سلامت و دانش

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، مدیر عامل این استارت آپ، Elianne Schutten، قصد دارد در اسرع وقت یک دریچه قلبی عروقی قابل تعمیر را توسعه دهد و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده علمی تخیلی نیست، بلکه واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» روش جایگزین مناسبی را برای افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می دهد.

این استارت آپ که در پردیس دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، می خواهد به سرعت نوآوری هایی را با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس مواد پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن را برنده جایزه نوبل 1987 کرد.به طور خلاصه، این پلیمر به بدن بیمار اجازه می دهد تا به طور طبیعی رگ های خونی یا دریچه های قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را به بازار عرضه می کنیم.

استارتاپ Xeltis از وام صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلبی عروقی خود استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «این ممکن است علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند به تنهایی دریچه‌های قلب یا رگ‌های خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت خود بدن تبدیل می شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis چیزی را آزمایش کرد که به عنوان دریچه قلب-ریه شناخته می شود. این کار در کودکان مبتلا به نقایص مادرزادی قلب انجام می شود که باعث از کار افتادن دریچه های خاص در قلب و بروز سندرم نوزاد آبی می شود.

استارت‌آپ Xeltis می‌گوید: «در این مورد، چون کودک اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، خون دائماً به قلب باز می‌گردد. معمولاً این کودکان دریچه هایی از مواد گاوی دریافت می کنند که دست و پا گیر است و باعث انقباض دریچه ها می شود. سپس شیر باید دوباره برداشته شود. علاوه بر این، با بزرگ شدن کودک، وجود این دریچه مشکلات دیگری را ایجاد می کند.

دریچه های قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کنند، اما با دریچه های قلب پلیمری این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا