عمومیکسب و کار ویژه

علائم بالانس نبودن لاستیک

اگر وسیله نقلیه به طور ناگهانی جرقه بزند، مانند رانندگی از روی چاله یا یک شی در جاده، چرخ ها ممکن است به هم نخورند. قطعات موجود در مجموعه چرخ ها و سیستم تعلیق نیز می توانند فرسوده شوند و جابجا شوند و علائم قابل توجهی ایجاد کنند که زمان آن رسیده است که چرخ ها را دوباره تنظیم کنید.یک وسیله نقلیه که به درستی تراز شده باشد عملکرد بهتر و کارآمدتری خواهد داشت. اگر باید سریع بپیچید یا از چیزی که در جاده است طفره بروید، تراز چرخ می تواند همان چیزی باشد که جان شما را نجات می دهد.

علائم بالانس نبودن چرخ‌ ها-جاده رانان ایمن ساز نصف جهان-تولیدکننده تریلرکمپرسی، تریلرکفی

گاهی اوقات لاستیک های کم باد می توانند مشکلاتی ایجاد کنند که می تواند ناشی از عدم تراز چرخ ها باشد. ابتدا فشار تایرها را بررسی کنید، و اگر این فشار در حد نرمال است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که چرخ‌های خود را دوباره تنظیم کنید. موارد زیر علائم یک هم ترازی بد است.

شماره 1 – وسیله نقلیه به یک طرف می کشد

تکان های ماشین هنگام شتاب گیری

تراز خود را هنگام رانندگی در یک جاده مستقیم با ترافیک کم بررسی کنید: دستان خود را از روی فرمان بردارید و اجازه دهید خودرو خودش را در جاده هدایت کند. اگر به سمت یک سمت خاص منحرف شد یا حرکت کرد، انگشتان خود را روی فرمان قرار دهید و به آرامی فرمان را کنترل کنید تا در جاده بمانید. شرکت بازار یدکی با بیش از 10 سال فعالیت در حوزه لوازم یدکی کیا مفتخر است که قطعات با کیفیت خودرو های کمپانی هیوندای از جمله: النترا ، سانتافه ، آزرا را در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.

هنگامی که وسیله نقلیه یک بار دیگر مستقیم در حال رانندگی است، دوباره تست را امتحان کنید. اگر وسیله نقلیه همچنان به طرفین منحرف می‌شود، باید چرخ‌ها دوباره تنظیم شوند. هر چه بیشتر از یک خط مستقیم خارج شود، تراز آن بدتر است.

اگر به مشکل رسیدگی نکنید، رانندگی مستقیم سخت‌تر می‌شود و حتی ممکن است از مسیرهای دیگر جاده عبور کنید، اگر همیشه چرخ را محکم نگه ندارید. اگر این مشکل را با وسیله نقلیه خود دارید، آن را نزد یک مکانیک خودرو ببرید و فورا تراز را انجام دهید.توجه داشته باشید که تاج یک جاده ممکن است باعث شود وسیله نقلیه شما به یک سمت کشیده شود، زیرا مرکز جاده بالاتر از شانه است.

شماره 2 – فرمان ناهموار

هنگام چرخش فرمان صدا ایجاد می کند

هر زمان که در جاده ای کاملا صاف و مستقیم رانندگی می کنید، فرمان خودرو باید صاف بماند و از مرکز خارج نشود.یک راه آسان برای بررسی این موضوع این است که به نشان موجود در مرکز فرمان خود نگاه کنید. اگر در هنگام رانندگی مستقیم، نشان ثابت بماند، فرمان در مرکز قرار می گیرد.

اما اگر نشان در هر جهتی چند درجه از سطح خارج شد، فرمان ناهموار است و خودرو فوراً به تراز چرخ‌ها نیاز دارد. هنگامی که وسیله نقلیه مجدداً تراز می شود، فرمان در مرکز باقی می ماند و کنترل خودرو بسیار آسان تر خواهد بود.

شماره 3 – فرمان شل

چرخش فرمان سخت در سرعت های پایین

یک فرمان شلخته یا شل می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا می‌تواند باعث کاهش زمان پاسخ‌دهی هنگام چرخش شود. این می تواند ناشی از عدم تراز چرخ ها باشد و همیشه باید از شما بخواهد که وسیله نقلیه را توسط مکانیک بررسی کنید.

شماره 4 – چرخ فرمان می لرزد

فرمان می لرزد

فرمانی که هنگام حرکت وسیله نقلیه می لرزد، احتمالاً به دلیل لاستیک های نامرتب یا نامتعادل است. با این حال، لرزش فرمان نیز می تواند نشان دهنده مشکلات جدی تر دیگری باشد. یک متخصص می تواند علت لرزش را تعیین کند.

شماره 5 – سایش ناهموار لاستیک

سایش ناهموار لاستیک

اگر متوجه شدید که آج‌های برخی از لاستیک‌های خودروی شما سریع‌تر از سایر لاستیک‌ها فرسوده می‌شوند، ممکن است چرخ‌ها نامرتب باشند. این می تواند به صورت ساییدگی بیش از حد بیرونی تایر، سایش بیش از حد داخلی تایر یا اسکالوپ شدن تایر باشد.

برای بیشترین دقت، عمق آج را در هر دو طرف تایر با عمق سنج اندازه گیری کنید. چرخ هایی که به درستی تراز شده اند همگی دارای عمق لاستیکی یکسانی روی لاستیک ها خواهند بود.

شماره 6 – لاستیک هایی که جیغ می کشند

صدای لاستیک

از آنجایی که لاستیک‌ها به‌دلیل ناهماهنگی به‌طور یکنواخت فرسوده می‌شوند، می‌تواتامین هزینه لازم برای یکی از چالش های اساسی امروزی است. از این رو کیان خودرو با فراهم آوردن امکان و نیز شامل خرید اقساطی سایپا و خرید خودرو اقساطی ایران خودرو به مشتریان خود خدمت رسانی کرده است.اما پایان راه نیست بلکه وسیله نقلیه دوست داشتنی شما به مراقبت و نگهداری نیاز دارد که در ازای این کار باید پول خرج کنید.

یکی از بخش های حساس خودرو، چرخ های آن می باشند. بخشی که به ماشین اجازه می دهد حرکت کرده و شما را به مقصد مورد نظرتان برساند. همچنین باید گفت که یکی از جنبه های مهم نگهداری لاستیک، اطمینان از بالانس بودن چرخ ها است. بالانس چرخ شامل اضافه کردن وزنه به رینگ ها برای اطمینان از توزیع یکنواخت وزن در چرخ ها می باشد، اما چرا این مسئله انقدر مهم است؟ پس با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید.

بالانس بودن چرخ ها به چه معنی است؟

بالانس بودن چرخ ها به چه معناست؟ سوالی که در پاسخ به آن می توان گفت یعنی چرخ های خودرو باید مستقیم بچرخند، در جهت درست قرار بگیرند و در تمام طول مسیر به طور یکنواخت و متعادل باشند تا ماشین شما همانطور که باید حرکت کند و سواری نرمی را ارائه دهد. به این امر، بالانس بودن چرخ ها می گویند. هر موردی غیر از این را می توان پاسخ سوال بالانس نبودن چرخ ها یعنی چه؟ دانست.

تکنسین های این حوزه، با چرخاندن تایر وضعیت آن ها را بررسی می کنند. سپس در صورت بالانس نبودن، از وزنه های سربی کوچک به سبک ترین ناحیه چرخ ها استفاده می کند.گاهی اوقات این وزنه ها در یک نقطه قرار می گیرند در حالی که ممکن است در یک مورد دیگر، این وزنه ها به چندین نقطه مختلف از چرخ وصل شوند. بنابراین باید گفت که هر چرخی متفاوت است، حتی ممکن است چهار چرخ مختلف یک خودرو، وضعیت های گوناگونی داشته باشند.

چرخ هایی که بالانس نیستند، چه علائمی دارند؟

چرخ هایی که به درستی بالانس شده باشند، سواری نرمی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده و برای اطمینان از ایمنی در جاده مهم هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرخ ها تعادل خود را از دست می دهند، اما آیا علائم نشان دهنده آن را می شناسید؟ در اینجا به علائم بالانس نبودن چرخ های خودرو می پردازیم:

ارتعاشات

یکی از رایج ترین علائم عدم تعادل چرخ ها، لرزش فرمان در هنگام رانندگی است. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که ممکن است ماشین شما تکان بخورد، اما معمولاً اگر هنگام رسیدن به سرعت 50 تا 55 مایل در ساعت، فرمان شما می لرزد و با رسیدن به سرعت 60 تا 65 مایل در ساعت این لرزش بدتر شده و در سرعت های بالاتر ناپدید می شود، پس چرخ های نامتعادلی دارید.

لاستیک ها تنها بخشی از خودرو هستند که با جاده در تماس می باشند. بنابراین مهم است که وزن وسیله نقلیه به طور مساوی در تمام عرض هر لاستیک توزیع شود. اگر یک چرخ به درستی بالانس نباشد، یک طرف چرخ وزن بیشتری را تحمل می کند که منجر به چرخش ناهموار آن شده و سبب می شود لرزش در سراسر ماشین احساس شود.

سایش ناهموار یا بیش از حد آج های لاستیک

شاید یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی چرخ های نامتعادل، جستجوی نشانه هایی از ساییدگی ناهموار یا بیش از حد آج باشد.سایش ناهموار آج به صورت فرسوده شدن قسمتی از آج تایرها نشان داده می شود. در لاستیک های متعادل، انتظار می رود که آج ها به طور یکنواخت در سراسر محیط و عرض لاستیک فرسوده شوند. اگر فقط یک بخش از آج لاستیک ها ساییده شود در حالی که بقیه آج ها هنوز در شرایط خوبی هستند، این نشان دهنده عدم تعادل چرخ ها است.

اگر در چند قدمی جلوی ماشین خود بایستید و به لاستیک های جلو نگاه کنید، انتظار دارید قطر کامل لاستیک را در تماس با جاده ببینید. اگر یک طرف کمی بالاتر از طرف دیگر به نظر برسد، چرخ به درستی متعادل نشده است. همانطور که لاستیک ها با سرعت می چرخند، حرکت ناهموار باعث می شود که لرزش احساس شده و آج لاستیک به سرعت فرسوده شود.

لاستیک هایی که به طور ناموزون فرسوده می شوند، یکپارچگی ساختاری لاستیک را به خطر می اندازند که می تواند منجر به انفجار شود. این به این دلیل است که لاستیک در یک قسمت نازک شده است.

مشکلات فرمان

همانطور که در بالا توضیح داده شد، چرخش ناهموار چرخ ها را می توان از طریق فرمان به عنوان یک لرزش احساس کرد. این می تواند مشکل ساز باشد زیرا در تغییر جهت خودروی شما تاثیر می گذارد.

 

دکمه بازگشت به بالا