سلامت و دانش

در روزهای کرونایی چه تغییراتی در منوی غذایی ایجاد کنیم؟

اخبار آفتاب:

رقیه نجفی طاهر اظهار داشت: کرونا بیماری است که اگر فردی در معرض دوز ویروس عامل بیماری قرار گیرد ، به این بیماری مبتلا می شود و راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

نجفی افزود: با توجه به میزان بسیار بالای شیوع بیماری ، تعدادی استراتژی تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا وجود دارد.

وی توضیح داد: “اگر شخصی در طول زندگی خود ، غذاهای سالم بر اساس هرم غذایی ، مانند خوردن سبزیجات ، میوه ها و مغزها به طور عمده و کمی فست فود ، دارای سیستم ایمنی قوی هستند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افرادی که به خوردن فست فود و غذاهای ناسالم و همچنین میوه ها و سبزیجات عادت دارند ، فاکتورهای مختلفی مانند ویتامین D و ویتامین C دریافت نمی کنند ، بنابراین این افراد باید از مکمل ها و غذاهایی که حاوی بیماری عروق کرونا قلب هستند استفاده کنند. این ویتامین را مصرف کنید.

نجفی توضیح داد: اولین راه درمان این است كه افراد سعی كنند غذای سالم بخورند زیرا در بسیاری از موارد می توانیم تمام مواد مغذی را از مواد غذایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، مرغ ، ماهی و میگو دریافت كنیم. کردن

وی یادآور شد: اگر فردی احساس کند که در منوی روزانه خود کمی غذا می گیرد ، مانند افرادی که سوption جذب غذا دارند یا در گروه های در معرض خطر قرار دارند ، می تواند از مکمل های ایرانی موجود در داروخانه ها استفاده کند و می تواند ویتامین C دریافت کند از دوزهای بالای ویتامین D و روی استفاده کنید. .

وی گفت: به همه افراد توصیه می شود ماهیانه 50000 واحد ویتامین D مصرف كنند ، اما افرادی كه به نقاط پرخطر سفر می كنند باید مقادیر بیشتری ویتامین D دریافت كنند ، به این معنی كه ویتامین D در غذاهای گوشتی مانند كبد و تخم مرغ یافت می شود. وجود دارد.

وی گفت: افراد مبتلا به ویروس کرونا باید مکمل هایی مانند ویتامین C و روی را متوقف کنند و فقط ویتامین D مصرف کنند زیرا مصرف آنها باعث افزایش ویروس می شود.

متخصصان تغذیه می گویند: امروزه استفاده از چای هایی مانند شیرین بیان ، مریم گلی و دمنوش آویشن توصیه می شود و حتی این چای ها نیز اگر غلظت بالایی داشته باشند می توانند مدت بیماری را کاهش دهند.

نجفی در مورد میزان مصرف شیر فعلی توضیح داد: مصرف روزانه شیر بر اساس سن و جنس به افراد توصیه می شود و به طور کلی باید روزانه سه تا چهار واحد لبنیات مصرف شود.

وی ادامه می دهد: برخی افراد مصرف شیر را با سرماخوردگی در طب سنتی مرتبط می دانند و پیشنهاد می كنند مصرف شیر را در این روزها محدود كنند ، به این افراد توصیه می شود در صورت اطمینان به این مسئله می توانند از ماست با نعناع خشک یا گلپر استفاده كنند. ” لبنیات به هیچ عنوان برای مصرف توصیه نمی شوند زیرا منبع پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن هستند.

نجفی گفت ، اصل علمی رژیم درمانی این است که علاوه بر خوردن وعده غذایی اصلی ، باید صبح ، بعد از ظهر و قبل از خواب نیز میان وعده بخوریم ، گفت: میان وعده به افراد کمک می کند قند را کاهش ندهند. افرادی که از میان وعده ها صرف نظر می کنند افرادی هستند که هنگام غذا خوردن بیش از حد غذا می خورند و این می تواند منجر به افزایش وزن شود ، با این حال طبق WHO ، کاهش وزن یا افزایش وزن در طی بیماری همه گیر کرونا توصیه نمی شود زیرا سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.

وی ادامه می دهد: میان وعده ها به شما کمک می کنند مواد متنوعی مانند آجیل و میوه هایی که در رژیم غذایی نیستند را بخورید زیرا ممکن است سبزیجات و غذاهای پخته شده ویتامین های حساس به حرارت نداشته باشند اما افراد می توانند غذاهای خام بخورند تا مواد مغذی میان وعده های خود را دریافت کنند. ، همچنین توصیه می شود از چای همراه خرما به عنوان میان وعده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا