سلامت و دانش

دلار بخریم یا نه؟ – دکترنامه

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به مرزهای قیمتی خود رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تومانی سقوط کند. نرخ واقعی ارز برای دلار 20 هزار تومان است ، نوسان می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد حدود 20 درصد بیشتر از این نرخ است. دلارهای زیر 15 هزار تومان بدون دلیل نیست.

وی گفت: “در اواخر سال مالی چین نزدیک به پایان دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” با این حال ، ماهیت کلی قیمت دلار رو به کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. انتخابات امسال در ایران احتمالاً مانع رشد قیمت دلار تا پایان سال خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کل سهم بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال به سادگی توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که 4200 ارز دارند در حال حاضر در حال حذف هستند. تنها محصول نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. از این رو ، تورم را بررسی خواهیم کرد.

223224

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا