عمومیکسب و کار ویژه

فواید عطر زدن در اسلام

ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا عطر زدن نماز را باطل می کند؟ یا خیر برای پاسخ به این سوال باید گفت که دین مبین اسلام همواره مسلمانان را به آراستگی تشویق کرده است و طبق روایات پیامبران عطر را یکی از فضیلت های پسندیده هنگام عبادت و نماز می دانند. . از این رو در این مقاله به بررسی جایگاه عطر و ادکلن در اسلام، معرفی بهترین عطر برای نماز و همچنین مطالب جالب در مورد ثواب عطر زدن در نماز با احادیث انبیا می پردازیم، پس تا پایان با مبانی عطرسازی همراه باشید.

عطر و اسلام

یکی از سنت های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) استفاده از عطر و بوی خوش است. پیامبران همواره مسلمانان را به استفاده از عطرهای خوب تشویق کرده اند و داستان های زیادی در مورد فواید فراوان استفاده از عطر نقل شده است که علم حتی امروز نیز می تواند آن را ثابت کند. بر اساس سنت اسلامی و علم امروزی، عطرها و کولین به دلیل داشتن کولین می توانند اثرات مفیدی بر سیستم مغز بگذارند. با توجه به رایحه عطر، استفاده از آن باعث تقویت ذهن و ذهن و قلب انسان می شود و آرامش و آسایش بی نظیری را به روح انسان می بخشد. بنابراین بهتر است انسان همیشه بوی خوش بویژه در نماز و جمعه استفاده کند.

ثواب عطر زدن در نماز

استشمام بوی مطبوع انسان سنت مورد تایید و تاکید پیامبران است. برخی از روایات اسلامی در مورد عطر که از انبیا نقل شده به شرح زیر است:

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در یکی از روایات درباره عطر می فرماید: هدیه ای را بپذیر و بهترین هدیه عطر است که سبک ترین و خوشبوترین آن است.

امام علی (ع) در مورد عطر زدن می فرماید: مشک روغنی است خوب و حمل آسان و بوی خوش.

امام صادق (علیه السلام) درباره ثواب عطر زدن در نماز می فرماید: «کسی که در نماز خود را خوشبو کند هفتاد رکعت بیشتر از خوشبوکننده است».

امام سجاد علیه السلام یک جام مشک نگه می داشت، در نماز آرایش می کرد و برای زیبایی از خانه بیرون می رفت.

در روایتی از امام رضا علیه السلام در مورد استفاده از عطر برای مردان می فرماید: «سزاوار نیست انسان برای بوی خوش، هر روز از عطر پرهیز کند و اگر هر روز نتواند آن را در روز دیگر انجام دهد. روز و اگر نمی تواند هر روز انجام دهد، هفته خود را خوشبو کن و تسلیم مکن، همچنین در جای دیگر: عطر یکی از سه ویژگی پیامبران ذکر شده است.

امام حسین (علیه السلام) که در روزه داری عطر می زد، می فرماید: هدیه روزه دار عطر است.

محل رکوع امام صادق (علیه السلام) نیز به بوی مطبوعی که در آنجا استشمام می کرد، شناخته می شد.

بهترین عطر برای نماز

بهترین عطرسازی ها و ادکلن هایی که از نظر کیفیت و ماندگاری طولانی می توان نام برد، عطرهای یاس، زعفران و بنفشه هستند. این عطر به دلیل داشتن رایحه معنوی و مذهبی دارای قدرت و پخش بو می باشد و حتی می تواند به عنوان هدیه برای عزیزان شما مناسب باشد.

استفاده از عطر در هنگام عبادت و نماز نه تنها باعث ایجاد بوی خوب و خوشبو می شود بلکه احساس راحتی و عالی بودن را نیز در شما ایجاد می کند. در زیر نمونه هایی از رایحه های دعا را ارائه می دهیم:

1. عطر با رایحه گل یاس

ادکلن یاس یکی از آرامش بخش ترین و خوشبوترین رایحه های مورد استفاده در تولید عطرهای مختلف است. به عنوان مثال عطر زنانه Lancome La Vie Est Haa Le Eclecte یکی از محصولات منحصر به فرد و خاص برند لانکوم است که از رایحه گل های یاس استفاده می کند. این عطر در سال 2017 توسط Anne Flipo و Dominique Ropion ساخته شده است. کلمه “L’Éclat” در زبان فرانسوی درخشش بیان و عطر پرانرژی مانند لبخند بهاری شکوفه های پرتقال و یاس را نشان می دهد.

2. عطر بوی خوبی دارد

ادکلن زعفرانی یکی از آن عطرهای فوق العاده ای است که با استفاده از آن احساس شادی به شما دست می دهد. به دلیل کمیاب بودن زعفران، این نوع عطر یکی از گرانترین عطرها است و به همین دلیل استفاده از این ماده برای تولید عطر استثنایی است. زعفران رایحه ای مطبوع و پرطرفدار دارد و یکی از بهترین نمونه های عطرهای مردانه ساخته شده با زعفران، عطر نیسان پرفیومز د مارلی است.

3. عطر با بوی بنفشه

یکی دیگر از بهترین عطرهای عبادی ادکلن هالووین است که یکی از عطرهای محبوب زنانه برند فرانسوی Jesus del Pozo می باشد. در اولین اسپری این ادکلن رایحه اولیه گل بنفشه به مشام می رسد و هوش شما را تقویت می کند.

دکمه بازگشت به بالا