سلامت و دانش

رییس انستیتو پاستور: اولین سری واکسن‌های “پاستوکووک” تا چند روز آتی تحویل می‌شود

رئیس انستیتو پاستور ایران با رد ادعای مینو مهرز مبنی بر رد شدن واکسن کرونا ایران و کوبا ، اظهار داشت که وی از هدف دادن چنین بیانیه ای نمی داند و تأکید کرد: و طی چند روز آینده تحویل خواهد شد

دکتر. علیرضا بیگلری در مصاحبه با دکترنامه، گفت: دکتر مهرز مسئول آنچه آنها می گویند است. ما نمی دانیم چرا و به چه منظور آنها چنین بیانیه ای دادند. ما با کوبا توافق قطعی در مورد تولید همزمان واکسن ویروس کرونا داریم ، کارهایی انجام داده ایم ، سلول های بانکی گرفته ایم و آزمایش های بالینی انجام داده ایم و روابط دو کشور در این زمینه ادامه دارد.

“من جلسات هفتگی منظمی با احزاب مرتبط با واکسن ویروس کرونا در ایران و کوبا دارم. نمی دانم چرا دکتر مهرز این جمله را بیان می کند و من شوکه شده ام.” این جملات بسیار عجیب است.

بیگلری ادامه داد: بنابراین ، طبق یک توافق کاملاً واضح ، نه تنها روی این واکسن بلکه روی سیستم عامل واکسنی که با کوبا داریم کار شده است و واکسن کرونا یکی از آنهاست. ما یک سال پیش شروع کردیم ، جلسه ما به طور منظم برگزار می شود ، و بانک سلول برای تولید این واکسن گرفته شده است ، مقدمات تولید انجام شده است ، و اولین گروه تولید شده است و در چند روز آینده تحویل داده خواهد شد

وی گفت: پروانه استفاده اضطراری واکسن Pastococcus به تازگی صادر شده است و پس از مجوز اورژانس ، قرارداد تولید داریم. در همان زمان ، آزمایشات بالینی به پایان رسیده و تزریقات انجام شده است و ما امیدواریم که نتایج اولیه بتواند تا پایان ماه آگوست تجزیه و تحلیل شود ، که البته تاکنون پیشرفت خوبی داشته و ایمن ترین آزمایش بالینی تاکنون است. در داخل انجام می شود

بیگلری گفت: “ما هنوز دلیل این گفته را نمی فهمیم.” همکاری و توافق ما با کوبا یک قرارداد کوتاه مدت برای یک واکسن نیست ، بلکه یک قرارداد گسترده تر است.

وی گفت: “بنابراین اکنون آزمایش بالینی واکسن Pastococcus به پایان رسیده است و ما منتظر نتایج هستیم.” مجوز مصرف اضطراری هفته گذشته صادر شد و پس از آن اجازه تولید خواهیم داشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در حال حاضر دسته اولیه واکسن تولید شده و تولیدات بعدی با نصب تجهیزات به شدت افزایش می یابد.

وزارت بهداشت ایران از همکاری نزدیک کوبا در تولید واکسن Covid-19 قدردانی می کند

در این مورد، دکتر. کیانوش جهانپور – سخنگوی سازمان غذا و دارو وی همچنین گفت: همکاری و تعامل نزدیک کوبا با ایران در زمینه محصولات بیولوژیکی و تولید واکسن در دهه های اخیر به ویژه در سه سال گذشته بسیار منحصر به فرد و قابل تحسین است.

وی گفت: سطح همکاری ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن ، به ویژه واکسن Pastecovac که اخیراً در هر دو کشور به مرحله تولید رسیده است ، با برخی اظهارات غیرعمد تحریف نشده است.

جهانپور ضمن قدردانی از همکاری نزدیک ، آگاهانه و مسئولانه کوبا با ایران در این زمینه ، تأکید کرد: تولید این واکسن در ایران و کوبا هر هفته و هر ماه افزایش می یابد و طبق شواهد موجود از آزمایشات بالینی ، این واکسن یکی است این یک واکسن بهترین واکسن برای Covid 19 است.

شایان ذکر است امروز ، گفتگویی توسط دکتر به صورت آنلاین نقل شد. مینو مهرز ، محقق پروژه واکسن “کویران برکت” ، که پروژه واکسن کرونا ایران و کوبا (Pastokovok) را رد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا