عمومیکسب و کار ویژه

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟

چرا جاروبرقی صدا می دهد؟ یکی از علت های عمده بالا بودن صدای جاروبرقی این است که برس دستگاه شکسته است و حین جاروبرقی کشیدن با صدای بسیار زیادی همراه است. برس جاروبرقی در صورت شکستگی یا خرابی حین تمیز کردن با لرزش بسیار زیادی همراه است و مانع از تمیزی بیشتر دستگاه می شود. بنابراین در ابتدا برس جاروبرقی و سایر اجزای مهم دستگاه را بررسی کنید و در صورت شکستگی آن را تعویض کنید.

همچنین اگر بُرس کثیف باشد، احتمال صدای کم در جاروبرقی وجود دارد. امکان دارد که یک جسم خارجی به دور برس پیچیده شده باشد و به آن ضربه یا مالش داده شود و باعث ایجاد صدای کلیک سریع شود. نمایندگی تخصصی تعمیر جارو شارژی بوش در منطقه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنسین‌های ماهر خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد . برای به دست آوردن بهترین عملکرد از دستگاه خود، توصیه می کنیم برس را به طور مرتب تمیز کنید.

شکستگی قاب جاروبرقی و بیرون آمدن موتور از دستگاه از دلایلی هستند که باعث صدا در جاروبرقی می شوند. اگر جاروبرقی شما صدا می دهد  بهتر است در ابتدا به بررسی قاب و محل موتور بپردازید. در مواقعی ممکن است شکستگی موتور باعث شود تا موتور از جای خود خارج شود و به دلیل تکان خوردن مداوم صداهای متفاوتی را در جاروبرقی ایجاد کند. به همین علت از تعمیرکار جاروبرقی بخواهید تا به بررسی علت بیرون آمدن موتور و تعویض شکستگی قاب جاروبرقی بپردازد.

علت صدای غیر طبیعی جارو برقی چیست؟

به طور کلی جاروبرقی یکی از دستگاه های پر سر و صدا است که در برخی مواقع این صداها از حالت عادی خارج شده و صداهایی غیرطبیعی از دستگاه شنیده می شود که دلایل مختلفی برای مشکل صدای غیر طبیعی جارو برقی وجود دارد.

  • در صورتی که اجزای داخلی جاروبرقی دچار شکستگی یا ایراداتی در کارکرد خود شوند، صداهایی به هنگام کار با دستگاه ایجاد خواهد شد.
  • همچنین می توان شکستگی پروانه ها و خرابی بلبرینگ ها را نیز از دیگر دلایل بروز این مشکل در جاروبرقی دانست.
  • چنانچه بدنه دستگاه دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود، در اثر عبور جریان هوا صداهایی بلندی توسط دستگاه ایجاد می شود.
  • ممکن است موتور جاروبرقی و هریک از قطعات داخلی آن دچار عیب شده باشند که در نتیجه آن دستگاه سر و صدا خواهد کرد.

برای جلوگیری از صدای جاروبرقی چیکار کنیم؟

کاربران عزیز آی پی امداد، هر دستگاهی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. برای جلوگیری از صدای جاروبرقی پیشنهاد می کنیم به نظافت و سرویس دوره ای آن توجه کرده و موارد زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید که صدای برخی جاروبرقی ها بیشتر از سایرین است.

  • قبل از تعویض کیسه صبر نکنید تا کیسه کاملاً پُر شود. زمانی که 2/3 آن پُر است عوض کنید.
  • هنگام تعویض مطمئن شوید که جا پاکتی را به درستی وصل کرده اید.
  • اگر کیسه جاروبرقی را به درستی وصل نکنید، گرد و غبار وارد موتور شده و به بلبرینگ و پروانه موتور آسیب می رساند.
  • به تمیز بودن فیلتر جاروبرقی اهمیت دهید.
  • اگر فیلتر قابل شستشو است آن را تا زمانیکه گرد و خاک را از خود عبور نمیدهد، بشویید. و اگر قابل شستشو نیست، با سشوار بادگیری کنید.
  • به زمان تعویض فیلتر دقت نمایید. اگر گرد و خاک از فیلتر عبور کند وارد موتور میشود.
  • جاروبرقی را هر ماه سرویس کنید و فیلتر، پاکت، لوله شلنگ و بُرس را بررسی کنید.
  • اگر بُرس با گوله ای از مو یا پُرز احاطه شده است، آن را تمیز کنید.
  • بررسی نمایید تا لوله خرطومی با سکه یا اشیای دیگر مسدود نشده باشد.
  • توجه نمایید که مسدود بودن مسیر مکش، باعث فشار به جاروبرقی و داغ شدن موتور آن میشود.
  • اگر موتور جاروبرقی بیش از حد داغ شود به آب بندی و لاستیک موتور آسیب می رساند و در نهایت باعث سوختن موتور می شود.

تعمیرکار درباره مشکل صدا در جاروبرقی چه میگوید؟

در برخی مواقع مصرف کنندگان به هنگام استفاده از جاروبرقی خود ممکن است با صداهای آزاردهنده و ناهنجاری مواجه شوند که در این شرایط باید اقدام به عیب یابی و رفع ایراد دستگاه خود نمایند. در ادامه تعمیرکار آی پی امداد اقدام به بررسی علت مشکل صدا در جاروبرقی پرداخته است:

  • بروز هرگونه خرابی یا ایراد در عملکرد فن جاروبرقی می تواند موجب ایجاد مشکل در کارکرد صحیح دستگاه و صدای بلند آن شود که باید تعمیر گردد.
  • در صورتی که موتور جاروبرقی دچار خرابی شده و یا فشار زیادی به آن وارد شده باشد، برای رفع مشکل دستگاه باید موتور را بررسی نمایید.
  • اجزای مختلفی مانند بلبرینگ و پروانه درون جاروبرقی تعبیه شده است که خرابی آن ها ارتباط مستقیمی با سر و صدای زیاد دستگاه دارد.
  • در برخی مواقع برس دچار شکستگی شده و لوله خرطومی جاروبرقی مسدود می شوند که برای تعمیر جاروبرقی باید انسداد و شکستگی آنها را برطرف کنید.

از رایج ترین ایرادات در  مشکلات مربوط به سر و صدای زیاد جاروبرقی و روشن نشدن جاروبرقی می باشد. ما در این مقاله به بررسی علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن می پردازیم. گاهی ممکن است هنگام استفاده از جاروبرقی، متوجه شوید که دستگاه شما صدای بلند و غیر عادی از خود تولید می کند. به عبارتی جاروبرقی شما مثل قبل کار نمی کند و سر و صدای بسیار بلندی دارد. این سر و صدای زیاد و آزار دهنده بی دلیل نیست و قطعا دلایل خاص خودش را دارد و نیاز به بررسی و تعمیر دارد. بنابراین اگر شما نیز از سر و صدای بلند جاروبرقی خود شاکی هستید، و به دنبال پیدا کردن علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن هستید، مرکز تخصصی  خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن چیست ؟

اکثر جاروبرقی ها هنگام کار کردن، یک صدای کمی دارند. این صدا، صدای کار کردن موتور می باشد. بنابراین شنیدن صدای جاروبرقی در هنگام کار کردن، امری طبیعی می باشد. اما اگر سر و صدا آزار دهنده است، قبل از این که دستگاه خود را کنار بگذارید و به دنبال خرید یک جاروبرقی دیگر باشید می توانید به فکر تعمیر جاروشارژی مجیک باشید، برای این منظور بهتر است تا ابتدا سعی کنید منبع صدا را پیدا کنید. اگر متوجه شوید سر و صدا دقیقا از کجاست، خیلی راحت تر می توانید مشکل را بر طرف کنید. ما در ادامه ی این مقاله به شما کمک می کنیم تا علت ایجاد سر و صدای زیاد در جاروبرقی تان را پیدا کنید و در صورت داشتن کمی مهارت و تخصص فنی، بتوانید ایراد را بر طرف کنید.

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن به صورت تیتر وار :

  • مشکلات مربوط به موتور جاروبرقی
  • کثیف بودن فیلتر های جاروبرقی
  • مشکلات مربوط به پاکت جاروبرقی
  • انسداد شیلنگ جاروبرقی
  • شکستگی قطعات داخلی جاروبرقی
  • عدم روغن کاری قطعات جاروبرقی

اکثر اوقات سر و صدای زیاد جاروبرقی، بخاطر مشکلات مربوط به موتور دستگاه می باشد. خرابی موتور جاروبرقی اغلب بخاطر وارد شدن گردو خاک یا رطوبت به داخل موتور اتفاق می افتد. همچنین امروزه موتور اکثر جاروبرقی ها، موتور اینورتر می باشد. موتور اینورتر باعث شده تا صدای جاروبرقی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. بنابراین اگر موتور دستگاه شما اینورتر است و هنگام کارکردن صدای زیادی از موتور به گوش می رسد، پس به احتمال زیاد موتور دستگاه خراب شده است و نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

اجزای داخلی موتور شامل کلکتور، شفت و بلبرینگ هستند که در صورت بروز مشکل، باید تمامی این اجزا به دقت بررسی شوند، تا مشکل پیدا شود. در صورتی که موتور خراب باشد و قابل تعمیر نباشد، باید موتور دستگاه شما تعویض شود. همچنین در صورتی که روی موتور گرد و غبار وجود داشته باشد، باید آن را تمیز کنید و در صورت صدمه دیدن تیغه های موتور یا خم شدگی و یا در اثر ضربه یا کار کرد زیاد اگر تیغه ها تاب برداشته باشند، باید تیغه های موتور را تعویض کنید. همچنین لق بودن یا شل بودن تیغه، روی موتور، می تواند باعث ایجاد سر و صدای بلند شود. بنابراین باید اتصال تیغه و موتور را نیز چک کنید.

در صورتی که اطراف موتور بخاطر کار کرد زیاد خوردگی داشته باشد، باید موتور را تعویض کنید. اگر جاروبرقی شما به صورت ناگهانی یک صدای بلند از خود تولید می کند، ممکن است فیلتر کثیف باشد. در صورتی که فیلتر بیش از حد کثیف شود، ممکن است جاروبرقی با صدای بلند تری شروع به کار کند، زیرا برای ایجاد مکش تلاش بسیار زیاد تری می کند، در نتیجه همین تلاش بیشتر برای مکیدن آشغال ها و کثیفی ها، سر و صدای بیشتری را تولید می کند. همچنین در صورتی که فیلتر های جاروبرقی کثیف باشند، مکش جاروبرقی نیز کاهش پیدا می کند.

بنابراین در صورتی که سر و صدای دستگاه زیاد باشد و مکش نیز کم باشد، به این معناست که فیلتر جاروبرقی کثیف است. برای رفع این مشکل، باید فیلتر را از دستگاه خارج کنید و در صورتی که فیلتر قابل شستشو است، باید آن را با آب گرم و صابون بشویید و گرد و غبار و کثیفی ها را از روی فیلتر تمیز کنید، سپس آن را در یک جای مناسب قرار دهید تا کاملا خشک شود و سپس آن را درون جاروبرقی قرار دهید. همچنین در صورتی که فیلتر غیر قابل شستشو و یک بار مصرف است باید آن را تعویض کنید. بعد از انجام این مراحل باید مشکل سر و صدای زیاد دستگاه بر طرف شود.

یکی از مواردی که باید هنگام ایجاد این مشکل آن را بررسی کنید، پاکت یا کیسه ی جاروبرقی می باشد. بنابراین شما باید از پر نبودن کیسه مطمئن شوید و در صورت پر بودن کیسه، باید آن را خالی کنید و شستشو دهید و یا این که آن را تعویض کنید و از یک کیسه ی یکبار مصرف جدید استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید، که از پاکت های تقلبی و نا مرغوب استفاده نکنید. زیرا استفاده از پاکت های بی کیفیت می تواند در دراز مدت آسیب های جدی به موتور دستگاه وارد کنند.

زیرا پاکت های تقلبی و خیلی ضخیم باعث می شوند تا موتور برای داشتن مکش مناسب از توان بیشتری استفاده کند و در نتیجه موتور آسیب ببیند و یا پاکت های نازک و کاغذی نیز، احتمال پاره شدن و سوراخ شدن در آن ها زیاد می باشد. و در صورت ترکیدگی، باعث می شود که گرد و خاک های موجود در پاکت وارد موتور شوند و در نتیجه به کلکتور و بلبرینگ آسیب می زنند. علت روشن نشدن جاروشارژی ممکن است به دلایل مربوط به باتری، مانند خستگی باتری یا اتصالات آن، باشد . همچنین شما با تعویض به موقع پاکت و استفاده از پاکت استاندارد، می توانید باعث افزایش عمر مفید دستگاهتان نیز شوید.

از دیگر مواردی که شما باید آن را بررسی کنید، شیلنگ یا لوله خرطومی جاروبرقی می باشد. هنگام تمیز کردن منزل، گاهی ممکن است اجسام بزرگ و سخت مثل دکمه های لباس، چوب و… یا مقادیر زیادی گرد و غبار در داخل لوله گیر کرده باشند و باعث شود که جاروبرقی برای تمیز کردن از قدرت مکش بیشتری استفاده کند که همین امر باعث ایجاد سر و صدای بیشتری می شود. در این صورت باید موانع را بردارید تا مشکل رفع گردد. برای این منظور باید شیلنگ و لوله خرطومی جاروبرقی را به دقت بررسی کنید و اشیای به دام افتاده را خارج کنید. برای این کار می توانید از قلاب بافندگی استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا