سلامت و دانش

دیابتی‌ها ۲ برابر افراد عادی به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز:

طبق تحقیقات ، 12٪ از افراد بین 40 تا 45 سال مبتلا به بیماری قلبی عروقی تشخیص داده می شوند و 60٪ از افرادی که سکته قلبی دارند ، عوامل خطر را جدی نمی گیرند.

وی در مورد یک پروژه کوهورت سالم برای قلب در استان با هدف شناسایی مهمترین عوامل ایجاد کننده بیماریهای قلبی عروقی گفت: در این مطالعه بیش از 10 سال ، بروز بیماری های قلبی و عوامل خطر آن در 2000 نفر در گروه سنی 20 تا 74 سال در یزد انجام شده است.

دکتر. نماينده ادامه مي دهد: “نتايج اين مطالعه كه در دو مرحله انجام شد ، نشان مي دهد كه هر سال پنج نفر از هر هزار نفر در آن گروه سني ، از بيماري هاي قلبي عروقي رنج مي برند ، كه معادل 2000 نفر در هر 5 نفر در هر سال از بيماري است.

معاون مرکز تحقیقات قلب و عروق استان یزد خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد هر چهار ساعت یک نفر به یك بیمار قلبی در یزد اضافه می شود ، علاوه بر این در مطالعه فوق مشخص شد كه از هر هزار نفر 33 نفر مبتلا به فشار خون هستند. این بدان معناست که سالانه 13200 نفر و روزانه 36 نفر به تعداد مبتلایان به فشار خون در یزد اضافه می شود.

این نماینده اظهار داشت: همچنین سالانه 5 هزار و 600 نفر به دیابت یزد اضافه می شوند ، یعنی هر 1.5 ساعت یک نفر به دیابت مبتلا می شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش بیماری های قلبی عروقی کنترل فشار خون بالا ضروری است ، افزود: علاوه بر حملات قلبی و بیماری های قلبی ، فشار خون باعث سکته در انسان می شود ، برای کنترل این بیماری باید مصرف نمک کاهش یابد.

این نماینده با بیان اینکه بیشترین منبع مصرف نمک نان است اظهار داشت: مقدار نمکی که بسیاری از نانوایی ها برای تهیه نان در نظر گرفته اند چند سال است تغییری نکرده است و این مقدار برای بسیاری از نان ها بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: میزان نمک نان 1.8 درصد است و اگر میزان نمک نان بیش از آن مقدار باشد سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

نماینده نماینده میزان استاندارد نمک مصرفی برای هر فرد را بین یک تا پنج گرم در روز دانست و افزود: بررسی ها نشان می دهد افراد فقط از طریق این نان بین 7.5 تا هشت گرم نمک دریافت می کنند که این برای سلامتی آنها مضر است. ” است.

یزد متخصص قلب و عروق نیز در این نشست گفت: بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در ایران است و سالانه 60 هزار نفر را به کام مرگ می کشاند.

دکتر سید محمودصدر بافقی افزود: افزایش فشار خون ، دیابت ، چاقی ، کم تحرکی ، آلودگی محیط زیست ، استرس مزمن و افسردگی و استعمال دخانیات از عوامل خطر بیماری های قلبی هستند.

وی با بیان اینکه یک سوم مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی در سن کمتر از 70 سال رخ داده است ، اظهار داشت: همچنین در مطالعه ای که در سنین 6 تا 18 سال در استان یزد انجام شد ، عوامل خطر مانند عدم تحرک و چاقی وجود دارد. بالاتر از میانگین کشوری.

دکتر. صدر خاطرنشان می کند: با تغییر شیوه زندگی و مراقبت از خود ، می توان از این بیماری پیشگیری کرد یا اگر سابقه خانوادگی دارید ، ابتلا به بیماری را به تأخیر می اندازید.

وی افزود: استرس و اضطراب امروز بیش از هر زمان دیگری در زندگی نقش دارد و تهدیدی جدی برای سلامتی انسان است که به نوبه خود و عوامل مختلفی به نوبه خود علائم هشدار دهنده برای بیماری های مختلف از جمله بیماری است. قلبی عروقی در نظر گرفته شده است.

مرکز تحقیقات و مراقبت های قلبی عروقی یزد از سال 2000 تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در بخش قلب بیمارستان افشار تاسیس شده و پروژه های تحقیقاتی مختلفی را در زمینه بیماری های قلبی عروقی انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا