سلامت و دانش

لزوم ارتقاء آگاهی دانشجویان نسبت به پیامدهای مصرف محصولات دخانی

وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی ، در نامه ای به دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر طهرانچی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره به اسناد سازمان بهداشت جهانی در مورد ارتباط مصرف دخانیات ، به ویژه قلیان و بیماری کوید ، با توجه به احتمال بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سال تحصیلی 1401-1400 ، وی بر لزوم گام های مناسب را بردارید. مناسب برای افزایش آگاهی دانش آموزان از عواقب سیگار کشیدن.

به گزارش دکترنامه ، دکتر سعید نمکی به دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و دکتر طهرانچی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، می گوید: “همانطور که می دانید ، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود سیگار یکی از بزرگترین موارد است. این مهمترین عامل مرگ و میر در جهان است که هر ساله 8 میلیون نفر را به کام مرگ می کشد. 8 کنوانسیون کنترل دخانیات و مطابق با تبصره 1 ماده 13 قانون جامع کنترل و کنترل ملی دخانیات ، برای حفظ سلامت عمومی ، به ویژه برای محافظت از مردم در معرض محصولات دخانیات ، سیگار کشیدن در مکان های عمومی مانند دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی ممنوع است و با توجه به سلامتی نسل جوان تحصیل کرده در مرکز آموزش و فرهنگ نقش مهمی در توسعه علمی ، فرهنگی و اجتماعی کشور ، فراهم آوردن محیطی سالم و بدون دخانیات برای این قشر از کشور دارد. جامعه بسیار مهم است.

بر اساس اسناد سازمان بهداشت جهانی در مورد رابطه مصرف دخانیات ، به ویژه قلیان ، و کوید 19 ، و با توجه به بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سال تحصیلی 1401-1400 ، با در نظر گرفتن اقدامات مناسب برای افزایش آگاهی دانش آموزان باید عواقب مصرف محصولات دخانیات ، اقدامات لازم برای ایجاد یک فضای آموزشی عاری از دود در عمل حقوقی ملی و بین المللی را در نظر بگیرید.

بعلاوه ، با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران ریاست کنفرانس اعضای کنوانسیون جهانی بعدی کنترل دخانیات را که قرار است در نوامبر سال جاری با حضور 182 کشور و سازمانهای بین المللی برگزار شود ، خواهد داشت ، امید است اجرای موفقیت آمیز سیاست کاهش عرضه و تقاضای دخانیات از سازمان بهداشت جهانی ، از جمله محافظت از مردم در معرض دود سیگار ناشی از محصولات دخانیات در مکان های عمومی ، مانند یک محیط آموزشی ، باید به عنوان یک موفقیت ارزشمند در حفظ سلامت عمومی. نسل تحصیل کرده و کشور ما.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا