عمومی

فؤاد حسین با ظریف دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که برای دیدار دوم خود در یک ماه گذشته برای دیدار با مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می برد ، عصر امروز (شنبه) در محل حادثه حاضر شد . وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه عراق نیز پیش از ظهر امروز با علی شمخانی دیدار کرد.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، امروز از دیدار فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران امروز (شنبه) خبر داده بود. این مقام عراقی گفت: تمرکز این دیدار بر روابط دو جانبه ، اوضاع منطقه و جلوگیری از هرگونه تشدید است.

این در طی یک ماه دومین سفر وزیر خارجه عراق به تهران است. وی همچنین در تاریخ 15 بهمن به تهران سفر کرد و با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

فواد حسین امروز در دیدار با سیمام خانی با اشاره به توافق صورت گرفته بین مقامات دو کشور برای پرداخت بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم های خارجی به تعویق افتاده است ، اظهار داشت: مشکل برطرف شده و روند بازپرداخت بدهی به زودی بر اساس مدل توافق شده بین دو کشور آغاز خواهد شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا