سلامت و دانش

عکس | زیبایی خیره‌کننده پرندگانی که شکار انسان می‌شوند!

به گزارش خبرگزاری دکترنامهپرندگان شکار شامل برخی از آشناترین پرندگان مانند بوقلمون، کبک و جوجه هستند.

اما بسیاری از اعضای راسته Galliformes پرندگان معمولی نیستند. هلوهای رنگارنگ زیبا، قرقاول های سرزنده، بلدرچین های پر زیبا و بسیاری از گونه های دیگر در هر جنگل یا مزرعه ای خودنمایی می کنند. در بسیاری از موارد پرندگان نر با نمایش رنگ های روشن با ماده ها رقابت می کنند.

بسیاری از این پرندگان دیدنی در تمام قاره ها به جز قطب جنوب یافت می شوند.

در حالی که محدوده خانه آنها به دلیل توسعه انسانی تکه تکه شده و کاهش یافته است، بسیاری از آنها نیز توسط انسان شکار می شوند. طبق اعلام اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، بیش از 25 درصد از حدود 290 گونه گالیفرم به عنوان در معرض خطر طبقه بندی می شوند.

جوئل سارتوره، عکاس، بنیانگذار صندوق عکاسی نشنال جئوگرافیک، که تنوع زیستی جهان را برای الهام بخشیدن به حفاظت از محیط زیست روشن می کند، گفت: «نکته اصلی این است که هر پرنده یک اثر هنری واقعی است که در طول سال ها ساخته شده حفظ شده است، با این حال بسیاری از با این وجود آنها منقرض خواهند شد.”

وی ادامه داد: هنوز متوجه نشدم، ما ۲۴ ساعته از نقاشی ها در گالری های هنری محافظت می کنیم، اما اجازه می دهیم این آثار هنری زنده ناپدید شوند؟

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

طاووس سبز هندوچینی (تصویر بالا) و خویشاوندان نزدیک آن زمانی در سراسر آسیای جنوب شرقی پراکنده بودند، اما اکنون به دلیل از دست دادن زیستگاه توسط IUCN به عنوان در معرض خطر طبقه بندی می شوند.

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

کوراسو با نوک زرد در باغ وحش هیوستون زندگی می کند، در حالی که اقوام وحشی آن در جنگل ها و دشت های ونزوئلا و کلمبیا زندگی می کنند. سمت راست: یک جفت قرقاول کاکل دار در پارک پرندگان سیلوان هایتس کارولینای شمالی.

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

طاووس بورنئو در معرض خطر انقراض است و به دلیل جنگل زدایی گسترده تنها جمعیت کمی در بورنئو یافت می شود.

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

همه مرغ های دریایی چهره ای مشابه دارند. همچنین تصویر بالا یک مرغ دریایی سر دراز با منقاری شبیه کرکس است که در باغ وحش لینکلن در نبراسکا نگهداری می شود و در خطر انقراض قرار دارد.

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

طاووس کنگو در سمت چپ تصویر بالا به ندرت در طبیعت دیده می شود. شاید تنها 10000 پرنده از این گونه هنوز در جنگل های بارانی حوضه رودخانه کنگو زندگی می کنند.

سمت راست تصویر یک مرغ اهلی است. مطالعات ژنتیکی تایید کرده است که بیشتر جوجه های اهلی جهان از زیرگونه مرغ جنگلی قرمز که حدود 9500 سال پیش در شمال آسیای جنوب شرقی یا جنوب چین اهلی شده بودند، منشاء می گیرند.

عکس زیبایی شگفت انگیز پرندگان در حال شکار انسان!

طاووس نر آلمانی (تصویر در باغ وحش سن آنتونیو در تگزاس) دارای لکه های چشمی است که اغلب روی طاووس ها دیده می شود.

منبع: نشنال جئوگرافیک

227227

دکمه بازگشت به بالا