سلامت و دانشکسب و کار ویژه

قهوه درمانی برای لاغری

تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی

وقتی قهوه می‌نوشید، کافئین وارد خون شما می‌شود. کافئین محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر در ورزش حاضر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقاوم‌تر شوید و استقامت‌تان بیشتر شود.

علاوه بر این‌ها نوشیدن قهوه قبل از ورزش، باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد و شما در حین ورزش و بعد از آن کالری سوزی‌تان ادامه دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای لاغری نیز مفید است.

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به طور کلی از این بابت راحت شود.

۱. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند

سطح بالای کافئین در قهوه باعث می‌شود که میزان چربی سوزی شما در حین ورزش به طور قابل توجهی بالا برود. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است؛ زیرا کافئین اشتها را کم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که با نوشیدن منظم قهوه، متابولیسم بدن شما و به تبع آن چربی سوزی‌تان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که قهوه برای لاغری مفید است و چربی سوزی موثری را در طول تمرین و چند ساعت پس از آن برای شما ایجاد می‌کند.

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

یکی از مهم ترین ویژگیهای قهوه اسپرسو کالری بسیار پایین ان است که آن را تبدیل به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده است. البته دقت کنید که در هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری نباید از شکر و خامه استفاده کنید. مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم آن نیست بلکه مصرف آن پیش از ورزش باعث کاسته شدن از شدت حرکات ورزشی و کمتر خسته شدن شما میشود. وجود سه کالری در هر اونس قهوه اسپرسو نیز باعث میشود که در هنگام مصرف آن کالری زیادی نداشته باشد.

همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد. همه ی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باعث میشود که شما در عین انکه بتوانید به مدت طولانی ورزش کنید، خستگی کمتری هم تجربه کنید و به این ترتیب به لاغری بیشتر شما کمک خواهد کرد.

بهترین زمان مصرف قهوه تلخ برای لاغری

نوشیدن قهوه تلخ در صبح نه‌ تنها باعث افزایش نشاط شما می‌شود، بلکه باعث افزایش متابولیسم شما شده و تاثیر زیادی بر روی چربی‌ سوزی شما می‌گذارد. با این‌حال مصرف قهوه تلخ برای لاغری در صبح و یا شکم ناشتا سبب می‌شود تا اسید معده شما افزایش پیدا کرده و در طولانی مدت دچار آسیب‌های معده شوید. به خصوص اگر دچار زخم معده هستید، نباید به هیچ‌ عنوان قهوه تلخ را به صورت ناشتا استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه تلخ برای لاغری، در میان وعده های صبح یا عصر و یا قبل یا بعد از وعده‌ های اصلی می‌باشد. اگر قهوه را تا ۲ ساعت قبل از وعده‌ های غذایی خود مصرف نمایید، اشتها شما پایین‌ تر آمده و احتمالا با مقدار وعده کمتری احساس سیری می‌کنید. همچنین مصرف قهوه پس از غذا نیز می‌تواند باعث کاهش جذب چربی شده و با افزایش اسید معده، به هضم غذا سهولت ببخشد.

لاغری با قهوه ترک

قهوه ترک قدمت بسیار دور و درازی داشته و بسیاری از افراد به دلیل عطر و طعم خوب این قهوه، تمایل بیشتری به نوشیدن قهوه ترک دارند. قهوه ترک به نسبت قهوه اسپرسو کافئین کمتری داشته و به طور میانگین، هر فنجان قهوه ترک دارای ۵۰ تا ۶۵ میلی‌گرم کافئین می‎باشد.

اگر قصد لاغری با قهوه را دارید و پیش از این سابقه نوشیدن مداوم قهوه را نداشته‌ اید، قهوه ترک می‎‎تواند گزینه بسیار مناسبی برای شروع رژیم قهوه شما باشد. قهوه ترک به دلیل دارا بودن کافئین کمتری نسبت به قهوه اسپرسو و ربوستا، تاثیر کمتری بر روی متابولیسم شما دارد.

خواص قهوه ترک برای کاهش وزن و چربی سوزی

قهوه ترک خواص زیادی از جمله جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، سم زدایی کبد و افزایش نشاط دارد ولی یکی از بهترین خواص قهوه ترک، کاهش وزن و لاغری می‌باشد. قهوه ترک به دلیل عطر و طعم مطبوع برای افرادی که علاقه چندانی به عطر تند و تلخی قهوه ندارند، بسیار مناسب بوده و می‌توان گفت که طعم قهوه ترک با هر ذائقه‌ای سازگار می‌باشد.

همچنین قهوه ترک به دلیل دارا بودن کافئین کمتر نسبت به سایر قهوه‌های پرکافئین مانند قهوه اسپرسو، اسید معده را کمتر تحریک کرده و درنتیجه برای افرادی که دچار سوزش معده و زخم معده هستند، مناسب‌تر می‌باشد.

طرز تهیه قهوه ترک برای لاغری

قهوه ترک را با استفاده از قهوه جوش یا جذوه تهیه دم می‌کنند. جذوه یا قهوه جوش همانند شیر جوش می‌باشد، با این تفاوت که جذوه معمولا از جنس مس بوده و قطر دهانه آن بطور معمول کوچک‌تر از قطر کف آن می‌باشد. بهترین روش تهیه قهوه ترک برای لاغری به شرح زیر می‌باشد.

قهوه ترک آسیاب‌شده را درون جذوه ریخته و آب سرد را به آن اضافه نمایید. جذوه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا قهوه شما شروع به جوشیدن کند. بطور معمول قهوه ترک برای جوشیدن به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. پس از آن‌که قهوه شما جوشید، با استفاده از یک قاشق آن را هم بزنید تا سر نرود. هم زدن را برای ۲ دقیقه ادامه داده و سپس قهوه ترک خود را سرو کنید. همچنین می‌توانید به جای هم زدن قهوه ترک خود، فاصله جذوه را از شعله به مدت ۲ دقیقه کم و زیاد نمایید تا قهوه شما سر نرود.

قهوه فوری سوپریم مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود

قهوه گانودرما شرکت بیز با پایین ترین قیمت و تا 50٪ تخفیف خرید انواع محصولات دکتر بیز بصورت آنلاین و اینترنتی با امکان ارسال رایگان ارائه می دهد

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام محصولات دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید جهت اطلاع از آدرس فروشگاه دکتر بیز کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا