سلامت و دانش

فواید آلو برای پوکی استخوان

پوکی استخوان یا از دست دادن توده و تراکم استخوان عمدتاً در افراد بالای 50 سال رخ می دهد که منجر به افزایش خطر شکستگی می شود.

بر اساس یک گزارش واضح، مطالعه جدید محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که خوردن 5 تا 6 آلو خشک در روز می تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

در مطالعه دوم، همان محققان دریافتند که از دست دادن سلامت استخوان با فرآیندهای التهابی در بدن مرتبط است و آلو به عنوان ضد التهاب شناخته شده است.

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان های فرد تراکم و جرم خود را از دست می دهند و احتمال شکستگی افزایش می یابد.

نیمی از زنان بالای 50 سال و از هر چهار مرد یک نفر در معرض خطر شکستگی قرار دارند. از دست دادن توده و تراکم استخوان می تواند در هر سنی رخ دهد. با این حال، پوکی استخوان در افراد مسن شایع تر است. پوکی استخوان در زنان یائسه شایع تر است.

لگن، ستون فقرات و مچ دست شایع ترین محل شکستگی های ناشی از پوکی استخوان هستند، اگرچه ممکن است در هر استخوانی رخ دهند. برای افراد مسن، شکستگی لگن می تواند بسیار شدید باشد.

دکتر دکتر، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «التهاب ممکن است عامل مهمی در از دست دادن استخوان پس از یائسگی و یک هدف بالقوه برای درمان تغذیه باشد. مری جین سوزا.

او گفت: “آخرین مطالعه ما بزرگترین کارآزمایی با گروهی متشکل از بیش از 200 زن یائسه برای بررسی رابطه بین آلو خشک و سلامت استخوان است.”

وی در ادامه افزود: مطالعه ما اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف تنها 5 تا 6 عدد آلو خشک در روز از کاهش تراکم استخوان در لگن جلوگیری می کند که بیشترین نگرانی برای مردان و زنان مسن است. زیرا شکستگی لگن معمولا منجر به بستری شدن در بیمارستان و کاهش کیفیت زندگی می شود.

در حالی که لزوماً مشخص نیست که چه چیزی در آلو خشک است که این تأثیر مفید بر سلامت استخوان دارد. اما این میوه کامل حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم برای استخوان ها است، از جمله پتاسیم، مس و ویتامین K. آلو همچنین حاوی پلی فنول است. یک ترکیب فعال زیستی که به نظر می رسد در تشکیل استخوان نقش دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا