سلامت و دانش

در نشست تجاری و فناوری ایران در سوریه مطرح شد؛ ایران محدودیتی برای تبادل تجاری و فناوری با سوریه ندارد/دیپلماسی فناوری را با کشور‌ها گسترش می‌دهیم

به گزارش شفاف ، سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در مراسم افتتاحیه دومین نشست تجارت و فناوری بین 40 شرکت ایرانی و گروه های فناوری سوریه ، با اشاره به اتفاقاتی که طی 6 سال گذشته در ایران رخ داده است ، گفت: شما می دانید که میزان ذخایر نفت و گاز عالی است. ما بزرگترین ذخایر هیدروکربن را در جهان داریم. اما آنچه در سال های اخیر اتفاق افتاده ظهور ظرفیت های تخصصی کار و شکل گیری اقتصادهای جدید در کنار اقتصاد سنتی نفت و گاز است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 شرکت دانش بنیان در این کنفرانس شرکت می کنند و این کسری از اتفاقاتی است که در ایران در حوزه فناوری رخ داده است. امروز ایران دارای بزرگترین شرکتهای نوپا در منطقه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فناوری نانو ، بیوتکنولوژی ، هوا فضا ، سلولهای بنیادی و سایر فناوری های پیشرفته است.

آینده اقتصادی ایران به بهره گیری از ظرفیت جوانان بستگی دارد

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نسل جدیدی از دانش بنیان ، فناوری و بنگاه های خلاق توسط جوانان و تحصیل کرده های ایران توسعه یافته است گفت: این جوانان و شرکت های پیشرفته آینده اقتصاد ایران هستند. آنها سد مهیب ما در برابر تهدیدها و تحریم های بین المللی هستند. این نسل جدید شرکت ها در حال بررسی چگونگی صادرات محصولاتشان به بازارهای بین المللی هستند.

ستاری در ادامه گفت: میزان فروش شرکت دانش بنیان ایرانی به بیش از 12 میلیارد دلار رسیده است. این اقتصاد هم به بازارهای سنتی و هم به بازارهای موجود در ایران رسیده است. اقتصادهای نفت ، گاز و پتروشیمی رشد چشمگیری داشته اند. من امیدوارم که جلسه امروز بتواند روابط مناسبی را بین دو طرف ایران و سوریه ایجاد کند تا بتواند تبادل فناوری و دانش بین دو کشور را تقویت کند. ایران هیچ محدودیتی در مبادلات تجاری و فناوری با سوریه ندارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افتتاح خانه نوآوری و فناوری ایران در سوریه تأکید کرد: ما همچنین این خانه ها را در چین و کنیا ساخته ایم و مرکز سوم در سوریه فردا افتتاح می شود. ما امیدواریم که این دفتر بتواند به توسعه تجارت و تبادل فناوری بین دو کشور در زمینه دانش بنیان کمک کند.

دولت پلی است بین تکنسین ها

ستاری همچنین گفت كه وظیفه دولت این است كه از اساتید ، دانشجویان ، شركتهای فن آوری ، كارآفرینان و صنعتگران استفاده كند تا آنها بتوانند در كشورهای مختلف یكدیگر را پیدا كرده و دانش و فن آوری را تبادل كنند. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در تلاش است تا دیپلماسی فناوری را توسعه دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، با بیان اینکه مفهوم دیپلماسی فناوری در واقع شکل جدیدی از دیپلماسی است ، گفت: “ما این مفهوم را به دلیل پشتیبانی فناوری خود در جهان ایجاد کردیم و امیدواریم این کنفرانس رویداد خوبی باشد. بین فن آوران ایرانی و سوری. “همه شما را به آمدن به ایران و بازدید از شرکتی مبتنی بر دانش و تاریخ قوی ایرانی دعوت می کنم.

دومین اجلاس تجارت و فناوری ایران را در سوریه برگزار می کند

نشست دو شرکت دانش بنیان ایرانی و گروه فناوری سوریه با هدف ایجاد فضایی برای ارائه محصولات ایرانی در کشور برگزار شد. نمایندگان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایران در اولین روز اقامت خود در سوریه ، هیئت را برای درک بهتر فضای کسب و کار این کشور در جلسات حضوری با گروه های فناوری سوریه ، همراهی کردند. این جلسه با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در این جلسه ، شرکت های ایرانی و سوری دستاوردها و توانایی های خود را برای یافتن بازارهای صادراتی برای خود به دیگران ارائه دادند.

اولین نشست حضوری بین 40 شرکت دانش بنیان ، فناوری و خلاق ایرانی در ژوئیه سال گذشته همزمان با نمایشگاه بازسازی سوریه برگزار شد و 15 شرکت در غرفه ملی این شرکت دانش بنیان در آن شرکت کردند. نمایشگاه.

در این سفر ، مدیران شرکت های دانش بنیان و خلاق از حوزه های مختلف هیئت ایرانی را همراهی می کنند. شرکت های صادراتی که می توانند در زمینه های مختلف مانند “تجهیزات پزشکی” ، “دارو” ، “برق و الکترونیک” ، “مواد پیشرفته” ، “تجهیزات پزشکی” ، “فناوری اطلاعات و ارتباطات” ، “ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته” ، “بیوتکنولوژی ، “مزرعه” و “خدمات تجاری” در طول سفر با همتایان خود دیدار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا