عمومی

رهبر حزب مخالف اردوغان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، چند رسانه ترکیه مدعی شدند که رهبر حزب مخالف ترکیه از سیاست های رئیس جمهور درباره مهاجرت انتقاد کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

به گزارش ارمنستان نیوز ، به نقل از وب سایت اهواز ، کمال کمال چ چ چ چدارو غ لو ، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ، از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد که اخیراً گفته است ترکیه به پذیرش مهاجران ادامه می دهد.

کمال لی لی چدارو غ لو اردوغان را به فروش سرزمین متعلق به شهروندان ترکیه برای سرمایه گذاری متهم کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. این در حالی است که انتخابات بعدی در سال 2023 برنامه ریزی شده است.

اردوغان روز جمعه در مورد جمعیت چهار میلیونی اردوغان صحبت کرد و گفت که دولتش به اعطای پناهندگی به آنها ادامه می دهد. این اظهارات در بحبوحه موج مهاجرت از افغانستان با افزایش تنش ها صورت می گیرد.

K لی l چ çdaro غ lu همچنین اردو .ان را به دلیل مدیریت آتش سوزی های اخیر در ترکیه مورد انتقاد قرار داد. وی مدعی شد که دولت اردوغان برنامه جامعی ندارد و ترکیه باید فوراً خود را برای بحران آب و هوایی جدید آماده کند.

ترکیه مدت هاست که با مشکل پناهجویان دست و پنجه نرم می کند. این کشور اخیراً از تکمیل دیوار مرزی در مرز جنوبی خود خبر داده است. ترکیه همچنین در زمینه پناهجویان اختلافات شدیدی با یونان دارد.

وزارت دفاع ترکیه اخیراً در بیانیه ای مدعی شده است که یونان 42 مهاجر را مجبور به بازگشت به ترکیه کرده است. در این بیانیه آمده است که 12 نفر از 42 مهاجر پس از شکنجه توسط نیروهای یونانی برهنه شده اند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: “یونان به ظلم به مهاجران ادامه می دهد و با آنها رفتار انسانی نمی کند.”

در آغاز بحران مهاجرت اروپا در سال 2015 ، نزدیک به یک میلیون پناهنده ، عمدتا سوری ، ترکیه را با قایق به مقصد یونان ترک کردند. یک سال بعد ، اتحادیه اروپا با آنکارا برای توقف جریان موافقت کرد و تعداد مهاجران به شدت کاهش یافت.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه اخیر خود با انتقاد از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان در اروپا ، تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای بازکردن مرز خود با یونان نقض توافقنامه مهاجران 2016 با اتحادیه اروپا است.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در شهر زاگرب در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشارهای سیاسی را محکوم کرد. وزرای خارجه اروپایی همچنین از وضعیت موجود در مرز یونان و ترکیه ابراز نگرانی کردند و استفاده از پناهجویان را به عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی رد کردند.

به دنبال شکست اتحادیه اروپا در حمله ترکیه به ادلب در سوریه ، دولت آنکارا تهدید خود را مبنی بر بازکردن مرزهای خود برای پناهجویانی که به اروپا فرار می کنند ، انجام داد.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا