سلامت و دانش

روشهای مختلف دم کردن زعفران

آفتاب‌‌نیوز:

برای دم کشیدن زعفران بهتر است مقدار زیادی زعفران چرخ کرده و کاملاً آسیاب شود تا رنگ بهتری داشته باشد. نیازی نیست که زردچوبه را با شکر خرد کنید ، اگر در هنگام دم کشیدن زردچوبه بیشتری اضافه می کنید زیرا از قبل با شکر مخلوط شده است.

روش های مختلفی برای دم کشیدن زردچوبه وجود دارد ، شما می توانید پودر زردچوبه را در یک فنجان یا قوری ریخته تا زردچوبه دم بکشد و آب جوش را درون آن بریزید و هنگام دم کشیدن آن را روی برنج قرار دهید تا زردچوبه با دم کشیدن برنج دم بکشد.

روش دیگر این است که زردچوبه را با آب جوش مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید یا کنار گاز قرار دهید ، یا اگر مطمئن هستید صفحه به راحتی نمی شکند ، آن را روی حرارت کم سماور قرار دهید.

راهی که می تواند بیشترین رنگ را به زردچوبه بدهد این است که پودر زردچوبه را در یک فنجان ریخته و روی آن یک تکه یخ قرار داده و اجازه دهید یخ ذوب شود ، سپس آب جوش را در آن ریخته و داخل آن قرار دهید. بگذارید این روش رنگ زیادی به زعفران بدهد. اما زمان بیشتری نسبت به سایر روشها طول می کشد.

اگر عجله دارید و می خواهید زعفران رنگ زیادی ببخشد. زردچوبه را درون یک فنجان بریزید و روی آن آب جوش بریزید ، سپس یک تکه یخ درون آن قرار داده و در جای گرم یا کنار گاز قرار دهید تا یخ ذوب شود. قرار دادن یخ در آن سو susp ظن ایجاد می کند و باعث می شود زردچوبه رنگ بیشتری ببخشد و رنگ شفافی پیدا کند.

نکاتی برای تهیه دم کرده زردچوبه:

هرگز بیشتر از زعفران آب به زعفران اضافه نکنید ، زیرا رنگ آن نازک و سبک است. اگر آب زیاد باشد ، وقتی برنج استفاده می شود مرطوب می شود.

اگر مقدار زردچوبه ای که دم می کنید زیاد است ، آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا خراب نشود و برای مدت طولانی قابل نگهداری باشد. و چند دقیقه قبل از مصرف آن را از فریزر خارج کنید.

همیشه سعی کنید همان مقدار زردچوبه را قبل از استفاده خرد کنید ، یا اگر مقدار بیشتری آن را خرد کردید ، آن را در ظرف دربسته نگه دارید تا عطر خود را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا