عمومی

رکوردزنی مشارکت پایین در انتخابات منطقه‌ای فرانسه و آینده مبهم ماکرون و لوپن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، انتخابات منطقه ای فرانسه که در دو دور برگزار شد ، یک شکست تحقیرآمیز برای حزب راستگرای افراطی شورای ملی به رهبری مارین لوپن و یک شکست بزرگ برای حزب میانه روی آن مارش به رهبری امانوئل بود. البته ماکرون دن یک پیروزی چشمگیر برای رقبا از احزاب سنتی راست میانه و چپ میانه بدست آورد.

اولین دور انتخابات در مناطق و ادارات فرانسه که انتخاب مهمی در سرنوشت هر استان و تقسیمات استانی در این کشور است ، در روز یکشنبه 20 ژوئن با کمترین میزان مشارکت و طبق آمار 66.7٪ برگزار شد. از مردم در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ده ماه ، آنها شرکت نکردند ، یعنی فقط 33.3٪ از مردم در انتخابات شرکت کردند.

در دور دوم ، مشارکت کمتر از 35٪ برای ادامه بحران دموکراسی در فرانسه و ثبت یک شکست بزرگ برای احزاب اصلی کشور بود. نتایج بدلیل میزان بسیار کم مشارکت مردم ، پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در فرانسه را دشوار می کند.

شب تلخی برای لوپن

در حالی که مارین لوپن ، رهبر حزب راست افراطی شورای ملی ، امیدوار است در 13 یا 13 حوزه انتخابیه كه در آن نظرسنجی ها برگزار می شود ، در سه یا حتی پنج انتخابات پیروز شود ، حتی نظرسنجی های پیش از انتخابات نیز نشان می دهد كه وی شش دور پیروز شده است. در انتخابات ، حزب حتی نتوانست در یک زمینه پیروز شود.

بیشترین امید آنها به منطقه Provence-Alpes-C.te d’Azur ، شامل مارسی و نیس بود ، اما نامزد حزب فقط 43٪ از آرا را در منطقه به دست آورد ، در حالی که برای کاندیدای راست میانه 57٪. لوپن در واکنش به عملکرد ضعیف حزب خود ، رقیب خود را به تشکیل “اتحادی غیرعادی” برای جلوگیری از مانور وی و حزبش متهم کرد.

حزب مارین لوپن از نظرسنجی ها بدتر از آنچه انتظار می رفت پیش رفت ، پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ، حدود یک سوم آرا را به دست آورد. یک پیروزی می تواند به لوپن ، که قدرت انتخاباتی وی پس از باخت سال 2017 به ماکرون زیر سوال است ، قدرت زیادی در مبارزات انتخاباتی 2022 داشته باشد.

عواقب شرم آور برای ماکرون

رئیس جمهور فرانسه پنج سال پیش در رقابت برای ورود به الیزه پیروزی چشمگیری کسب کرد و فضای سیاسی کشور را به چیزی آغاز سیاسی تبدیل کرد. اما با گذشت زمان ، تبدیل وعده های انتخاباتی به یک حزب سیاسی عملی دشوار به اثبات رسیده است و حزب میانه رو ماکرون به رهبری ماکرون در انتخابات اروپا 2019 به مقام دوم رسید و در انتخابات محلی سال گذشته شکست زیادی را متحمل شد. برای به دست آوردن حتی یک منطقه

این حزب که برای اولین بار در پیلکادا شرکت کرد زیرا در دور قبلی در سال 2015 شرکت نکرد ، قادر به ایجاد پایگاه محلی یا منطقه ای نبود و تقریباً هفت درصد آرا را به دست آورد. وزرای کابینه ماکرون حمایت خود را از انتخابات اعلام کردند و وی خود در یک تور تبلیغات ملی شرکت کرد.

نتیجه حزب ماکرون برای حزب حاکم فاجعه بار بود و این س questionsال را به وجود آورد که آیا حزب او می تواند اکثریت پارلمانی را بدست آورد یا خیر.

برنده بزرگ راست اصلی

حزب جمهوری خواه ، بزرگترین حزب راست میانه فرانسه و تا حدودی حزب سوسیالیست که هر دو در سال 2017 از ماکرون و حزبش شکست خوردند ، به شکلی ظهور کرد که سوالاتی را در مورد طراحی مجدد در ذهن بسیاری ایجاد کرده است. سیستم سیاسی نقشه فرانسه متوقف شده است.

احزاب قدیمی راست و چپ که از گفتن اینکه سیاست های جدید ماکرون با سیاست های لوپن مغایرت دارد خسته شده اند ، حدود 5 سال در انتظار بوده اند. تقریباً هر 12 منطقه سرزمین اصلی فرانسه بار دیگر به دست احزاب ، راست و چپ افتاده است ، آنها قبلاً تصمیم گرفتند كه برای اعضای راست میانه و چپ میانه ای كه می خواستند برای ریاست جمهوری نامزد شوند ، فشار ایجاد شود. در همین حال ، این راست میانه است که بیشترین قدرت را از این انتخابات بدست می آورد ، زیرا زمینه رقابت بر سر اینکه چه کسی حریف ماکرون در انتخابات سال آینده خواهد بود ، در این موقعیت سخت است.

خاویر برتراند ، نامزد جمهوری خواه ، رقیب راست افراطی خود را در منطقه اوفرانسه شکست داد و موقعیت خود را به عنوان مدعی اصلی در انتخابات ریاست جمهوری 2022 تثبیت کرد. “راست افراطی متوقف شده است و ما آنها را به شدت عقب راندیم.” او به هواداران گفت. پس از بسته شدن صندوق رأی.

مشارکت هشدار دهنده و عواقب بعدی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال آینده

در انتخابات منطقه ای اخیر فرانسه ، از هر سه فرانسوی یک نفر کاندیدا شد که از زمان تأسیس جمهوری پنجم فرانسه در سال 1958 رکورددار است. در حالی که از چند سال قبل روند نزولی در این کشور اتفاق افتاده است ، اما زنگ خطر را به صدا درآورده و نگران کننده است و سیاستمداران شگفت آور از هر طرف.

تحلیلگران هشدار می دهند که گرچه این نتیجه ، به ویژه با توجه به میزان مشارکت پایین ، نمی تواند در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه آوریل چیز زیادی را پیش بینی کند ، اما این می تواند پیشنهاد کند که یک مسابقه پیچیده تر برای الیزه انتظار می رود بیش از مدت ها انتظار. رقابت اصلی بین ماکرون و لو پنا

برخی از محققان نتایج را نشانه بازگشت عادی تقسیم راست و چپ در سیاست فرانسه می دانند. موضوعی که روزنامه فرانسوی لوموند آن را “انتقام دنیای قدیم” خواند.

نتایج نظرسنجی ایپسوس که روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که ماکرون و لوپن با 24٪ هنوز در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دست در دست هم هستند و برتراند مطمئناً در این نظرسنجی حضور دارد ، با این فرض که وی به عنوان کاندیدای راست میانه انتخاب شود ، با حدود 18٪ را می توان یک رقیب جدی دانست.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا