عمومیکسب و کار ویژه

ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب

یکی مهم‌ترین اجزای اتوماسیون اداری است. دستگاه حضور و غیاب یکی مهمترین وسایل حصول و کارهای گوناگون بوده تا ساعت ورود و خروج پرسنل خود را به صورت دقیق ثبت کنند. این دستگاه‌ها همچنین نقش مهمی در سیستم اتوماسیون اداری دارا هستند. بعداز آشنایی بدون نقص و شناخت ویژگی‌های برندهای مختلف این دستگاه، طرز تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب دغدغه تازه صاحبان کسب و کارها است. دستگاه‌های متعدد معمولا دارای نرم‌افزاری منحصر به فرد به خود میباشند که سبب فایده‌مندی بی نقص از آحاد پتانسیل دستگاه می گردد. از جمله دستگاه‌های ساعت زنی فراویژن دارای نرم‌افزارهای حضور و غیاب بر روی پلتفرم‌های متنوع هستند؛ به این ترتیب برای انتقال و تخلیه اطلاعات طریق‌های مختلفی وجود داشته که ضروری میباشد با بعضی از آنها آشنا شوید.

گونه های شیوه‌های انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب

روش‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به سمت برنامه حضور و غیاب وجود داراست که به عنوان مثال این‌شیوه‌ها می‌قدرت به انتقال از طریق کامپیوتر، انتقال از طریق اینترنت و… اشاره کرد. در پی به انواع طریق‌های انتقال اطلاعات از طریق دستگاه حضور و غیاب خواهیم پرداخت.

انتقال اطلاعات ذخیره شده در دستگاه با استفاده از کامپیوتر

مدیران می‌تواند با به کارگیری از کامپیوتر اطلاعات ذخیره شده در دستگاه حضور غیاب را تخلیه کنند. به خیال داشته باشید این شیوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور غیاب نیز دارای طرق گوناگون مانند استعمال از کابل و شبکه دارد.

در‌این راه اطلاعات با به کار گیری از پورت‌های متفاوت Rs232 و TCP/IP صورت می‌گیرد. پورت‌های مدنظر در بین دو دستگاه می بایست یکسان باشند تا ارتباط صورت بگیرد و داده‌ها منتقل شوند. علاوه بر پورت، تنظیمات دو دستگاه نیز می بایست یکسان باشند تا مشکلی در تخلیه اطلاعات به وجود نیاید. استعمال از برنامه هماهنگ با برند دستگاه میتواند تاثیر زیادی در کوشش یک کسب و کار دارد.

با استفاده از کامپیوتر و کابل، می‌قدرت طریق تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب را به دو صورت آفلاین و آنلاین انجام داد. در شیوه آفلاین اطلاعات در طول‌های هنگامی زمان بر زمان به صورت اتومات یا دستی تخلیه میشوند. البته در حالت آنلاین، اطلاعات در زمانی معدود ثبت میگردد.

اولی قدم در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، اتصال صحیح بین دستگاه و سیستم است. بعداز استیناف اتصال صحیح، می بایست به نرم‌افزار دستمزد مراجعه‌نمایید. آن گاه آیتم فراخوانی ترددها را انتخاب نمائید. اعتنا فرمایید در شرایطی که که دستگاه تهیه و تنظیم شده از منو فارسی حمایت کند؛ گزینه فراخوانی ترددها قابل مشاهده میباشد.

اشاره گر مموری روشی وا رفته برای تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب
در صورت وجود برخی محدودیت‌ها و غیر ممکن بودن اتصال دو دستگاه با به کارگیری از کابل، فلش مموری یا usb یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب می باشد. تعدادی از این دستگاه‌ها با تمرکز به تنظیمات کارگاه خود، پس از اتصال usb تخلیه اطلاعات صورت می‌گیرد. این ویژگی سبب ضعف امنیتی در دستگاه و اطلاعات آن میگردد. همچنین احتمال دارد اتصال یک فلش ویروسی بر روی عمل دستگاه و داده‌ها تاثیر بگذارد. همچنین برخی از دستگاه‌ها امکان ذخیره سازی داده‌های متعدد بر روی کارت SD را نیز دارا‌هستند.

بعداز بازرسی فرمت، فلش را به دستگاه متصل فرمائید. وارد تنظیمات مربوطه شوید و فراخوانی ترددها را گزینش نمایید. به خیال داشته باشید اطلاعات تخلیه شده بر روی نشانه گر مموری، از روی دستگاه منزه نمیشود.

تخلیه اطلاعات دستگاه‌های حضور و غیاب با WIFI

WIFI یکی از سایر از روش‌های تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب میباشد که سوای نیاز به کابل و یا مکان نما مموری جاری ساختن می گردد. همه دستگاه‌های حضور و غیاب از این ویژگی منتفع نیستند؛ بدین ترتیب هنگام خرید بدین نکته نیز دقت نمایید.

اما این‌راه نیز همانند شیوه های دیگر دارای محدودیت‌های نیز میباشد. سرعت انتقال داده در این طرز با‌گاز اینترنت بستگی دارد و هرچه پوشه سنگین ‌تر باشد؛ به اینترنتی پرسرعت‌تری نیاز دارید.

سر مادر دستگاه حضور و غیاب

رمز مادر یا پسورد اساسی رمزی است که در کاتالوگ دستگاه حضور و غیاب یا اطلاعات داده شده به وسیله شرکت امان یافت میگردد. سر مادر برای اجرا عمل‌های مختلفی مانند ریست فکتوری کردن دستگاه کاربرد دارد. در صورت فراموشی یا عدم دسترسی به‌این سر میتوانید با تمرکز به فرآیند بیان شده در راهنمای دستگاه و یا مراجعه به شرکت پشتوانه، آن را بازیابی کنید.

ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب

یک کدام از راه‌های رفع خطاها در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، برگرداندن دستگاه به تنظیمات کارگاه است. البته این‌راه کلاً مواقع پیشنهاد نمی شود ولی هنگامی که راه‌حل دیگری برای رفع نقص‌ وجود نداشته باشد؛ ریست فکتوری انتخابی مناسب می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب آسمان فراویژن

برای مدیران کسب و کارهای گوناگون، سرعت و دقت در محاسبات و ثبت اطلاعات بسیار التفات دارااست به همین برهان دستگاه‌های ساعت زنی از محبوبیت بالایی منتفع می باشند. این دستگاه‌ها همچنین دارای اشکال مختلفی مانند دستگاه حضور و غیاب کارتی، اثر انگشتی، تشخیص صورت و تشخیص عنبیه چشم می باشند. از مزایای فراوان این دستگاه می‌اقتدار به موارد ذیل اشاره کرد:

توجه بالا و احتمال خطای زیر
امنیت بالا در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب شرکت آسمان فراویژن
ارسال پیام‌های متنی به پرسنل
خلا نقص‌

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

بزرگترین مزیت سیستم دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دیجیتال این است که وارد کردن اطلاعات به صورت دستی را از بین می برد. ورود دستی اطلاعات موجب اتلاف وقت کارمندان واحد اداری می شود. همچنین امکان خطا در ورود وجود دارد، در نتیجه برای جلوگیری از رخ دادن خطا، چک کردن چندین باره اطلاعات موجب هدر رفتن وقت کارمندان می شود. مزیت دیگر استفاده از   سیستم حضور و غیاب ، یکپارچگی آنها با سیستم های حقوق و دستمزد است. در شرکت های بزرگ و سنتی 5 روز پایانی یکی از افراد حسابداری به کارکرد و محاسبه ساعت ها کاری و غیر کاری پرسنل می گذرد. با استفاده از سیستم های یکپارچه این وضعیت به صورت خودکار انجام می شود.

با پیشرفت سیستم های حضور و غیاب و قرار دادن ابزار بسیار جدید کاربردی که مطابق با استاندارد های روز دنیا می باشد. مدیران و روسای شرکت و مراکز تجاری که که کارمند های کم و زیادی را دارا می باشند با خرید دستگاه کنترل دسترسی بدون نیاز به صرف وقت بسیار زیاد جهت محاسبه حقوق و اطلاع یافتن از ساعت ورود و خروجی کارمندان در کمترین زمان ممکن با گزارش گیری سیستمی از موارد نام برده شده گزارش دقیقی دریافت و مشاهده می کنید.

نرم افزار حضور و غیاب سامانه حضور و غیاب قادر است امکانات بی نظیری را در رابطه با تعریف انواع شیفت ها، برنامه های کاری، مرخصی ها، ماموریت ها، کارکردها و همه آنچه شما برای حضور غیاب پرسنل خود نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد. با نرم افزار مدیریت حضور و غیاب قادر خواهید بود به صورت یکپارچه با دیگر سامانه های منابع انسانی سازمان خود حضور غیاب پرسنل را کنترل کنید.

خرید دستگاه حضور و غیاب فراویژن

دستگاه‌های حضور و غیاب آسمان فراویژن به دلیل ویژگی‌های فراوانی و سیستم اتوماسیون از ضروری‌ترین وسایل یک بیزنس با تعداد نیروی کار بالا، به شمار میروند. تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب یکی از مراحل اصلی در به کار گیری این دستگاه‌ها است که با دقت به امکانات موجود و نیاز تجارت میتواند متغیر باشد؛ به این ترتیب آشنایی با این راه‌ها پیش از خرید دستگاه‌های حضور و غیاب از مداقه بالایی شامل است. مدیران می‌توانند با تنظیم دستگاه‌های فراویژن از امکانات ویژه و حمایت بهتر آن سود‌مند شوند. نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب گام به گام را خواندید

 

دکمه بازگشت به بالا