سلامت و دانش

“دلمیکرون” سویه نیست

به گزارش شفاف، نشریه اینترنتی هندی «فرست پست» در این باره نوشته است: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام های دلتا و اومیکرون سویه کرونا گرفته شده است.

یک مقام بهداشتی هند اخیراً از Delmicron به عنوان ترکیبی از قله های همزمان سویه های دلتا و آمیکرون که به اروپا و ایالات متحده برخورد کرده اند، یاد کرده است.

کدام سازمان های بهداشتی در مورد Delmicron نظر می دهند؟

نه تنها سازمان بهداشت جهانی (WHO) بلکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز هنوز در مورد ادعاهایی مبنی بر شکل گیری گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام دلمیکرون اظهار نظر نکرده اند.

گروه کاری ملی Covid-19 در هند و شورای هند برای تحقیقات پزشکی (ICMR) از واژه delmicron استفاده نکرده اند.

کلمه delmicron از کجا آمده است؟

تمام گزارش‌های اخیر با استفاده از کلمه delmicron بر اساس نقل قول‌هایی از Dr. شاشانک جوشی، عضو کارگروه Quid 19 در ماهاراشترا، هند.

بر اساس گزارش ها، دکتر جوشی در بیانیه اخیر خود گفت: «دلمیکرون» ترکیبی از سویه دلتا آمیکرون و کروناویروس است که میزان بروز کووید 19 را در اروپا و ایالات متحده افزایش داده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش ها از سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام delmicron صحبت می کنند، این چیزی نیست که دکتر. جوشی به نظر می رسد دکتر جوشی در واقع در مورد مشروط گفته می‌شود که قله‌های دلتا و آمیکرون میزان ابتلا به کووید ۱۹ را در مناطق خاصی افزایش می‌دهند.

بنابراین، دلمیکرون سویه جدیدی از ویروس کرونا نیست و اساساً شرایطی است که در آن سویه های دلتا و آمیکرون (1) به طور همزمان در بیماران مبتلا به کووید 19 و (2) شناسایی می شوند یا به سرعت در یک منطقه پخش می شوند.

آیا ترکیب دلتا و آمیکرون (دلمیکرون) علائم خاصی دارد؟

تاکنون هیچ علامت مشخصی به دلیل قرار گرفتن در وضعیت دلمیکرون گزارش نشده است.

دلمیکرون علائمی مشابه سویه های آمیکرون و دلتا دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

* دمای بدن بالا

سرفه مداوم

* از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی

* سردرد

* سرما خوردگی

* گلو درد

مطالعات اخیر نشان داده است که هر دو نوع دلتا و آمیکرون ویروس کرونا به سرعت منتقل می شوند، با این حال، محققان بریتانیایی در دو مطالعه اخیر دریافتند افرادی که دارای ظرافت ویروس کرونا هستند بیشتر از افراد مبتلا به سویه دلتا در معرض ابتلا هستند. احتمال کمتری برای ابتلا به نوع شدید بیماری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا