دستورالعمل رعایت فاصله فیزیکی در دوران شیوع کرونا

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده در دستورالعمل های نحوه حفظ فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس های تاج جدید آورده شده است.

به گزارش دکترنامه ، شیوع سریع بیماری Covid-19 تا حد زیادی به دلیل انتقال ویروس تاج جدید است. انتقال هنگامی اتفاق می افتد که افراد سالم با ترشحات تنفسی یک فرد آلوده ارتباط نزدیکی برقرار کنند. ذرات تنفسی که چند ساعت در هوا باقی می مانند ، می توانند افراد سالم را نیز آلوده کنند.

ترشحات تنفسی شخص آلوده به کورو ویروس از طریق دهان ، بینی و ریه های افراد نزدیک به او جذب می شود. به همین دلیل توصیه می شود هنگام مراجعه عمومی از ماسک استفاده کنید. همچنین ، مشاهده مسافت های اجتماعی هنگامی موثر است که افراد روی صورت خود ماسک بزنند و به چهره آنها دست نزنند.

علاوه بر این ، استفاده از فقط ماسک و سایر تجهیزات محافظتی مانند سلاح گرم نمی تواند میزان عفونت را کاهش دهد. کاهش شیوع بیماری مستلزم آن است که همه اعضای جامعه از قوانین فاصله اجتماعی یا فاصله جسمی پیروی کنند.

به گفته Medical Daily ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده موارد زیر را برای حفظ فاصله اجتماعی توصیه کرده اند:

از حمل و نقل ایمن استفاده کنید

در صورت امکان به افراد توصیه می شود از روش های حمل و نقل استفاده کنند که نیازی به تماس مستقیم با دیگران نداشته باشد. پیاده روی ، دوچرخه سواری و رانندگی گزینه های مختلفی هستند. اگر با اعضای خانواده یا دوستان در یک اتومبیل شخصی هستید ، بهتر است فاصله لازم را حفظ کنید. پنجره اتومبیل را پایین آورده و تهویه هوا را در موقعیت غیر چرخان قرار دهید تا سیستم تهویه هوا افزایش یابد.

اگر باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید ، سعی کنید فاصله خود را از سایر مسافران حفظ کنید. همچنین سعی کنید از تماس با دکمه هایی که در بسیاری از مخاطبین قرار دارند خودداری کنید. دست های خود را بلافاصله پس از بیرون آمدن از ماشین تمیز کنید. بهتر است در ساعاتی از روز که ترافیک کمتر است از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

هنگام حضور در اماکن عمومی مراقب باشید

در صورت لزوم ، خانه خود را ترک کنید تا وسایل مهم خرید را خریداری کنید. وقتی در مغازه هستید مراقب افراد دیگر باشید. قبل از تماس با سطحی که بسیاری از افراد با آنها در تماس هستند از ضد عفونی کننده ها استفاده کنید.

به روش های جدید معاشرت کنید

رابطه خود را با دوستان و خانواده از طریق استفاده از فناوری جدید حفظ کنید و از ارتباط چهره به چهره خودداری کنید. از شرکت در مراسم و اجتماعات در جایی که امکان رعایت فاصله جسمی وجود ندارد خودداری کنید.

نیاز به رعایت فاصله بدنی هنگام ورزش

اگر در خارج از منزل برای پیاده روی ، دویدن و دوچرخه هستید بهتر است فاصله بدنی خود را از افراد دیگر حفظ کنید. همچنین اگر در یک باشگاه هستید ، بهتر است ابتدا قوانین اعمال شده در این باشگاه را مرور کنید و تعداد افراد حاضر در این باشگاه را دریابید. فعالیت های گروهی را در باشگاه محدود کنید. به یاد داشته باشید که از نزدیک شدن به افراد در اتاق خودداری کنید.

هنگام دریافت اعضای خانواده Covid-19 نکات مربوط به سلامتی را رعایت کنید

اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به بیماری Covid-19 باشد ، خانه باید به خوبی تهویه شود. پنجره را باز کنید و فن را روشن کنید. ضد عفونی مکرر در خدمات درمانی نیز اهمیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا