روایت فعلی تغییرات آب و هوایی چرند است

ماجرای بحث برانگیز تغییر اقلیم با دخالت انسان و تلاش دانشمندان برای ترغیب دولت ها و جامعه به کاهش گازهای گلخانه ای، با انتشار بیانیه جهانی آب و هوا با امضای بیش از 1200 دانشمند و متخصص در این زمینه ضربه بزرگی وارد شد.

نویسندگان، از سراسر جهان و به رهبری پروفسور ایوار گجاور، برنده جایزه نوبل نروژی، استدلال می کنند که هیچ وضعیت اضطراری آب و هوایی وجود ندارد. به گفته این کارشناسان، علم آب و هوا به بحثی مبتنی بر اعتقاد تبدیل شده است، نه بر اساس علم خودانتقادی.

مخالفت کنونی با علم آب و هوا با توجه به اینکه دانشگاهیان در به دست آوردن بودجه برای هر گونه تحقیقات آب و هوایی که از اصول ارتدکس سیاسی منحرف می شود با چالش هایی روبرو هستند، قابل توجه است.

یکی دیگر از نویسندگان اصلی بیانیه، پروفسور ریچارد لیندزن، روایت آب و هوای کنونی را مضحک خواند، اما اذعان کرد که تریلیون ها دلار و تبلیغات بی وقفه توسط دانشگاهیان وابسته به کمک های مالی و روزنامه نگاران برنامه محور، اکنون می گوید که این یک موضوع پوچ نیست.

مدل‌های آب و هوایی کنونی در مرکز بحث آب و هوا قرار دارند و دانشمندان آن را یک مشکل می‌دانند. ارتباطات جهانی آب و هوا می گوید که ما باید خود را از باورهای ساده لوحانه در مورد مدل های آب و هوایی نابالغ رها کنیم. در آینده، تحقیقات آب و هوا باید بیشتر بر علم تجربی تکیه کند.

از زمان ظهور از عصر یخبندان کوچک در حدود سال 1850، جهان به طور قابل توجهی کمتر از آنچه که بر اساس تأثیرات انسانی انتظار می رفت گرم شده است.

اعلامیه جهانی آب و هوا همچنین خاطرنشان می کند: شکاف بین دنیای واقعی و دنیای مدل به ما می گوید که چقدر از درک تغییرات آب و هوا فاصله داریم.

این اطلاعیه یک رویداد بسیار مهم است، اگرچه توسط رسانه های اصلی نادیده گرفته خواهد شد. اما این اولین بار نیست که دانشمندان برجسته خواستار واقع گرایی بیشتر در علم آب و هوا هستند.

در ایتالیا، پروفسور بازنشسته آنتونینو زیچی اخیراً 48 استاد علوم محلی را رهبری کرد و گفت که مسئولیت انسان در قبال تغییرات آب و هوایی اغراق آمیز است و پیش بینی بلایا غیر واقعی است.

از نظر علمی، آنها تنوع طبیعی بیشتر گرمایش جهانی مشاهده شده از سال 1850 را توضیح می دهند. پروفسور زیچیچی اعلامیه آب و هوای جهانی را امضا کرده است. این اطلاعیه خاطرنشان می کند که آب و هوای زمین تا زمانی که سیاره وجود دارد، دوره های طبیعی متمایز سرد و گرم را تجربه خواهد کرد.

زیچیچی گفت: «جای تعجب نیست که ما یک دوره گرم شدن را سپری می کنیم. مدل آب و هوا دارای معایب بسیاری است و به عنوان یک ابزار سیاست جهانی بسیار غیرقابل قبول است. آنها بر اثرات گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن بیش از حد تأکید می کنند، اما اثرات مفید آن را نادیده می گیرند.

وی ادامه داد: دی اکسید کربن آلاینده نیست. در عوض، گازی است که برای حیات روی زمین ضروری است. فتوسنتز یک نعمت است. CO2 برای طبیعت مفیدتر است و زمین را سبز می کند. CO2 اضافی در هوا باعث رشد زیست توده گیاهی جهانی شده است. همچنین برای کشاورزی مفید است و عملکرد محصول را در سراسر جهان افزایش می دهد.

علاوه بر این، دانشمندان بیان می‌کنند که هیچ مدرک آماری مبنی بر اینکه گرمایش زمین باعث یا افزایش فراوانی طوفان، سیل، خشکسالی و بلایای طبیعی شود، وجود ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: “هیچ وضعیت اضطراری آب و هوایی وجود ندارد.” ما به شدت با سیاست خطرناک و غیر واقعی صفر CO2 خالص پیشنهاد شده برای سال 2050 مخالفیم و اعلام می کنیم که هدف سیاست جهانی باید تامین انرژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای همیشه باشد. در پایان این اعلامیه آمده است: در جامعه ای مرفه، مردان و زنان دارای تحصیلات عالی، زاد و ولد پایین و جامعه به محیط زیست اهمیت می دهد. پس افسانه تاثیر انسان بر تغییرات آب و هوایی را باور نکنید.

227

دکمه بازگشت به بالا