عمومی

روسیه و عربستان سعودی در آستانه نشست اوپک پلاس به طور لفظی درگیری کردند


آفتاب نیوز:

وزیر عربستان سعودی ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ، روز جمعه به اظهارات همتای سعودی خود واکنش نشان داد و در بیانیه ای اظهار داشت كه وزیر انرژی روسیه اولین کسی بود كه به رسانه ها گفت كه همه كشورهای شركت كننده در توافق محدودیت پیشنهاد اوپک پلاس از تاریخ 1 آوریل وارد عمل خواهد شد. آنها از تمام تعهدات خود رهایی می یابند و کشورها برای جبران افت قیمت و سود ، تولید را افزایش می دهند.

روز شنبه ، شاهزاده فسیل بن فرحان آل سعود ، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز به اظهارات منتسب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد كه خروج عربستان از توافق اوپك پلاس ، اقدام درستی نبود و گفت: روسیه این پیمان پس گرفته شده است.

روسیه و عربستان سعودی در آستانه نشست اوپک پلاس به طور لفظی درگیری کردند

به گزارش رویترز ، وزیر امور خارجه عربستان همچنین خاطرنشان كرد: موضع ریاض در مورد تولید نفت شیل واضح است و این صنعت بخش مهمی از منابع انرژی آن است.

این لفاظی در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ از ایده تلاش های جهانی برای كاهش تولید نفت 10 میلیون بشكه در روز از تولید در سه ماهه اول سال 2020 و مهار افت قیمت نفت استقبال كرد.

به دنبال فشار ترامپ برای پایان دادن به جنگ قیمت بین عربستان سعودی و روسیه ، اوپک پلاس روز دوشنبه یک نشست وبینار فوق العاده برگزار می کند تا در مورد کاهش تولید صحبت کند. توافق قبلی بین اوپک ، روسیه و سایر تولید کنندگان برای محدود کردن میزان عرضه به 1.7 میلیون بشکه در روز ، که برای حمایت از قیمت ها عملی شده بود ، در 31 مارس به پایان رسید و اعضای گروه قصد دارند افزایش تولید با وجود کاهش تقاضا به طور قابل توجهی. شیوع ویروس Corona ، شاخص جهانی قیمت برنت را به 22 دلار در هر بشکه رساند ، پایین ترین سطح از سال 2002.


تمامی نوشته های سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به بازنشر می نماید، در نتیجه مسوولیت نوشته های سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه بر خط دکترنامه هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا