عمومیکسب و کار ویژه

شرایط اخذ وام بازسازی خانه از بانک مسکن

وام بازسازی خانه همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، وامی است که جهت تعمیر یا بازسازی خانه یا ساختمان به افراد تعلق می‌گیرد. البته این وام تنها به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. بانک‌ها وام تعمیر مسکن را در انواع با سپرده و بدون سپرده به افراد واجد شرایط ارائه می‌دهند.این وام به آن دسته از افرادی تعلق می‌گیرد که امورات خانه و یا ساختمان‌شان قبلا انجام گرفته اما مجددا دچار آسیب یا فرسودگی شده است؛ به عنوان مثال جهت تعمیر چاه، سرویس، حمام، داخل خانه، پشت بام نیاز به دارند.

شرایط گرفتن وام بازسازی خانه و تعمیرات مسکن در سال 1402

افرادی که دارای شرایط لازم جهت دریافت وام بازسازی خانه هستند، میتوانند به همراه مدارک لازم، به شعبه بانک موردنظر خود مراجعه کرده و مراحل مربوط به دریافت وام را انجام دهند. اما قطعا قبل از اقدام برای دریافت این وام باید به طور کامل از مدارک لازم، شرایط و میزان مبلغ هر بانک مطلع باشید.

باتوجه به آنکه شرایط هر بانک متفاوت بوده و یکسان نیست، این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار بوده و قصد داریم تا در این مطلب به آن بپردازیم. به طور معمول، مدارک و شرایطی که در ادامه مطلب شرح می‌دهیم، برای دریافت وام بازسازی خانه مورد نیاز است. برای دریافت شرایط وام بازسازی خانه از طریق این لینک https://archatrina.net/وام-بازسازی-خانه/ اقدام کنید.

مدارک لازم جهت دریافت وام بازسازی خانه سال 1402

مدارک لازم و عمومی برای دریافت وام بازسازی خانه در سال 1402 عبارتند از:

  • تکمیل فرم مربوط به دریافت وام بازسازی خانه
  • شناسنامه و کارت ملی وام گیرنده به همراه کپی از تمام صفحات
  • سند مالکیت جهت احراز مالکیت ملک و بررسی تطابق آن با کارت ملی
  • مدارک مربوط به اشتغال به کار و یا ارائه فیش حقوقی (در آن باید میزان حقوق دریافتی فرد متقاضی وام مشخص شود)
  • وثیقه مورد نیاز مربوط به هر یک از بانکها به همراه مدارک مربوط به هر یک از این وثیقهها به بانک (بعضی از بانکها جهت دریافت وثیقه از شما ضامن و برخی دیگر سند شش دانگ درخواست میکنند)
  • ارائه مدارک شناسایی ضامنها (اگر برای دریافت وام به ضامن نیاز است)
  • مدارک مربوط به وکالتنامه، مدارک شناسایی وکیل، مانند کارت ملی و شماره شناسنامه و غیره (برای افرادی که از طریق وکیل قصد دریافت وام بازسازی خانه دارند)

مدارک لازم جهت دریافت وام بازسازی خانه در بانک ملی

بانک ملی از جمله بانک هایی است که  در سال 1402 اقدام به ارائه وام بازسازی خانه به افراد واجد شرایط نموده است. افرادی که قصد دریافت وام باز سازی مسکن را دارند، باید مدارک لازم را تهیه و به بانک تحویل دهند. مدارک لازم جهت دریافت وام بازسازی خانه در بانک ملی شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم مربوط به دریافت وام بازسازی خانه
  • اصل و کپی شناسنامه به همراه اصل و کپی کارت ملی گیرنده وام
  • اصل و کپی شناسنامه به همراه اصل و کپی کارت ملی ضامنها
  • اصل و کپی سند دانگ منزل گیرنده وام که باید در محدوده شعبه باشد (برای افرادی که قصد دارند از طریق سند شش دانگ، وام بازسازی خانه دریافت کنند)
  • گواهی اشتغال به کار و یا ارائه فیش حقوقی متقاضی وام (میزان حقوق دریافتی او باید ذکر شده باشد)
  • گواهیهای مربوط به فیش حقوقی و یا مستندهای شغلی ضامنهای وام
  • دو فیش قبض برق، گاز، آب و یا تلفن
  • دو تمبر مالیاتی که از بانک باید دریافت کنید

مدارک لازم جهت دریافت وام بازسازی خانه در بانک مسکن

بانک مسکن نیز از جمله بانک‌هایی است که در سال 1402 اقدام به ارائه وام بازسازی خانه به افراد متقاضی نموده است. افرادی که شرایط دریافت وام بازسازی خانه را دارند و قصد دارند از طریق بانک مسکن، این وام را دریافت کنند، باید مدارکی را تهیه و به بانک ارائه دهند. مدارک لازم برای دریافت وام بازسازی خانه در بانک مسکن عبارتند از:

  • تکمیل فرم مربوط به دریافت وام بازسازی خانه
  • مدارک شناسایی گیرنده وام به همراه کپی آنها
  • وثیقه لازم دریافت وام
  • احراز شرایط مربوط به کار و شغل فرد وام گیرنده
  • سند شش دانگ (در صورت لازم)

شرایط دریافت وام بازسازی خانه در سال 1402

همانطور که شاید بدانید، وام بازسازی خانه تنها به افراد واجد شرایط برای دریافت این وام ارائه می‌شود. در نتیجه، افراد متقاضی پیش از دریافت وام باید ابتدا از شرایط دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن مطلع شوند و سپس نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

شرایط ثبت نام و دریافت وام بازسازی خانه، در هر بانک متفاوت است؛ اما در ادامه، شرایط عمومی دریافت وام بازسازی خانه، برای متقاضیان را نام می‌بریم:

  • فرد متقاضی وام بازسازی خانه نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد
  • اگر فرد متقاضی هنوز در حال پرداخت قسط‌های وام‌های دیگر است، نمیتوانند وام بازسازی خانه را دریافت کند
  • فرد متقاضی باید حتما بضاعت مالی پرداخت اقساط وام بازسازی خانه را داشته باشد (جهت تعیین بضاعت مالی فرد، بانک از درآمد او استعلام میگیرد)
  • هر فرد فقط یکبار مجاز به دریافت وام بازسازی خانه است. در صورت داشتن شرایط لازم، حداکثر دو بار می‌تواند وام را دریافت کند
  • دریافت وام بازسازی خانه از برخی از بانکها، تنها با داشتن سپرده بانکی قابل انجام است

شرایط دریافت وام بازسازی خانه در بانک ملی

بانک ملی ایران نیز در سال 1402، وام بازسازی خانه را به مشتریان خود ارائه میکند. بنابراین افراد متقاضی در صورت واجد شرایط بودن، می توانند جهت دریافت وام بازسازی خانه، از طریق این بانک اقدام کنند. شرایط دریافت وام بازسازی خانه در بانک ملی عبارتند از:

  • فرد متقاضی وام باید بیشتر از 18 سال تمام داشته باشد
  • امکان دریافت وام بازسازی خانه در بانک ملی، از طریق ارائه سند 6 دانگ و یا بدون سند 6 دانگ امکان‌پذیر است
  • تنها افرادی که در این بانک صاحب حساب باشند می‌توانند جهت دریافت وام بازسازی خانه اقدام نمایند
  • اولویت دریافت وام بازسازی خانه با افرادی خواهد بود که بیش از 1 سال از تاریخ افتتاح حساب آنها، گذشته است
  • فرد متقاضی وام باید حتما مقیم محلی باشد که قرار است منزل مسکونی خود را در آنجا تعمیر کند
  • میزان مبلغ تسهیلات مربوط به بازسازی خانه باید متناسب با درآمد متقاضی دریافت وام باشد

شرایط دریافت وام بازسازی خانه در بانک مسکن

بانک مسکن نیز وام بازسازی خانه را در صورت واجد شرایط بودن به متقاضیان این وام، ارائه می‌دهد. بنابراین، افراد متقاضی، میتوانند با توجه به داشتن شروط لازم برای دریافت وام بازسازی خانه، از طریق این بانک اقدام کنند. در ادامه، شرایط کامل دریافت وام بازسازی خانه را در بانک مسکن به طور کامل نام می‌بریم:

  • در این بانک، افراد امکان دریافت وام بازسازی خانه از محل سپرده و از محل اوراق ممتاز را دارند
  • بیشترین مبلغ مربوط به وام بازسازی خانه، متعلق به وامی خواهد بود که از محل اوراق ممتاز دریافت میشود
  • فرد متقاضی این وام، نباید هیچ گونه بدهی قبلی به بانک داشته باشد

میزان مبلغ وام بازسازی خانه در سال 1402

همانطور که می‌دانید، این روزها بسیاری از بانکها اقدام به ارائه وام بازسازی خانه میکنند؛ اما میزان مبلغ این وام در هر یک از بانکها متفاوت است. افرادی که واجد شرایط لازم برای دریافت وام وام بازسازی خانه هستند، میتوانند از هر یک از بانک‌های موردنظر، این وام را دریافت کنند.

در سال 1402، میزان حداکثر وام بازسازی خانه 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده اما ممکن است که بعضی از بانکها، مبلغی کمتر از 40 میلیون تومان یا مبلغی بیشتر از آن را به افراد واجد شرایط ارائه کنند.

در این قسمت با میزان وام بازسازی خانه در سال 1402، در بانکهای مختلف، آشنا شوید:

میزان مبلغ وام بازسازی خانه در بانک ملی

میزان مبلغ وام بازسازی خانه در سال 1402، 40 میلیون تومان بوده که در بانک ملی، میزان این وام 50 میلیون تومان است. در صورتی که دارای شرایط دریافت وام بازسازی خانه هستید، می‌توانید به مبلغ 50 میلیون تومان وام از بانک ملی دریافت کنید.

میزان مبلغ وام بازسازی خانه در بانک مسکن

میزان وام بازسازی خانه در سال 1402 در بانک مسکن، به آن بستگی دارد که از چه محلی اقدام به دریافت وام کنید. اگر از محل سپرده گذاری، وام دریافت کنید، میزان وام تا سقف 5 میلیون تومان خواهد بود. اما اگر از محل اوراق ممتاز یا همان حق تقدم، درخواست وام کنید، میزان سقف  وام40 میلیون تومان است. برای دریافت وام 40 میلیون تومانی بانک مسکن نیز ضرورتی بر سپرده‌گذاری نیست.

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد نمی‌توانند به صورت یکجا مبلغ زیاد بازسازی و ترمیم خانه را متقبل شوند، وام بازسازی خانه می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش‌روی این افراد باشد که مقداری کار آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. افراد متقاضی این وام نیز معمولا می‌توانند قسط‌های این وام را به طور کامل پرداخت کنند.

در پایان باید بگوییم که میزان اقساط هر یک از وامهایی که از بانکها دریافت می‌کنید، با میزان درآمد شما مقایسه خواهد شد و تنها در آیا به‌دنبال فرصتی برای تعمیرات منزل به سبک خودتان می‌گردید؟ وام تعمیرات مسکن، گزینه‌ای عالی و کارآمد برای آغاز پروژه‌های بازسازی و نوسازی است. وام بازسازی مسکن فرصتی است تا با مبلغی مناسب، خانه خود را زیبا و مدرن طراحی کنید.

وام تعمیرات مسکن ۱۴۰۲، راهکاری کارآمد برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های منازل

در این مقاله به توضیحات دقیق و کاربردی در خصوص نحوه دریافت وام تعمیرات مسکن، روش‌ها و شرایط اخذ این وام پرداخته‌ایم تا شما با اطمینان بیشتری به سمت بهبود و بهسازی منزل خود بروید.

وام بازسازی مسکن، ارتقاء منزل با تسهیلات مناسب از بانک‌های معتبر

در سال ۱۴۰۲، به‌منظور حمایت از افرادی که خواهان تعمیر و بازسازی منازل خود هستند، دولت با عنوان “وام تعمیرات مسکن” یا “جعاله مسکن” تسهیلات ویژه‌ای را ارائه کرد. این وام به افراد امکان می‌دهد که مبالغی از بین ۵ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان را برای تعمیرات و بازسازی مسکن خود دریافت کنند.

بانک مسکن اولین نهادی بود که به‌صورت ویژه این تسهیلات را ارائه داد. همچنین، بانک‌های دیگر نیز این امکان را به افراد ارائه دادند از جمله بانک‌های صادرات، رفاه، ملی، سپه، گردشگری و غیره. شرایط متنوع این بانک‌ها مانند سقف وام و شرایط بازپرداخت، می‌تواند به افراد کمک کند تا تسهیلات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم بهتری برای درخواست وام بگیرند.

 

دکمه بازگشت به بالا