عمومی

طرح الحاق کرانه باختری اعلام جنگ علیه فلسطینیان است/ نگرانی پادشاه اردن از تاج و تخت خود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “گبی اشکنازی” در بیانیه ای با اعلام مهلت اجرا گفت: “من نمی دانم که آیا برنامه الحاق (کرانه باختری) اعلام خواهد شد یا خیر.” نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو زمان اعلام این خبر را اعلام می کند ، اما فکر نمی کنم امروز اعلام شود.

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل ، اضافه كرد: “موضوعات مختلفی در مورد برنامه الحاق وجود دارد كه باید برطرف شود.”


بیشتر بخوانید:

اطلاعات وزیر امور خارجه اسرائیل از زمان اجرای برنامه الحاق


موضوعی که توسط وزیر صهیونیست مورد بحث قرار گرفته است ، مقدماتی است که تاکنون انجام نشده است و مشخص است که بنیامین نتانیاهو نتوانسته است اولین قدم را برای اجرای برنامه الحاق برداشته باشد. نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار اخیر خود با اعضای هیئت آمریکایی متشکل از اوی برکوویتز ، نماینده ویژه آمریکا در غرب آسیا و دیوید فریدمن ، سفیر آمریکا در تل آویو ، نخست وزیر اسرائیل گفت که وی برای تحمیل “دولت اسرائیل” با آمریکا دیدار کرده است. برخی از مناطق کشور ما در مورد کرانه باختری صحبت می کنیم؛ بخشی که ما می خواهیم در روزهای آینده دلایل اضافه شدن آن را بیان کنیم.

بیانیه نتانیاهو در عمل نشان می دهد كه صهیونیست ها و هیئت آمریكا تهیه برنامه الحاق را تأیید نمی كردند. در نتیجه ، دولت ترامپ به دلیل اوضاع داخلی این کشور شاهد کاهش محبوبیت مردمی بوده است ، در حالی که نامزد معاون ریاست جمهوری ، جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است.

با نزدیک شدن به انتخابات ، رئیس جمهور از نتانیاهو خواست تا به طور موقت اجرای برنامه الحاق را به تأخیر بیندازد و راه هایی برای فشار بیشتر بر فلسطینی ها پیدا کند و آنها را به میز مذاکره بازگرداند. .

دلایل تأخیر در برنامه های دسترسی

حسین رویان ، یک کارشناس امور منطقه ای ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “اقدام نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی و آنچه ایالات متحده در چارچوب یک طرح صلح موسوم به” توافق قرن “پیشنهاد کرده است. به نوعی از اقدامات غیرقانونی اسرائیل حمایت کرده است ، برای جلوگیری از چنین اقدامات غیرقانونی کافی نیست.

رویاران

حسین رویاران ، کارشناس امور منطقه

وی درباره دلایل تأخیر در اقدامات غیرقانونی نخست وزیر اسرائیل توضیح داد: “دلایل بسیاری از این مشکل وجود دارد ؛ از جمله دیگر ، ساخت بخشی یا تمام کرانه باختری می تواند با واکنش جدی از 3 میلیون جامعه فلسطینی در کرانه باختری مواجه شود و در مرحله دوم ، کشورهایی را به خطر اندازد. و مصر از این مرحله وحشت دارد و نمی خواهد همکاری کند ، زیرا اردن آن را توطئه ای علیه اسرائیل می بیند که می تواند مردم کرانه باختری را سرکوب کند و اساساً آنها را علیه اردن بپیوندد.

وی گفت: “در حال حاضر 60 درصد از جامعه اردن فلسطین هستند و اگر همه فلسطینی ها به آنجا مهاجرت کنند ، بیشتر جامعه اردن فلسطین است.” سرانجام ، امان نگران بود که پناهندگان فلسطینی ، عبدالله دوم و خانواده هاشمی را برای مدتی سرنگون کنند ، رئیس جمهور فلسطین را به قدرت بکشند و از اردن به عنوان دومین فلسطین یاد کنند.

وی افزود: مصر همچنین از اقدامات اسرائیل می ترسد ، زیرا نگاه اصلی اسرائیل این است که کشور فلسطین در غزه است و در کرانه باختری نیست و باید منطقه را به مناطق اشغالی الحاق کرد. آنچه در ذهن رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد این است که حدود یک هزار تا پانزده صد کیلومتر را اشغال می کند و یک کشور فلسطین در آنجا تشکیل می شود.

بازار اصلی رژیم صهیونیستی در اروپا است و اعلام موضع در برابر تل آویو موانع جدی برای کابینه صهیونیستی برای اجرای برنامه الحاق ایجاد کرده است.

رویاران ، برنامه انتقال فلسطینیان از کرانه باختری به مصر را بخشی از این طرح خواند و گفت: کشورهایی مانند عربستان سعودی ، بحرین و امارات متحده عربی مشکلات خاص خود را دارند و اقدامات آنها لزوماً به معنای حمایت از رفتار و تصمیمات رژیم صهیونیستی نیست. در این رابطه ، اروپا می گوید اگر برنامه الحاق به اجرا درآید ، با آن روبرو خواهد شد و این اقدام غیرقانونی می تواند راه را برای کاهش همکاری های اقتصادی با اسرائیل باز کند.

این متخصص غرب آسیا گفت: “جامعه فلسطین ، چه در کرانه باختری ، چه در نوار غزه و چه در مناطق اشغالی در سال 1948 ، یک جامعه یکپارچه است و فلسطینی ها در غزه مطمئناً با کرانه باختری قابل مقایسه نیستند.” بی تفاوت باشید. اگر اسرائیل یک برنامه الحاق را انجام دهد ، به معنای اعلام جنگ است و جامعه فلسطین قطعاً پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا