سلامت و دانش

راه های درمان افسردگی

چگونه افسردگی را درمان کنیم

با توجه به افزایش تعداد بیماران ، استفاده از این روش مهم و ضروری است درمان افسردگی شناختن. افسردگی در جامعه امروز بسیار رایج شده است. دلایل زیادی وجود دارد که منجر به افسردگی در افراد می شود. یکی از علل اصلی خانواده است که در بروز یا عدم بروز این اختلال بسیار مثر است. افسردگی علائمی دارد که باید با مشاهده آنها شروع به درمان کنید. درمان به معنای صرف مصرف دارو و مراجعه به پزشک نیست. اگر افسردگی خفیفی دارید ، از روش ساده تر و سبک تری استفاده کنید. به عنوان مثال پیاده روی ، تغییر عادات روزانه و … بسیار مثر است. اما اگر افسردگی شما پیشرفته تر باشد ، به درمان پیشرفته تری مانند rTMS نیاز خواهید داشت. در کلینیک احیا (mrehya.com) می توانید از ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین روش های درمانی را پیدا کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

چگونه افسردگی را درمان کنیم

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است

ایجاد تنوع مهمترین راه درمان افسردگی است

بسیاری از روانپزشکان و شاعران بزرگ یکنواختی زندگی را عامل کسالت می دانستند. انجام کارهای روزانه و تکرار طولانی مدت آنها می تواند طراوت و تجربه احساسات مختلف را از بین ببرد. یکنواختی در کارهای روزانه می تواند شما را به یک ربات تبدیل کند. رباتی که نمی تواند از زیبایی های اطراف خود لذت ببرد و انرژی کسب کند. رباتی که تنها یک برنامه در آن طراحی شده است و نمی تواند کاری بیش از این انجام دهد. فردی که از یکنواختی زندگی روزمره رنج برده است ؛ همیشه برای رسیدن به محل کار از مسیر استفاده کنید. همچنین ، یکبار آنها سعی می کنند به جای وسایل نقلیه از دوچرخه استفاده نکنند. هر دو قطعات کوچکی از یکنواختی و تکراری هستند که افراد افسرده انجام می دهند. شما می توانید با حذف یکنواختی ، به درمان افسردگی و حتی به عدم ابتلا به این اختلال روانی کمک می کند.

اضطراب و استرس ، دشمنان سرسخت درمان افسردگی

استرس و اضطراب می تواند به مرور منجر به خشونت و افسردگی شود. سعی کنید از افرادی که همیشه استرس دارند و نگران آینده هستند دوری کنید. استرس زمانی رخ می دهد که فرد دائماً در حال سرکوب حسی و روانی است. بنابراین با گوش دادن به افراد دیگر و تشویق آنها به داشتن ذهنیتی که دارند ، آنها را از تجربه استرس (که در آینده نزدیک منجر به افسردگی و خشونت می شود) باز می دارد. داشتن احساس آرامش و تقویت خودآگاهی یکی از راه های درمان افسردگی است. خودآگاهی و آرامش درون شما بهترین تصمیمات را در حال حاضر بدون عصبانیت و استرس می گیرید. در بسیاری از موارد ، عصبانیت و استرس به مناطقی منجر می شود که نه تنها مانع رشد و نمو شما می شوند ، بلکه به بدتر شدن اوضاع نیز کمک می کنند.

برای جلوگیری از افسردگی ورزش کنید

بسیاری از افراد با افزایش وزن به ورزش و فعالیت بدنی روی می آورند. این افراد تنها از تأثیر ورزش بر بدن و تناسب اندام مطلع هستند. ورزش نه تنها بر بدن و تناسب اندام شما تأثیر می گذارد ، بلکه ذهن و عملکرد شما را نیز بهبود می بخشد. ورزش یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های درمانی است. می توانید با پیاده روی های کوتاه و سبک شروع کنید تا تاثیرات شگفت انگیز ورزش بر سلامت روحی و جسمی شما را مشاهده کنید. همچنین اگر سیگاری و قلیانی هستید ، این کار را کنار بگذارید.

چگونه افسردگی را درمان کنیم

ورزش دسته جمعی یکی از روش های درمان افسردگی است

چیزهای جدید یاد بگیر

یادگیری مطالب جدید می تواند در درمان افسردگی کیلومترها طول بکشد. به عنوان مثال ، یادگیری زبان انگلیسی ، یادگیری نواختن یک ساز موسیقی ، تغییر شغل و … می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. وقتی یک مهارت جدید یاد می گیرید ، سیستم عصبی مغز شما تحریک می شود و این تحریک می تواند به عنوان محافظی در برابر افسردگی عمل کند. در این قسمت سعی کنید به علایق خود اشاره کنید و ببینید با چه فعالیت های جدیدی می توانید ارتباط برقرار کرده و از آنها انرژی مثبت بگیرید.

فعالیتهای فردی یا گروهی؟

افرادی که به تنهایی عادت کرده اند بیشتر در معرض افسردگی هستند. این افراد بیشتر به کارهای روزانه خود فکر می کنند و بیشتر در معرض عادات خود قرار می گیرند. با این حال ، خوب و ضروری است که عادی و متعادل فکر کنیم. اما افراد تنها بیش از حد فکر می کنند که این خود منجر به مرور عادات روزانه و سردرگمی و در نهایت افسردگی می شود. شما می توانید با پیدا کردن دوستان خوب یا پیوستن به یک گروه ورزشی تنها بمانید و با معاشرت افسردگی را درمان کنید. اما گروه دیگری از مردم از تنهایی لذت بردند و بسیار خوشحال بودند. در واقع نمی توان گفت که فعالیت های شما باید فردی یا گروهی باشد. این نکات با توجه به روحیه و شخصیت شما انتخاب می شوند. اما به طور کلی ، به گفته روانشناسان ، فعالیت های گروهی به درمان افسردگی کمک می کند.

کنترل رژیم غذایی خود را در دست بگیرید

خوردن غذاهای ناسالم و دریافت نکردن غذاهای سالم می تواند ذهن شما را در برابر افسردگی آسیب پذیر کند. به عنوان مثال ، ویتامین B تأثیر عمیقی بر سیستم عصبی و قلب شما دارد. خوب ، اگر این ویتامین در بدن شما کاهش یابد (به دلیل تغذیه نامناسب) ، می تواند باعث افسردگی در شما شود. در طول درمان افسردگی ، شما همچنین باید مواد مغذی و مواد معدنی مفید دریافت کنید تا سلول های عصبی بتوانند روند بهبودی را طی کنند.

خطر بزرگی که فضای مجازی نامیده می شود

فضای مجازی یکی دیگر از عادت های مخرب است درمان افسردگی در نظر گرفته شده. مقایسه خود با دیگران ، گفتگوهایی که گاه منجر به مشاجره ، بی خوابی ، عدم تمرکز و … می شود یکی از آثار منفی فضای مجازی است. همه اینها در نهایت منجر به افسردگی می شود. به خاطر داشته باشید که فضای مجازی به خودی خود بد نیست. نحوه استفاده از آن بسیار مهم است تا تعادل خود را از دست ندهید. تأثیراتی که در بالا ذکر شد برای گروهی است که از فضای مجازی بیش از حد استفاده می کنند.

چگونه افسردگی را درمان کنیم

در استفاده از فضای مجازی معتدل باشید

آخرین کلمه

در بالا مروری بر روش های درمان افسردگی است. اگر مراقب باشید ، هدف ما ارائه راه هایی برای درمان افسردگی کم درجه یا خفیف است. روشهای دیگری مانند شوک مغناطیسی ، استفاده از داروهای ضدافسردگی و … وجود دارد که برای شرایط حادتر این اختلال استفاده می شود. مراجعه به مشاوره یا گفتاردرمانی نیز می تواند مفید و مثر باشد. همچنین می توانید با متخصصان و مشاوران کلینیک های احیا تماس بگیرید تا بتوانند با راه حل های مفید به شما کمک کنند.

* گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا