سلامت و دانش

شناسایی ۱۴۰ یتیم ایدز/چالش های مبتلایان و ایتام از انگ زدن و گذران معیشت تا مشکلات روانی

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 140 یتیم مبتلا به ایدز را در ایران شناسایی کرده ایم که اکثر آنها نزد اقوام خود زندگی می کنند ، گفت: از نظر حمایت ، بیشتر این افراد با خانواده خود زندگی می کنند. که شبکه پشتیبانی را نشان می دهد. لایه هایی در جامعه وجود دارد ، در حالی که این کودکان باید به طور کامل تحت پوشش برنامه ریزی برای بازنشستگی و غیره باشند.

فرید براتی زاده در مصاحبه با دکترنامه وی با اشاره به روز جهانی حمایت از ایتام ایدز (7 ماه مه ، مصادف با 6 مه) ، گفت: “در روزهای ابتدایی HIV / AIDS و مرگ و باورهای غلط آن در مورد این بیماری ، بیشتر مردم احساس می کنند که HIV به علت به HIV / AIDS برای عدم رعایت اصول HIV / AIDS

این اخلاقی است ، بنابراین افراد مبتلا به بیماری را انگ می زند ، بیماری که اکنون اتفاق می افتد ، اما خوشبختانه در حال کاهش است. در نتیجه ، افراد مبتلا به HIV / AIDS منزوی شدند زیرا جامعه ارتباط کمی با آنها داشت. بیماران خود را منزوی می کنند و این مشکلی است که اکنون در کشور خود داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افرادی که به ایدز مبتلا هستند منزوی شده و سپس شغل و روابط اجتماعی خود را از دست می دهند ، بنابراین لازم است برای معیشت و معیشت خود از حمایت اجتماعی برخوردار شویم.

براتی سده با اشاره به برنامه اچ آی وی / ایدز در کشور گفت: در برنامه ششم اچ آی وی / ایدز که در حال حاضر در دست تهیه است ، آنها همچنین به موضوع حمایت و یکی از 12 سیاست این برنامه توجه دارند. سیاستی برای حمایت از مبتلایان به ایدز است. “این کار به سازمانهای بهزیستی در این کشور سپرده شده است

است.

از مبتلایان به ایدز از کلاله تا ایجاد یک روز جهانی ویژه برای آنها حمایت کنید

وی ادامه داد: حمایت از همه مبتلایان به ایدز به منظور کاهش کلاله ، افزایش آگاهی و افزایش آگاهی و آگاهی است که اگر فردی آلوده است ، نباید فکر کند که نمی تواند با آنها زندگی کند. همچنین باید تشخیص داد که ایدز ممکن است شبیه سایر بیماری ها باشد. البته ، درمان های این بیماری به طور گسترده تری در دسترس است و کنترل آن آسان تر است و با تشخیص به موقع می توان به آنها کمک کرد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان وابستگی سازمان بهزیستی کشور که اعلام کرد مرگ بر اثر ایدز یکی از مشکلات است و حمایت از خانواده های آنها (به دلیل کلاله و سو mis تفاهم خانواده های مبتلا به این بیماری) موضوع دیگری است ، گفت: : فرزندان مبتلایان به ایدز نیز باید مورد توجه قرار گیرند. به خصوص کودکانی که ممکن است از والدینی که به ویروس HIV آلوده اند و علائم ویروس را دارند ، متولد شوند. بنابراین ، برای جلب توجه افراد و جامعه بشری به کودکانی که والدین خود را به دلیل اچ آی وی از دست داده و بی خانمان شده اند ، یک روز به عنوان روز جهانی حمایت و مراقبت از یتیمان ایدز مورد مراقبت و توجه قرار گرفته است. .

براتیسده با اشاره به اینکه باشگاه های مثبتی برای حمایت از افراد مبتلا به ایدز در کشور ایجاد شده است ، افزود: در چند سال گذشته باشگاه های زندگی مثبت توسط بهزیستی و وزارت بهداشت تشکیل شده اند اما طی دو سال گذشته در زمینه پیشگیری و جلسات کنترل. “ایدز و درمان ، این وظیفه کاملاً به سازمان بهزیستی سپرده شده است. در حال حاضر حدود 40 باشگاه زندگی مثبت در استان های مختلف وجود دارد که به افرادی که نیاز به حمایت دارند و به ما مراجعه می کنند خدمات ارائه می دهند.

ارائه خدمات پشتیبانی به 5000 نفر در باشگاه های زندگی مثبت

به گفته وی ، در حال حاضر حدود 5،000 نفر از باشگاه های زندگی مثبت خدمات پشتیبانی دریافت می كنند و از نظر شغلی ، اجتماعی ، معیشتی و غیره مورد حمایت قرار می گیرند كه 390 كودك از آنها كودكان PLWHA هستند كه خدمات مختلفی دریافت می كنند. 390 نفر از این کودکان ممکن است ایدز نیز داشته باشند.

پیشگیری از ایدز را به کودکان کار و خیابان آموزش دهید و آزمایش کنید

براتی سده افزود ، البته این کودکان جدا از کودکان کار و کودکان خیابانی ، که هر ساله آموزش پیشگیری از HIV / AIDS را می بینیم ، آنها را آزمایش می کنیم تا به صورت مستقل در کلوپ های استان های مختلف خدمت کنند.

شناسایی 140 یتیم ایدز در کشور

نیاز به حمایت و ایجاد صندوق بازنشستگی برای این کودکان بی سرپرست

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین در مورد تعداد یتیمان ایدز اظهار داشت: در کشور ما 140 یتیم ایدز داریم که بیشتر آنها با بستگان خود زندگی می کنند. تعداد افرادی که والدین خود را به علت ایدز از دست داده و از آنها مراقبت نشده اند اندک بود. در تهران ، سه یا چهار یتیم مبتلا به ایدز در یک مرکز نگهداری شبه خانواده وجود دارد که در یک مرکز رفاهی نگهداری می شود.

وی در ادامه با اشاره به چالش های موجود در زندگی یتیمان ایدز افزود: از نظر حمایت ، 140 یتیم شناسایی شده و بیشتر آنها با خانواده خود زندگی می کنند نشان می دهد که نظم حمایتی در جامعه وجود دارد و خانواده های این افراد کودکان از آنها حمایت می کنند. “در عین حال ، این کودکان باید از نظر حمایت اجتماعی کاملاً تحت پوشش قرار بگیرند و بازنشستگی آنها باید برنامه ریزی شود.

براتی سده گفت: همچنین لازم است كه اگر این كودكان منزوی هستند ، باید خدمات روانشناختی و روانی – اجتماعی برای آنها تهیه شود و آنها باید به متخصصان مراجعه كرده و خدمات دریافت كنند تا مشكلی در حال و آینده نداشته باشند. شرایط روانی ”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا