عمومی

رویترز: اولین نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، رسانه های محلی به نقل از منابع رسمی اعلام کردند که نفتکش ایرانی “فورچون” به تازگی وارد “منطقه ویژه اقتصادی” ونزوئلا شده است.

وب سایت هوانوردی ونزوئلا ، که بر ترافیک هوایی و دریایی ونزوئلا نظارت دارد ، گزارش داد که تانکر نفتی فورچون اولین کشتی برای حمل و نقل سوخت ارسال شده از ایران بود که وارد آبهای سرزمینی ونزوئلا شده بود.

رویترز همچنین به نقل از شرکت اطلاعاتی ماهی Refinetio Fish اظهار داشت كه تانكر نفتی Fortune وارد آبهای ونزوئلا شده است.

از طرف دیگر ، شبکه راشداتودی گزارش داد که به نظر می رسد حداقل یک کشتی آمریکایی به نام “آدام جوزف” در حال پیگیری یک نفتکش ایرانی است که پس از ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا ، تعقیب آن را متوقف کرد.

براساس این گزارش ، هشتگ اسپانیایی #GraciasIran (به معنی “سپاس از شما ایران”) توسط کاربران ونزوئلا در شبکه های اجتماعی توئیت شد و آنها در مواجهه با محاصره دریایی آمریکا از همکاری بین تهران و کاراکاس قدردانی کردند.

به گفته راشاتودی ، چهار نفتکش نفتی ایران ، كلاول ، فارست ، فاكسون و پتونیا نیز برای جستجوی تانك های فورچون در سواحل ونزوئلا بودند. گفته می شود این تانکر حدود 1.5 میلیون بشکه نفت که توسط تهران به کاراکاس فروخته شده است ، حمل می کند.

یک مقام ارشد دولت آمریكا كه از نام بردن وی امتناع ورزد ، روز پنجشنبه به رویترز گفت كه واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای پاسخگویی به انتقال بنزین ایران به ونزوئلا است. نماینده سازمان ملل متحد در ونزوئلا همچنین گفت واشنگتن تهدید كرده است كه در راه خود به ونزوئلا از زور علیه 5 تانك بنزین استفاده خواهد كرد.

با این حال ، هواپیمایی چند ساعت پیش اعلام کرده بود که هیچ کشتی آمریکایی در نزدیکی تانکر نفتی “ایران فورچون” حضور ندارد و یک کشتی گشت زنی گوارا – ونزوئلا طی چند دقیقه آینده این تانکر را اسکورت می کند.

چندین رسانه از گسترش سیستم های مختلف موشکی ارتش ونزوئلا و آمادگی نیروی هوایی ایالات متحده برای پاسخ به اقدامات غیر منطقی آمریکا علیه تانکرهای ایرانی که به سمت ونزوئلا حرکت می کنند خبر داده اند.

روز جمعه ، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که در حال انجام تمرینات موشکی در جزیره لا اورچیلا برای افزایش آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای محافظت از سواحل این کشور و همچنین تانکرهای نفتی ایران است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا