سلامت و دانش

زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن “کووبرکت” برعهده وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف ، در رویدادی که رئیس ستاد فرمان امام ، مدیر عامل و معاونان 10 بانک و م institutionsسسه مالی ، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از معاونان و دیگر مقامات ستادی با عنوان “فصل همدلی و جشنواره برکت “با خبرهای خوب در بخش اشتغال در مناطق کم درآمد کشور برگزار شد.

محمد مخبر با اشاره به 5 حادثه در این جشنواره گفت: امروز ما از بهره برداری از 15000 پروژه با 4000 شغل ایجاد شده در سال 1999 سپاسگزاریم كه 3000 میلیارد تومان آن در بنیاد بركت سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل جدید در مناطق توسعه نیافته کشور تا سال 1400 برکت خواهد داشت که در این مرحله 13،270 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و امضای تفاهم نامه با 10 بانک و موسسات مالی. “

وی افزود: سال گذشته و امسال حدود 30 درصد مشاغل جدید ایجاد شده در کشور توسط گروه های کوچکی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و زیرمجموعه های آن ایجاد شده است ، در حالی که اداره اجرایی چندین برابر بودجه و امکانات داشت ، اکنون او می پرسد راز چیست. این واقعه؟ “

رئیس ستاد اجرایی ادامه داد: رمز موفقیت گروه 40 نفره مانند بنیاد برکت در یافتن پایتخت کشور ، یعنی “مردم” و آوردن قدرت ، سرمایه و تجارت خود ، همه چیز. پروژه ای که توسط ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت مردم و بخش خصوصی اجرا شده است ، و این راهی برای حل مشکل است ، باید باور داشته باشیم که در دنیای امروز ، سرمایه واقعی کار و مردم است ، نه نفت ، گاز و استخراج

منابع با اشاره به نوآوری جدید بنیاد برکت گفتند: “راه اندازی اسکن های” بازگشت به روستا “و” همدلی برکت “و همچنین سیستم های” حمایت از تجارت آسیب دیده عروق کرونا “از دیگر اقدامات مهمی است که از ابتدا رسماً انجام خواهد شد. امروز.

مدیر عامل بعدی فرمان امام فرمود: “از طریق” برنامه برکت “امکان بازگشت و ایجاد شغل برای افرادی که از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می کنند و همچنین امکان حضور مستقیم و سرمایه گذاری جامعه برای ایجاد مشاغل در مناطق محروم امکان پذیر است. .

مخبر افزود: برآورد ما این است که تا سال 140 بتوانیم حداقل 3000 نفر را از طریق این پروژه به روستاها بازگردانیم و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: مردم از طریق این سیستم می توانند کارهای خرد و خانگی را به صورت هدیه یا وام خوب در اختیار هموطنان قرار دهند و هر چقدر مشارکت مردمی انجام شود ستاد اجرایی به همان میزان و علاوه بر همان سرمایه گذاری خواهد کرد مبلغ وعده داده شده “

مخبر در مورد وضعیت فعلی واکسن کویران برکت نیز گفت: همانطور که قول داده بودیم ، یک میلیون دوز واکسن را تا پایان ماه مه و 3.5 میلیون دوز را در ماه ژوئن برای وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: مرحله سوم مطالعه بالینی واکسن از هفته گذشته آغاز شده و در این مرحله واکسن به 6000 نفر در 6 استان کشور تزریق می شود.

مدیر عامل فرمان امام افزود: تعیین زمان شروع واکسیناسیون عمومی با “واکسن ایران برکت” به عهده وزارت بهداشت است و کلیه محصولات انبوه از ستاد در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد.

امیرحسین مدنی ، مدیرعامل بنیاد برکت ، با اشاره به گستردگی فعالیتهای بنیاد گفت: “تاکنون توانسته ایم 338000 شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد کنیم و 7703 روستا را تحت پوشش قرار دهیم. فعالیتهای بنیاد برکت. “

وی با اشاره به نوآوری های جدید بنیاد افزود: “در راستای منوی رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس ستاد امام خمینی (ره) ، از طریق” اپلیکیشن برکت “امکان ایجاد شغل برای افرادی که مهاجرت به شهر و بازگشت به روستاهای محل زندگی خود امکان ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور وجود دارد.

وی افزود: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستای خود به شهر بازگشته اند می توانند با مراجعه به اپلیکیشن “برکت” و پر کردن فرم های لازم از وضعیت خود مطلع شوند. دهکده. “تجارت ایمن تا بتوانند از حومه شهر به روستای خود بازگردند.

مدنی به قسمت دیگری از خدمات این پروژه اشاره كرد و گفت: عموم افرادی كه سرمایه و دارایی بلا استفاده دارند و می خواهند از آن برای ایجاد اشتغال و تولید در كشور استفاده كنند ، می توانند به برنامه “بركت” مراجعه و نصب كنند ، مبلغ آنها می خواهند رایگان باشد یا قرض الحسنه ، آن را به بنیاد برکت بدهید ، در این مورد کارکنان اجرایی تصمیم امام بازپرداخت پول آنها را تضمین می کنند.

وی افزود: مردم حتی می توانند روستای مورد علاقه خود برای ایجاد شغل و زمینه ها و زمینه هایی را که می خواهند در آن شرکت کنند مانند کشاورزی یا دامداری یا صنایع دستی یا سایر زمینه ها انتخاب کنند و به صورت آنلاین و شفاف در پروژه ها و محققان پیشرفت کنند. “برای مشاهده و پیگیری آن.

مدیر عامل بنیاد برکت همچنین در مورد “سیستم حمایت از تجارت آسیب دیده کرونا” اظهار داشت: “با کمک یک پلت فرم طراحی شده در بنیاد برکت ، مردم می توانند شرایط تجاری آسیب دیده خود را ثبت کنند ، این داده ها بررسی می شود و در نهایت آن افراد از طریق بنیاد به بانک بروید. “شرکا برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

وی خاطرنشان می کند: یکی از مشکلات بانک ها در این زمینه همیشه نگران بودن وضعیت تسهیلات ارائه شده و بازپرداخت اقساط و دستیابی به پروژه هایی است که در آن شرکت می کنند ، که براساس ماهیت خود بر اساس این سیستم بند هستند. و ارتباط مستقیم آنها با سیستم بانکی. “یک بار و بانک می تواند جزئیات طرح و اجرای آن و پیشرفت آن را بصورت آنلاین و شفاف رصد کند و بلافاصله از آخرین وضعیت مطلع می شود.

در ادامه مراسم ، کوروش پرویزیان ، مدیرعامل بانک پارسیان گفت: “من خوشحالم که می توانیم در خدمات عالی کارکنان اجرایی فرمان امام نقشی داشته باشیم. گردش مالی و پولی کشور باید منجر به ایجاد تولید و ایجاد شغل و شفافیت و عملکرد موفق موسساتی مانند بنیاد. برکت. “این همکاری برای همکاری و مشارکت بانک ها در این زمینه بسیار مناسب است.

وی افزود: ایجاد بستر برکت مبتنی بر آیه اقدامی ارزشمند است که امکان نظارت منظم را نیز فراهم می کند.

محمدرضا فرزین ، مدیر عامل بانک کارآفرین ، در بخشی دیگر از این مراسم گفت: “مدل بنیاد برکت برای کمک به جمع آوری سرمایه و ایجاد یک بستر قدرتمند و پیشرفته ، ایده ای جدید و ارزشمند است ، در نتیجه ریسک اعتباری را کاهش می دهد ، که یک نگرانی عمده بانک ها. “نظارت بر سرمایه آنها. بصورت آنلاین ، که اقدامی مبارک است و از طرف دکتر انجام می شود. مخبر عالی

وی افزود: این مدل همچنین به دولت کمک می کند تا از نقص چنین سیستم مهمی خلاص شود و از این پس طرح را عمداً انجام دهد.

سید فرید موسوی ، عضو هیئت مدیره بانک ملی ، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تمجید از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کشور اظهار داشت: ایجاد 220 هزار شغل به معنای حفظ عزت 220 هزار ایرانی و مسلمان است. امروز تنها بخشی از اقدامات این ستاد انقلابی را می بینیم.

وی افزود: نگرانی ما در بخش تسهیلات همیشه این بوده است که آیا پروژه موفقیت آمیز است و اشتغال زایی می کند یا خیر. بستر ارائه شده توسط بنیاد برکت نگرانی های ما را برطرف می کند و به ما این امکان را می دهد تا به روشنی ببینیم که پروژه به کجا رسیده است.

پس از این مراسم ، تفاهم نامه ای بین دفتر مرکزی اجرایی بنیاد برکت فرمان امام با صندوق های ملی و بانکی ، صادرات ، پارسیان ، کارآفرینی ، قرض الحسنه آنلاین ، صندوق کارآفرینی امید ، سپه ، صنعت و معدن ، پست به امضا رسید. صندوق اشتغال بانک و برکت و ایجاد 270،000 شغل در مناطق محروم. شد.

در پایان این رویداد ، 40 هزار پروژه اشتغال زایی خرد و متوسط ​​بنیاد بركت به دستور ستاد رئیس اجرایی فرمان امام (ره) از طریق كنفرانس ویدیویی در 15 استان كشور افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا