عمومی

عکس| اولین نشست مشترک رئیس‌جمهور بولیوی و مورالس

به گزارش خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، همزمان با پیوستن دولت جدید بولیوی به چندین سازمان آمریکای لاتین که پس از کودتا به رهبری جنین آنز از دولت غرب گرایانه خارج شده بودند ، رئیس جمهور لوئیس آرس سرنگون شد. او ابتدا به همراه ایو مورالس در یک جلسه عمومی شرکت کرد.

رئیس جمهور بولیوی برای شرکت در نشست مشترک با اوو مورالس در مورد جنبش سوسیالیست وارد کوچابامبا شد و این اولین دیدار علنی این دو پس از بازگشت مورالس به بولیوی در بولیوی بود.

به گزارش خبرگزاری فرات ، نشست ملی “جنبش سوسیالیسم” در شهر بولیوی با سخنرانی مورالس آغاز شد و رهبران اتحادیه ها و جنبش های بومی و سوسیالیستی بولیوی حضور داشتند.

پس از جلسه ، آرس ، رئیس جمهور بولیوی نیز حضور داشت. آرسه و مورالس در این مسابقه مورد استقبال گرم قرار گرفتند و در میان تشویق تماشاگران یکدیگر را در آغوش گرفتند.

همزمان با این تحولات ، دولت جدید بولیوی در ادامه مخالفت با مواضع دولت انتقالی و غرب گرایانه ناشی از کودتای سال گذشته در این کشور ، عضویت بولیوی در چندین سازمان را احیا کرد.

وزارت امور خارجه بولیوی در بیانیه ای مشارکت کامل دولت به عنوان عضو ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکا ، توافق نامه تجارت خلق ، کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین و کارائیب و سازمان ملل متحد آمریکای جنوبی را اعلام کرد. ادامه هید.

دولت جدید بولیوی به رهبری لوئیس آرسه نیز روابط دیپلماتیک خود را با ایران و ونزوئلا احیا کرده است.

دولت برآمده از کودتای سال گذشته بولیوی ، که شاهد اخراج مورالس از کشورش بود ، روابط خود را با ایران و ونزوئلا قطع کرد و بولیوی را از چندین سازمان و توافق نامه خارج کرد.

مورالس حدود یک سال پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری بولیوی و پیروزی لوئیز آرسه نامزد محبوب به کشور بازگشت و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

آرسه در صفحه شخصی خود در توئیتر با به اشتراک گذاشتن عکس رسید سفیران جدید ایران و ونزوئلا ، گفت: “آنها (ایرانی ها) همیشه در بولیوی مورد استقبال قرار می گیرند.” “ما به تقویت پروژه های مشترک به نفع مردم خود ادامه خواهیم داد.”

وزیر امور خارجه ایران در 7 نوامبر با رئیس جمهور منتخب بولیوی ، لوئیس آرسه و معاون وی ، دیوید چوکوهانزا دیدار کرد تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور شرکت کند و در مورد روابط دو کشور (با جزئیات بیشتر) گفتگو کند.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا