناگهانی قطع می شود.
  • صدای تلویزیون به صورت منقطع پخش می شود.
  • صدای تلویزیون نویز دارد.
  • تلویزیون صدای اضافه، از جایی غیر از بلندگو ها دارد.

آیا امکان تعمیر تلویزیون های بدون ضمانت وجود دارد؟

بله! خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون در این حالت نیز ممکن می باشد. تنها کافیست بدانید که مشکل صدا از چه جایی ناشی می شود و راه رفع آن چگونه است.

اطمینان از معیوب بودن تلویزیون

در مورد ایراد های صدا باید اول چک کنید که ایراد از دستگاه جانبی (سینما خانگی، دی وی دی و…) و یا آنتن نباشد. تلویزیون را روی سایر ورودی‌ ها هم چک کنید. در قسمت تنظیمات، تنظیمات صدا را چک کنید که آیا خروجی صدا درست انتخاب کردید یا خیر.

اگر چک کردید و متوجه شدید که دستگاه ‌های جانبی و آنتن مشکلی ندارند، پس ایراد از خود تلویزیون بوده و لازم است هر چه زودتر توسط متخصصان نمایندگی های معتبر ال جی، چک و تعمیر شوند. می توانید پیش از تماس با تکنسین ها، اقداماتی که ذر ادامه شرح داده ایم را نیز انجام دهید تا در صورت پاسخگویی، از صرف هزینه و وقت اضافی جلوگیری شود.

تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد

  • خروجی صدا را در منوی صدا بر روی حالت بلند گوی تلویزیون قرار دهید.
  • چک کنید صدای تلویزیون روی حالت mute نباشد.

صدای تلویزیون ال جی ضعیف است

در صورتی که صدای تلویزیون شما ضعیف است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود، سپس پیغام را تایید نمایید.
  • در منوی صدا، گزینه‌ ی تست صدا را انتخاب کنید و توجه نمایید که آیا صدا به صورت واضح پخش می‌ شود یا خیر.
  • از منوی صدا، حالت صدای استاندارد را انتخاب نمایید. این گزینه از سوی کارخانه به شما پیشنهاد می ‌شود.

بعضی از تلویزیون ‌ها بسته به مدل، دارای باند های 6، 10 و یا 20 وات است که صدای زیادی نمی ‌دهد و این طبیعی است. برای حل این مشکل پیشنهاد می ‌کنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید.

در نهایت چنانچه دستگاه مشکل دارد و صدا به صورت غیر طبیعی کاهش یافته است برای بررسی تلویزیون از سوی نمایندگی‌های مجاز تعمیرات گلدیران اقدام نمایید.

در تلویزیون ال جی، صدا زیر یا بم است

در این حالت احتیاج است این مراحل را امتحان کنید:

  • سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.
  • در صورت عدم نمایش گزینه‌ی فوق لطفا حالت صدا را از منوی صدا بر روی گزینه‌ی (استاندارد) انتخاب کنید. می‌توانید بازنشانی صدا را از این قسمت انجام دهید. (این مورد بستگی به مدل دارد)
  • می‌توانید وضوح صدای دستگاه را از طریق گزینه‌ی تست صدا و یا از طریق محتوای یک ورودی دیگر ( همانند USB و HDMI) بررسی نمایید.

پس از رعایت این موارد، در صورت عدم رفع ایراد برای بررسی تلویزیون اقدام نمایید.

صدا در تلویزیون ال جی یکباره بالا می‌رود یا کم می‌شود

در صورتی که صدای تلویزیون به طور مکرر کم و زیاد می ‌شود، مراحل ذکر شده در ادامه را دنبال کنید:

  • باتری ‌های کنترل را خارج کنید و چک کنید آیا کنترل فرمان اشتباه ارسال می‌کرده است یا نه؟
  • حالت خودکار میزان صدا در منوی صدا را روشن کنید. این گزینه روی دستگاه جانبی اگر به تلویزیون وصل باشد، عمل نمی ‌کند.
  • در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، برای مراجعه تکنسین متخصص، درخواست تعمیرات تلویزیون ال جی ثبت نمایید.

سوالات خود را از این بخش با خراب شدن LCD تلویزیون ال جی می‌تواند ناشی از سقوط، نفوذ آب به داخل تلویزیون یا وجود یک قطعه معیوب باشد. هنگامی که یک اتصال کوتاه در مدار بک لایت رخ دهد، سیم نازک داخل فیلتر می‌شکند و برق LED های بک لایت را قطع می‌کند. دیود بک لایت نیز مانند فیلترهای بک لایت، یک جزء شکننده است. در مواردی که فیلتر بک لایت تلویزیون سوخته باشد، اغلب متوجه خواهید شد که دیود نیز از کار افتاده است. هرچند خرابی دیود در غیاب آسیب فیلتر نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. برای تشخیص هریک از این آسیب‌ها نیاز به حضور یک تکنسین متخصص و تعمیر تلویزیون ال جی در محل است. پیشنهاد ما این است که برای تعمیر تلویزیون ال جی حتما به نمایندگی تلویزیون ال جی مراجعه کنید. تیم فنی نمایندگی رسمی تلویزیون ال جی با بهره‌گیری از آخرین آموزش‌ها و فناوری‌های مدرن روز می‌توانند مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی و سایر موارد نیازمند به تعمیرات را برطرف نمایند و درصورت نیاز به تعویض قطعات، با قطعات یدکی فابریک و اصلی، مشکل را رفع کنند.

تلویزیون‌ها یکی از مرکزی ترین و البته شاید یکی از ضروری ترین دستگاه‌های منزل هستند. برخی از ما حتی به شنیدن دائمی صدای تلویزیون عادت کرده‌ایم و اگر گاهی تلویزیون روشن نباشد یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌هایمان را از دست داده ایم؛ البته بسیاری از افراد هم وابستگی زیادی به این جعبه‌ی جادویی ندارند اما به هر شکلی که باشد خرابی یا عدم وجود تلویزیون حتی برای چند دقیقه در روز می‌تواند به ما ثابت کند که دستگاه تلویزیون ضروری است. در صورتی که مارک تلویزیون شما ال جی است می‌توانید بر روی گزینه‌ی زیر کلیک کنید و مطالب مرتبط با دستگاه خود را مطالعه نمایید.
امروز همان روزی است که همه‌ی تلاشتان را کرده‌اید تا کارتان را زودتر تمام کنید، میان راه بازگشت به خانه تخمه، چیپس و پفک خریده‌اید. سریع خودتان را به خانه رسانده، شام را نخورده نشستید جلوی تلویزیون تا الکلاسیکو را ببینید و از برد شیرین رئال مادرید یا بارسلونا لذت ببرید. چه اتفاقی افتاده؟! چرا تلویزیون خراب شده؟ چرا روشن نمی‌شود؟ چرا به خوبی گذشته کار نمی‌کند؟ می‌دانم که عصبانی هستید؛ اما کار از کار گذشته و بهتر است برای اینکه مسابقه برگشت را از دست ندهید همین امروز به عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنید.

آیا تلویزیون شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

هر تلویزیونی ممکن است به هزاران دلیل مختلف دچار اشکال شود، اما اگر در هنگام خرید تلویزیون ال جی به گارانتی معتبر محصول دقت کنید، کارتان در این مواقع خیلی راحت‌تر است. بگذریم، قصد ما از نوشتن این مقاله این است که تمام مشکلات رایج بین تلویزیون‌ها را بررسی کنیم و برای برطرف کردن آنها راهکارهایی را ارائه دهیم. اگر دلتان نمی‌خواهد لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را از دست بدهید، وقت را تلف نکنید و یک راست برویم سر اصل مطلب.

پر تکرارترین علت خرابی تلویزیون ال جی چیست؟!

ما به واسطه‌ی تعمیرکاران خبره‌ای که در اختیار داریم، به خوبی می‌دانیم کدام یک از خرابی‌ها بیشتر برای تلویزیون ها پیش می‌آید. به احتمال زیاد مشکلی که برای تلویزیون شما پیش آمده نیز میان همین مشکلات پیدا خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

مدارهای بک لایت در تلویزیون‌های ال جی، معماری مشترکی دارند:

  • یک تراشه برق سیگنال بک لایت را تولید می‌کند.
  • یک سلف که معمولا «کویل بک لایت» نامیده می‌شود، سیگنال را تقویت می‌کند.
  • یک دیود از ولتاژ معکوس جلوگیری می‌کند.
  • یک مهره نویزگیر فریت، سیگنال را فیلتر می‌کند.
  • یک کابل نواری سیگنال را به نوار LED بک لایت می‌رساند.

البته برخی از تلویزیون‌ها نیز دارای یک تراشه درایور بک لایت اضافی هستند. اکثر سخت‌افزارهای تلویزیون‌های ال جی در ولتاژهای بین 1.8 – 5.2 ولت کار می‌کنند اما مدار بک لایت با ولتاژی در حدود 15 تا 20 ولت کار می‌کند. در این ولتاژ بالاتر، اجزای بک لایت، بیشتر در معرض آسیب اتصال کوتاه و خوردگی ناشی از رطوبت هستند. درصورت آسیب دیدن این موارد، بهتر است با ما در نمایندگی رسمی تلویزیون ال جی (گلدیران) تماس بگیرید تا بهترین تکنسین‌های خود را به منزل شما اعزام کنیم و شما بتوانید بدون نیاز به صرف وقت برای تردد در سطح شهر، از خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در محل استفاده کنید.

شایع‌ترین علت اتصال کوتاه خودبه‌خودی ناشی از کار روی تلویزیون در حالی است که منبع برق آن، هنوز متصل است. جابه جا شدن ناگهانی انبر انبر یا ناهماهنگی کانکتور LCD نیز می‌تواند مدار بک لایت به زمین را قطع کند. بنابراین، قبل از تعمیر حتما باید تلویزیون از برق جدا شود و اتصال کوتاه رخ دهد. البته یکی دیگر از دلایل اتصال کوتاه بک لایت، روش‌های مونتاژ معیوب است و به‌همین دلیل، تعمیر تلویزیون‌های ال جی حتما باید توسط متخصص تعمیر تلویزیون ال جی در محل انجام شود.

اتصالات لحیم‌کاری‌شده، توسط یک قطعه نوار سیاه محافظت می‌شوند اما در طول فرایند تعمیر و بازسازی صفحه نمایش، برخی از تولیدکنندگان از تعویض نوار غفلت می‌کنند، آن را به‌صورت نامرتب قرار می‌دهند یا آن را به‌طور ایمن نصب نمی‌کنند که در نتیجه باعث اتصال کوتاه می‌شود.

قیمت و هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر تلویزیون ال جی در نمایندگی رسمی تلویزیون ال جی، بستگی به سایز تلویزیون دارد. در نظر داشته باشید برای اطلاع از هزینه دقیق تعمیرات لازم است دستگاه از سوی کارشناس شرکت مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس قطعه مورد نیاز و اجرت انجام خدمات (در صورتی که گارانتی به اتمام رسیده) اعلام هزینه شود.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

شاید اکثر مردم فکر کنند که روشن نشدن تلویزیون از آن دسته ایراداتی هست که خودشان نمی توانند این مشکل را در تلویزیونشان برطرف کنند و حتما جهت تعمیر تلویزیون ال جی نیاز به مراجعه متخصص دارد. اما بهتر است اول در این مقاله نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد را مطالعه کنید و بعد در صورت برطرف نشدن مشکل کار را به متخصص بسپارید.
این دسته از ایرادهای مربوط به روشن نشدن تلویزیون، معمولا به دلیل مشکل در عملکردهای برق رسانی دستگاه به وجود می‌آید، اما گاهی هم ممکن است ایراد در سخت افزار تلویزیون باعث بروز این مشکل شده باشد.
به طور خلاصه می‌توان گفت اگر مشکلی در برق رسانی یا سخت افزار تلویزیون به وجود بیاید ایرادها به شکل‌های زیر می‌تواند ظاهر شود :

  • تلویزیون ال جی روشن نمی‌شود
  • در تلویزیون ال جی یک لحظه تصویر می‌آید و خاموش می‌شود.
  • چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌های ال جی
  • تلویزیون ال جی روشن و خاموش می‌شود
  • بعد از چند ساعت تلویزیون ال جی خاموش می‌شود
  • علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی
  • تلویزیون ال جی خودبخود روشن می‌شود

نگران نباشید، در ادامه راه حل‌هایی برای این موارد برای شما داریم.

تعمیر تلویزیون ال جی که روشن نمی‌شود

مشتری‌هایی برای تعمیر تلویزیون و حل مشکل روشن نشدن تلویزیون با ما تماس می گیرند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که اصلا تلویزیون روشن نمی‌شود.

  • در این مورد حتما اول چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد و بعد دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه بشید ایراد از محافظ است یا تلویزیون ؟
  • دقت کنید در برخی مد‌ های قدیمی یک کلید پاور (دکمه روشن و خاموش) پشت یا زیر دستگاه قرار دارد که لازمه آن را روی حالت روشن بزارید، پس حتما دکمه‌ی پاور دستگاه را چک کنید .
  • اگر دیدید که فقط لوگوی ال جی را نشان می دهد و دیگر تصویر نمی آید حتما باید کار را به کاردان بسپارید تا تخصصی دستگاه چک شود.
  • اگر هم به طور کلی برق وارد دستگاه نمی‌شد، دستگاه‌هایی مثل محافظ برق را از تلویزیون قطع کنید و آن را چک کنید که سالم است یا نه؟ شاید ایراد اصلا از محافظ برق باشد.
  • در نهایت اگر کلا دستگاه روشن نمی‌شد، خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون ال جی در این حالت نیز ممکن است.

در تلویزیون ال جی یک لحظه تصویر می آید و خاموش می‌شود

چشمک زدن چراغ پاور و روشن نشدن تلویزیون های ال جی

اگر با این دو مشکل مواجه شدید می‌توانید از راه حل‌های مشابه که در ادامه بیان می‌کنیم برای رفع این ایرادها استفاده کنید.

برای حل ایراد در این مورد حتما اول چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشد و بعد دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا متوجه بشید ایراد از محافظ است یا تلویزیون؟ شاید در این موارد دستگاه هنگ کرده باشد.
در صورت حل نشدن مشکل کافیست درخواست تعمیر تلویزیون ال جی خود را ثبت کنید تا در نزدیکترین زمان برای بررسی دستگاه شما جهت تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان مراجعه شود.

تعمیر تلویزیون ال جی در حالتی که دکمه پاور چشمک می زند ولی تلویزیون تصویر ندارد:

اگر نداشتن تصویر در یک ورودی خاص باشد، دستگاه های جانبی مثل سینما خانگی و… متصل به تلویزیون را جدا کنید و آن ها را هم چک کنید .

در صورتی که چک کردید همه مراحل را و مشکل دستگاه برطرف نشد. اگر مشکل باز هم برطرف نشد، باید تکنسین جهت تشخیص عیب و تعمیر تلویزون ال جی مراجعه کند.

اگر پاسخ شما خیر است : مورد می‌تواند از ورودی مورد نظر باشد، اگر آنتن یا ماهواره است قدرت و کیفیت سیگنال را چک کنید و اگر ایراد از دستگاه جانبی مثل سینماخانگی و… می باشد کابل و پورت را چک کنید.

علت قاطی شدن رنگ تلویزیون ال جی

زمانی که رنگ تصویر تلویزیون مشکل داشته باشد یا رنگ ادغام شود، راه کارهای زیر می‌تواند به حل مشکل کمک کند. درصورتی که مشکل برطرف نشد، تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب شرکت برای حل همین مشکلات در کنار شما هستند.

  • اول در قسمت تنظیمات، تنظیمات تصویر را چک کنید.
  • دوم یک مرتبه ریست تنظیمات تصویر را انجام دهید، سه مرتبه دکمه ی mute را فشار دهید و سپس بازنشانی صدا و تصویر را تایید کنید.
  • سوم حالت تصویر را روی درخشان انتخاب کنید و تنظیمات رنگ همانند دمای رنگ ، ته رنگ و … تنظیم کنید. استفاده از این تنظیمات برای تنظیم دمای رنگ و ته درنگ برای زمانی است که با ایراد غیر طبیعی بودن رنگ‌ها مواجه می‌شوید که انجام این تنظیمات تاثیر زیادی بر روی تصویر دارد.
  • چهارم حتما چک کنید آیا در تنظیمات رنگ همه‌ی ورودی‌ها این مشکل وجود دارد؟

دقت کنید در صورتی که گزینه‌ی (اعمال برای همه ی ورودی‌ها) در منوی تصویر را انتخاب کردید، تنظیمات تصویر بر روی همه‌ی ورودی‌ها را انجام دهید.

و در ضمن حتما چک کنید با چه دستگاه جانبی تصویر را بررسی کردید. ممکن است یک دستگاه جانبی ایراد تصویر داشته باشد. از قسمت تست تصویر هم میتوانید این مورد را چک کنید.

تصویر تلویزیون ال جی نویز دارد

نویز افتادن روی تصویر تلویزیون نیز دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. گاهی به علت خرابی آنتن تلویزیون این اتفاق می‌افتد، گاهی به دلیل اتصالات در سیم آنتن، گاهی مشکل خرابی پنل است و گاهی هم به‌خاطر وجود اشکال در محافظ سیستم برق و عدم هماهنگی آن با تلویزیونتان این اتفاق رخ می‌دهد.

در صورتی که از تلویزیون و اتصالات استاندارد و معتبر استفاده کنید، احتمال بروز چنین مشکلی بسیار کم است. به‌ هرحال اگر روی تصویر تلویزیونتان نویز می‌افتد، اتصالات و همچنین محافظ برق سیستم را کنترل کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به کارشناسان حرفه‌ای ما برای تعمیر تلویزیون ال جی اطلاع دهید.

توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی در خانه ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات تلویزیون ال جی، خسارت‌های دیگری وارد کند.

ایرادهای صدا در تلویزیون های ال جی

گاهی ممکن است یک دفعه صدا قطع شود اما تصویر تلویزیون باقی بماند و حالت‌هایی از این قبیل که طبق بازخوردهایی که ما از مشتریان خود گرفته‌ایم، همانطور که گفته شد این مشکلات بیشتر مربوط به تلویزیون‌هایی است که از مراکز اصلی فروش ال جی خریداری نشده‌اند و سیستم اصلی آن‌ها به گونه‌ای دچار مشکل بوده است.

خب خبر خوب این است که تعمیر تلویزیون در این حالت نیز ممکن است.

در مورد ایرادهای صدا باید اول چک کنید که ایراد از دستگاه جانبی (سینماخانگی، دی وی دی و…) و یا آنتن نباشد.

پس اگر چک کردید و متوجه شدید که دستگاه‌های جانبی و آنتن مشکلی ندارد و ایراد صدا از تلویزیون است، تلویزیون را روی سایر ورودی‌ها هم چک کنید.

طبیعی است که در صورتیکه روی سایر ورودی‌ها مشکلی دیده نشد مشکل به دلیل ورودی معیوب است و باید تکنسین جهت بازدید دستگاه مراجعه نماید. همچنین در مورد نداشتن صدا باید در قسمت تنظیمات، تنظیمات صدا را چک کنید که آیا خروجی صدا درست انتخاب کردید یا نه ؟

ایراد و خرابی مرتبط با صدا در تلویزیون به شکل های زیر هم می‌تواند نمایان شود :

  1. تلویزیون ال جی صدا ندارد
  2. صدای تلویزیون ال جی ضعیف است
  3. در تلویزیون ال جی صدا زیر یا بم است
  4. صدا در تلویزیون ال جی یکباره بالا می رود یا کم می شود
  5. صدا و تصویر در تلویزیون ال جی هم گام نیست
  6. صدای تلویزیون ال جی قطع می شود
  7. صدای تلویزیون ال جی به صورت منقطع پخش می شود
  8. صدای تلویزیون ال جی نویز دارد
  9. تلویزیون ال جی صدای اضافه از جایی غیر از بلندگو ها دارد

سعی ما بر این است تا با مطالبی که بیان می‌کنیم بتوانید مشکل دستگاه را متوجه بشوید و آن را برطرف کنید در مرحله آخر هم اگر نتوانستید ایراد تلویزیون را رفع کنید کار را به متخصص حرفه‌ای ما بسپارید.

تعمیر تلویزیون ال جی که صدا ندارد

  • چک کنید آیا دستگاه در ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر؟
  • خروجی صدا را در منوی صدا بر روی حالت بلندگوی تلویزیون قراردهید .
  • صدای تلویزیون mute نباشد .
  • در صورتی که میزان صدا کاهش یافته بر روی حالت استاندارد بگذارید. در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، تعمیر تلویزیون ال جی باید توسط تکنسین‌های متخصص ما بازدید شود.

صدای تلویزیون ال جی ضعیف است

در صورتیکه صدای تلویزیون شما ضعیف است لطفا قبل از هر اقدامی مطالب زیر را بخوانید

  1. سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.
  2. در منوی صدا گزینه‌ی تست صدا را انتخاب کنید و توجه نمایید که آیا صدا به صورت واضح پخش می‌شود یا خیر.
  3. از منوی صدا حالت صدای (استاندارد) را انتخاب نمایید. این گزینه از سوی کارخانه به شما پیشنهاد می‌شود.

بعضی از تلویزیون‌ها بسته به مدل، دارای باندهای 6، 10 و یا 20 وات است که صدای زیادی نمی‌دهد و این طبیعی است. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید.

در نهایت چنانچه دستگاه مشکل دارد و صدا به صورت غیر طبیعی کاهش یافته است برای بررسی تلویزیون از سوی  گلدیران اقدام نمایید.

 

در تلویزیون ال جی صدا زیر یا بم است

در این حالت احتیاج است این مراحل را امتحان کنید.

  1. سه مرتبه کلید mute کنترل تلویزیون را انتخاب کنید تا پیغام بازنشانی صدا و تصویر نمایان شود و سپس پیغام را تایید نمایید.
  2.  در صورت عدم نمایش گزینه‌ی فوق لطفا حالت صدا را از منوی صدا بر روی گزینه‌ی (استاندارد) انتخاب کنید. می‌توانید بازنشانی صدا را از این قسمت انجام دهید. (این مورد بستگی به مدل دارد)
  3.  می‌توانید وضوح صدای دستگاه را از طریق گزینه‌ی تست صدا و یا از طریق محتوای یک ورودی دیگر ( همانند USB و HDMI) بررسی نمایید.

پس از رعایت این موارد، در صورت عدم رفع ایراد برای بررسی و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایید.

صدا در تلویزیون ال جی یکباره بالا می‌رود یا کم می‌شود

زمانی که صدای تلویزیون مرتب کم و زیاد می‌شود، این مراحل را که بیان می‌کنیم انجام دهید :

  • باتری‌های کنترل را خارج کنید و چک کنید آیا کنترل فرمان اشتباه ارسال می‌کرده است یا نه؟
  • حالت خودکار میزان صدا در منوی صدا را روشن کنید. این گزینه روی دستگاه جانبی اگر به تلویزیون وصل باشد عمل نمی‌کند .
  • در صورتی که این موارد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، می‌توانید جهت تشخیص ایراد، برای مراجعه تکنسین متخصص درخواست تعمیرات تلویزیون ال جی ثبت نمایید.

–  مشکلات کانال یابی در تلویزیون ال جی

مشتری‌های زیادی برای حل مشکل کانال‌های تلویزیون با ما تماس می‌گیرند و سوالات خود را می‌پرسند.

در مورد ایراد‌های کانال ابتدا باید از صحت عملکرد انتن، فیش‌ها و سیم‌های تلویزیون اطمینان حاصل کنید، به این منظور در صورت امکان برای تست سالم بودن باید تلویزیون را به یک آنتن دیگر وصل کنید. همچنین اگر در ساعاتی خاص از شبانه روز مشکل وصل نشدن کانال دارید، ایراد می تواند به دلیل سیگنال ارسالی از صدا و سیمای شهر خودتان باشد. منتها اگر اطمینان پیدا کردید که ایراد کانال به دلیل خرابی تلویزیون است، می‌توان با راهکارهایی مانند تعویض تیونر دستگاه و یا نهایتا تعمیر یا تعویض مین برد مشکل را حل نمود.

راه حل و نحوه کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی

برای انجام کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی می‌توانید از دو راهکار ساده استفاده کنید تا بتوانید به راحتی کانال یابی را انجام دهید. کانال یابی به دو صورت انجام می گیرد :

  1. کانال یابی دستی
  2. کانال یابی خودکار

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت دستی

کانال یابی دستی روش بهتری از کانال یابی خودکار است چرا که در این روش کانال‌ها تکراری و نا مرتب نخواهد شد.

  • در قسمت تنظیمات تلویزیون وارد منوی کانال‌ها شوید و گزینه کانال یابی دستی را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه تلویزیون دیجیتال را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که ظاهر شد در قسمت UHFCH کد کانال را وارد کنید .

نکته : کد کانال در تهران 37-43 و کانال‌های تستی 34 می‌باشد. در استان البرز کدهای 29، 35 و 23 و افرادی که در سایر شهرستان‌ها ساکن هستند باید از روابط عمومی استان خود این کدها را بگیرید.

  • سپس گزینه به روزرسانی یا افزودن را انتخاب نمایید تا کانال‌ها اضافه شود.

نکته : توجه کنید اگر سیگنال‌ها را با قدرت و کیفیت بالا دریافت نمی‌کنید، در این صفحه پیغام سیگنال موجود نیست می‌آید و امکان انتخاب گزینه به روزرسانی و افزودن وجود ندارد و باید حتما آنتن را چک کنید

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت خودکار

در شرایطی که فرکانس‌ها را برای انجام کانال یابی ندارید، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. در این روش به صورت خودکار تلویزیون کانال یابی را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به دادن کد ندارد، اما امکان دارد کانال‌ها تکراری و نامرتب شود.

در منوی کانال‌ها گزینه کانال یابی خودکار را انتخاب کنید یا وارد تنظیمات قسمت کانال‌ها و یا راه اندازی شوید. سپس گزینه‌ی تنظیم کانال انتخاب شود. گزینه‌ی کانال یابی دیجیتال را انتخاب کنید. تلویزیون شروع به کانال یابی می‌کند.

تعمیر تلویزیون ال جی که پیغام بدون برنامه ریزی می‌دهد

درصورتی که تلویزیون این پیغام را داد یعنی باید کانال یابی را به دو روشی که در بالا توضیح داده شد انجام دهید. وارد تنظیمات شوید و بعد تنظیمات قسمت کانال‌ها را باز کنید. سپس گزینه‌ی تنظیمات کانال‌ها را انتخاب کنید. در این بخش همان دو روش برای کانال یابی وجود دارد :

  1. کانال یابی دستی
  2. کانال یابی خودکار

به همان روش‌ها و راه کارهایی که در بالا توضیح داده شد می‌توانید کانال یابی را انجام دهید .

دوست دارید هزینه‌ی قبض برقتان را کاهش دهید؟ پس 16ترفند کاهش قبض برق را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که برای مجموعه مواردی که ذکر شد اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود، نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود، بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را، برای تلویزیون ال جی شما به همراه خواهد داشت.

ما در میان بگذارید

کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخگوی شما هستند

 

دکمه بازگشت به بالا