ریسک بیماری قلبی در مبتلایان شیزوفرنی ۲ برابر است

به طور خاص، بیماری روانی حاد و جدی شامل اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و اختلال اسکیزوافکتیو است.

دکتر دکتر می گوید: «تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به بیماری های روانی جدی 10 تا 20 سال زودتر از جمعیت عمومی می میرند و علت اصلی مرگ، بیماری قلبی است. ربکا راسوم، نویسنده اصلی این مطالعه در موسسه Health Partners Minneapolis. . »

به گفته محققان، تشخیص زودهنگام و درمان عوامل خطر اصلی بیماری قلبی مانند چاقی، سیگار، دیابت و فشار خون بالا در بزرگسالان جوان مبتلا به اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا اختلال اسکیزوافکتیو ممکن است خطر بیماری قلبی در آینده را کاهش دهد.

اختلال دوقطبی باعث تغییرات غیرعادی در خلق و خو، انرژی، سطح فعالیت، تمرکز و توانایی انجام کارهای روزانه می شود، در حالی که اسکیزوفرنی می تواند باعث توهم، هذیان، یا اختلالات گفتاری شود.

اختلالات اسکیزوافکتیو شامل اختلالات خلقی عمده (مانیک یا افسردگی) و اسکیزوفرنی است.

در این مطالعه، محققان خطر ابتلا به بیماری قلبی را در سنین 10 تا 30 سال در میان نزدیک به 600000 بزرگسال 18 تا 75 ساله که بین ژانویه 2016 تا سپتامبر 2018 از کلینیک های مراقبت های اولیه در مینه سوتا و ویسکانسین بازدید کردند، ارزیابی کردند.

در میان بزرگسالان مبتلا به یکی از این بیماری‌های روانی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در طول 10 سال تقریباً 10 درصد و در 30 سال 25 درصد است، در حالی که در افراد بدون بیماری روانی حاد، به ترتیب 8 و 11 درصد است. .

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی نسبت به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی یا اختلال اسکیزوافکتیو بیش از 10 سال در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند، در حالی که افراد مبتلا به اختلال اسکیزوافکتیو بیش از 30 سال خطر ابتلا به بیماری قلبی را نسبت به دو گروه دیگر داشتند.

سیگار و چاقی از عوامل خطر اصلی بیماری قلبی در میان بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی جدی هستند. احتمال سیگار کشیدن و چاق بودن آنها سه برابر بیشتر از افراد بدون بیماری روانی جدی بود.

محققان همچنین دریافتند بزرگسالان مبتلا به یک بیماری روانی جدی دو برابر بیشتر از افراد سالم روانی در معرض ابتلا به دیابت هستند، در حالی که 15 درصد بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی جدی با 13 درصد افراد بدون بیماری روانی جدی مقایسه شدند.

دکمه بازگشت به بالا