عمومی

لاوروف: کشاندن اوکراین به ناتو ریسک جنگ در اروپا را به دنبال دارد/آمریکا فضا را سمی می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مصاحبه با یک روزنامه بوسنیایی گفت: سیاست اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با استقرار احتمالی سامانه موشکی تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه، خطر نظامی را تا حد کامل افزایش داده است. . جنگ در اروپا

سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسی در مصاحبه با روزنامه Oslobodjeniya بوسنی و هرزگوین گفت: «سیاست کی‌یف برای آوردن کیف به ناتو با چشم‌انداز ظاهر شدن یک سامانه موشکی تهاجمی در نزدیکی مرزهای ما». . در جمعه. ، تهدید امنیتی غیرقابل قبولی برای روسیه ایجاد می کند و خطر نظامی جدی برای همه طرف های درگیر در حد یک جنگ گسترده در اروپا ایجاد می کند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه، بوسنی و هرزگوین گفت که با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن در حاشیه نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در دوم دسامبر در استکهلم گفتگو کرده است. چند روز بعد، در 7 دسامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کردند. به گفته یک دیپلمات ارشد روسیه، بحران اوکراین و عدم پیشرفت در اجرای توافق مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین در دستور کار قرار دارد.

لاوروف افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نمونه های خاصی را با هدف نشان دادن سیاست مخرب کی یف در تخریب معاهدات مینسک و نرماندی ذکر کرد و از اقدامات تحریک آمیز اوکراین علیه منطقه دونباس ابراز نگرانی جدی کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که رئیس جمهور موافقت کرد که به تیم خود دستور دهد تا گفت وگوی جدی را در مورد موضوع تضمین های بلندمدت و الزامات قانونی برای امنیت در مرزهای غربی روسیه آغاز کنند.

وی همچنین با بیان اینکه رویکرد غیردوستانه آمریکا به روسیه فضای مسموم ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این رویکرد مانع از برقراری ارتباط صلح آمیز بین دو کشور می شود.

لاوروف توضیح داد که آمریکا مسیری خصمانه را در پیش گرفت و تحریم‌ها و اتهامات وارد کرد.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت: مسکو در 15 دسامبر پیش نویس توافقنامه خود را در مورد توافقنامه بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در مورد مسائل امنیتی و توافق بین فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو در مورد اقدامات امنیتی به ایالات متحده ارائه کرد و منتظر ماند. . برای آنها پاسخ بگیرید.

لاوروف گفت: «ما معتقدیم که قبل از هر چیز ضروری است که ابعاد تقابل بر سر سیاست ایالات متحده را که نشان دهنده تسلط بر اوکراین است، کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا