عمومیکسب و کار ویژه

لیست انواع موسیقی

سبک های موسیقی زیادی وجود دارد که برخی از شاخه های اصلی آن عبارتند از:

1) کلاسیک، 2) بلوز (غمگین، و غیره)، 3) راک، 4) هیپ هاپ / رپ (امروزه، رپ می تواند کاملا با هیپ هاپ متفاوت باشد، اما برخی هنوز فکر می کنند که هیپ هاپ است). ) 5) باروک، 6) پاپ، 7) آر اند بی (ریتم بلوز)، 8) امپرسیونیسم (مبنای زیبایی و کمال و غیره)، 9) رمانتیک، 10) اصیل (مربوط به فرهنگ هر کشور) ، 11) جاز یا جاز، 12) رگتایم (آمریکایی که از باس استفاده می کند)، 13) سوئینگ (می توان آن را زیرمجموعه جاز در نظر گرفت)، 14) متال (این سبک می تواند زیر مجموعه ای از راک یا بلوز / راک باشد) 15) رگی (جامائیکایی)، 16) بوسا نوا (نوعی جاز برزیلی)، 17) پانک (همچنین یک مجموعه کم راک در نظر گرفته می شود)، 18) الکترونیک (سبک آمریکایی)

در زیر برخی از این سبک ها را خلاصه می کنیم:

موسیقی کلاسیک

اصطلاح موسیقی کلاسیک به طور کلی به طیف گسترده ای از سبک ها و فرم های مختلف اما مرتبط اشاره دارد. موسیقی کلاسیک به طور کلی فقط به موسیقی کلاسیک اروپایی اشاره دارد. البته در برخی موارد از این اصطلاح برای اشاره به موسیقی سنتی کشورهای دیگر مانند موسیقی کلاسیک هند یا موسیقی کلاسیک چینی نیز استفاده می شود. نمی توان تعریف دقیقی از موسیقی کلاسیک ارائه داد، اما به طور خلاصه باید گفت که تمامی آثار این سبک توسط نوازندگانی ساخته شده که آموزش های ویژه ای در زمینه موسیقی شناسی دیده اند. تمام آثار موسیقی کلاسیک بر اساس قواعد علمی موسیقی است. دانلود آهنگ خارجی .  موسیقی هنری اصطلاح دیگری است که به طور گسترده برای توصیف موسیقی کلاسیک و سایر اقدامات جدی و هنری استفاده می شود. این عبارت در اواسط قرن بیستم محبوبیت خاصی پیدا کرد و برای توصیف هر نوع موسیقی اعم از غربی یا شرقی استفاده می شود. طبق باور رایج، اصطلاح موسیقی کلاسیک معمولاً به آثار ارکسترال اطلاق می شود.

موسیقی پاپ

انواع سبک های موسیقی – موسیقی پاپ

تعاریف زیادی از  دانلود آهنگ و موسیقی های پاپ وجود دارد. ویژگی اصلی موسیقی پاپ محتوای شاد و آرامش بخش آن است. چون می دانیم که همه در یک سطح نیستند، اما وقتی چیزی به نام پاپ ساخته می شود، برای اینکه پاپ نامیده شود باید شاد باشد یا حتی غمگین، باید به دل نشسته، از جامعه گرفته شود و به دل مردم می رسد، پس وقتی متن آن قطعه به صورت موسیقی به گوش مردم می رسد، آنها را شاد می کند یا اگر غمگین باشند مایه آرامش است. یکی از محبوب ترین سبک ها با این باور و تشویق است که بسیاری از خوانندگان کشورمان از این سبک پیروی می کنند و در آموزشگاه موسیقی محبوبیت دارد. در تعریفی دیگر بر اساس تعریف اولیه از این ژانر می توان گفت که پاپ ژانری است که سبک های موسیقایی زیادی را در بر می گیرد، زیرا در آهنگ های پاپ که شامل سازها و فضاهایی از ژانرهای دیگر می شود، بسیار می بینیم. باید مراقب بود که وسایل همراه در انجام کار کمک کنند و با محرک های کاذب و غیرواقعی برانگیختگی عاطفی کاذب ایجاد نکنند و عواقبی جز آسیب به دنبال نداشته باشند.

به جز موسیقی

انواع ژانرهای موسیقی – به جز موسیقی

جاز شکلی متمایز از موسیقی است که از سبک های فولک بلوز و رگتایم و موسیقی اروپایی گرفته شده است. این سبک را می توان اولین شکل هنری مهمی دانست که در ایالات متحده ظهور کرد. از ابتدای قرن بیستم، این موسیقی پیشرفت چشمگیری داشته است و سبک های بسیاری مانند باپ، جاز کول، فیوژن جاز، بی باپ، هارد و غیره را تجربه کرده است. موسیقی جاز در اصل یک سبک سازی ابزاری بود. یکی از مهمترین سازهای مورد استفاده در این سبک ساکسیفون و ترومپت است. از دیگر سازهای اصلی این سبک می توان به ترومبون، پیانو، کنترباس، گیتار و درام اشاره کرد. در فرم قدیمی جاز، استفاده از سازهایی مانند بانجو و کلارینت رایج است. با وجود اینکه در سال های اخیر خوانندگانی نیز وارد این موسیقی شده اند و اشعار معروف زیادی در قاب این سبک ارائه می شود، سبک جز همچنان به عنوان موسیقی دستگاهی رواج دارد. اوج شکوفایی موسیقی جاز بین سال های 1920 تا 1950 بود و در این سال ها این سبک به محبوب ترین موسیقی در بین عموم مردم تبدیل شد. موسیقی پاپ در آن سال ها نیز تحت تأثیر سبک های جاز بود. نوازندگان جاز معمولا از ساختارهای آکورد پیچیده و هارمونی های پیشرفته در کار خود استفاده می کنند. آهنگسازی و اجرای آثار جاز معمولاً نیازمند دانش بالایی است. این سبک بر بسیاری از ژانرهای موسیقی جدید مانند راک، هیپ هاپ و الکترونیک تأثیر گذاشته است. این سبک روی موسیقی ریتم اند بلوز نیز تأثیر زیادی گذاشت. امروزه آهنگسازان موسیقی هنری از بسیاری از عناصر موسیقی جاز در آثار خود استفاده می کنند.

موسیقی بلوز

انواع موسیقی – سبک بلوز

بلوز یک سبک آوازی و ساز است که در جوامع آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده ایجاد شده است. سرچشمه اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی آفریقا، آوازهای کارگران سیاه پوست و هر چیز دیگری که منشأ آن در غرب قاره آفریقا است، برمی گردد. این سبک در سبک جدیدی که در آمریکا و اروپا به موسیقی پاپ معروف است، نقش اساسی داشت. تاثیر این سبک را می توان در سبک هایی مانند رول، رگتایم و جاز، راک و … مشاهده کرد. این سبک همچنین الهام بخش بسیاری از آهنگسازان در زمینه موسیقی کلاسیک بود. با توجه به این تأثیرات قدرتمند، بلوز را می توان مادر تمام سبک های شناخته شده در آمریکا نامید.

ریتم و آبی

این یک نام موسیقی محلی سیاه بود. استفاده از اصطلاح B&R در واقع شاخه ای از موسیقی پاپ است که بین دهه 1940 و 1960 در اوج محبوبیت خود قرار داشت. این موسیقی جز و بلوز نبود و سبک تر از سبک های قبلی اجرا می شد. در اوایل دهه 1950، این موسیقی موفقیت بزرگی برای سیاه پوستان و سفیدپوستان بود. رکوردهای این موسیقی در همه جا فروخته شد و به تدریج راه را برای تولد راک اند رول هموار کرد. یکی از مهمترین زیر ژانرهای این موسیقی دوو واپ بود. در این شاخه از B&P، تاکید زیادی بر چندصدایی در آواز انجیل مؤثر بود. B&R نیز بر سبک Soul تأثیر زیادی گذاشت. موسیقی فانک در اواخر دهه شصت در سبک سول ظهور کرد و به یکی از پیچیده ترین زیرشاخه های این موسیقی تبدیل شد. ریتم های موسیقی فانک از مهم ترین عناصر موسیقی پاپ است.

موسیقی کانتری

انواع سبک های موسیقی – سبک های کانتری

نوع دیگر موسیقی، موسیقی کانتری است. کانتری در واقع موسیقی محلی است که سنت ها و احساسات را به روشی ساده بیان می کند. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده است و تم، ملودی و اشعار آن شبیه به موسیقی بلوز است. اکثر آهنگ های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی ساده خطی ساخته شده اند. علیرغم سادگی، این فرم از موسیقی سبک های مختلفی را به وجود آورده است. موسیقی کانتری سبکی بود که در جنوب ایالات متحده گسترش یافت. موسیقی کانتری اولیه شامل گیتار و کمانچه به شکلی بسیار ساده بود. اما با گسترش موسیقی، ریتم های این سبک به تدریج از حالت ساده فراتر رفت و به تدریج بستر مناسبی برای ظهور سبک هایی مانند سوینگ در دیگر شاخه های پاپ و راک فراهم کرد.

هیپ هاپ / رپ / رپکور

انواع سبک های موسیقی – هیپ هاپ

این موسیقی را می توان زیرشاخه موسیقی سنتی B&R نیز دانست. جریان اصلی این موسیقی از اوایل دهه هفتاد در شهرهای آمریکا آغاز شد. اولین آثار رپ در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه شصت ظاهر شدند. این آهنگ ها اکنون به عنوان هیپ هاپ قدیمی مدرسه شناخته می شوند. موسیقی رپ در هر دو منطقه شرقی و غربی بسیار رشد کرده است و به سرعت به محبوب ترین سبک موسیقی تبدیل شده است. مرکز اصلی این موسیقی در شرق نیویورک و غرب لس آنجلس است. در سال های اولیه این موسیقی، نواحی شرقی نفوذ بیشتری در این سبک داشتند، اما به تدریج و در اوایل دهه 90 این جریان به سمت غرب پیش رفت. با گسترش سریع این سبک، بسیاری از رشته های فرعی از آن منشعب شدند، برخی بر اساس فرم و برخی دیگر بر اساس توزیع جغرافیایی و نژادی. موسیقی جایگزین هیپ هاپ یکی از سبک هایی بود که در اواخر دهه 1990 بسیار محبوب شد و منجر به پیدایش سبک رپ جاز شد. این موسیقی به سرعت از مرزهای آمریکا خارج شد و در انگلستان، فرانسه، آلمان، ترکیه، مکزیک و کشورهای دیگر پایگاه های قوی پیدا کرد. این موسیقی همچنین با سبک های مختلفی مانند هوی متال و الکترونیک ترکیب شده است که هر کدام زیرژانرهای مختلفی را ایجاد کرده اند. هاردکور یکی دیگر از شاخه های این موسیقی است که به موفقیت های زیادی دست یافته است.

الکترونیک

این شاخه از موسیقی به سبک های دیسکو و فانک در اوایل دهه هفتاد برمی گردد. در این سبک ها ابتدا از سازهای الکترونیکی به طور گسترده برای ارائه موسیقی استفاده شد و این روند ادامه یافت تا اینکه شکل کاملاً جدیدی از اجرا از این سبک ها پدید آمد. شهرهای شیکاگو، دیترویت و نیویورک اولین مکان هایی بودند که شاهد اجرای سبک هایی مانند تکنو در پایان دهه بودند. این سبک موسیقی در بریتانیا نیز بسیار گسترش یافت و امروزه به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی پاپ تبدیل شده است. اگرچه این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص بود، اما به تدریج سازندگان سبک‌های آرام‌تر و آرام‌تری را در آثار خود تجربه کردند تا بیشتر به داخل خانه نفوذ کنند.

موسیقی راک

انواع سبک های موسیقی – موسیقی راک

موسیقی راک فضای بسیار وسیعی را در بر می گیرد و این سبک را می توان محبوب ترین سبکی نامید که در دهه پنجاه ظهور کرد. اولین انواع راک اند رول در اواخر دهه 1940 ظاهر شد. چاک، الویس پریسلی، بری، بیل هیلی و بادی هال اولین کسانی بودند که این سبک موسیقی را به همه معرفی کردند. ریشه های اصلی این موسیقی به سبک هایی مانند Country و Rockably از یک سو و سبک های Gospel و B&R از سوی دیگر برمی گردد. این سبک به سرعت در آمریکا و اروپا بسیار محبوب شد و به زودی به شاخه های فرعی زیادی تبدیل شد. در دهه 1960 که این موسیقی به بریتانیا آمد، هنرمندانی مانند بیتلز، رولینگ استونز و استونز تأثیر زیادی بر این موسیقی گذاشتند و آن را از حالت ساده اش خارج کردند. هوی متال و پانک از این موسیقی در طول سال ها تکامل یافتند. از دیگر زیرشاخه های مهم موسیقی راک می توان به پراگرسیو راک اشاره کرد که با الهام از موسیقی کلاسیک تاثیر زیادی بر آینده موسیقی راک گذاشت. راک همیشه به عنوان یکی از معروف ترین سبک های موسیقی شناخته می شود.

سبک عصر جدید

New Age سبکی از موسیقی است که تاکید زیادی بر بیان عواطف و احساسات درونی دارد. این موسیقی معمولا محتوای آرام و آرامش بخشی دارد. آنچه در این آثار بسیار حائز اهمیت است، تاکید ویژه بر معنویات و مشکلات معنوی است. حتی برخی از کارهای این سبک را می توان در مواردی مانند موسیقی درمانی استفاده کرد. نوازندگان این سبک معمولاً بسیار آگاه و ماهر هستند و می توانند شنوندگان را به کار خود بکشانند.

– ماهیت موسیقی مذهبی

تعزیه، تواشیح، نوحه، ولادت، قرائت، دعاهای مختلف، مناجات های مختلف، فضیلت خوانی، تسبیح، تغزیه، مداحی، موسیقی خاص (مانند انواع چاوشی ها، انواع یزله ها، قرائت های مناسب، بازاری خوانی و…). ) موسیقی مسیحی، موسیقی عاشورایی، موزیک خوانی (مجالس تعزیه)، انواع تعزیه خوانی، خوانندگی موافق و مخالف تکرار، ابیاتی از فرهنگ های مختلف ایران و همچنین فرهنگ هند، پاکستان، عراق، لبنان و فارسی، ترکی، عربی، و غیره. موسیقی عبادی (موسیقی مربوط به انواع ادعیه، مناجات، مناجات، مناجات و مناجات اعم از مغرب و عشا، صبح خوانی و …) منطقه ایران (بر اساس اشعار بومی ها، نواحی و ملی و بومی) اذان) ولادت، مداحی برای ائمه و والدین، از جمله انواع دعا، فضیلت، مداحی و غیره.

سبک های محبوب موسیقی

آرت پانک، آرت راک، اسید جاز، اسید راک، اسید هاوس، آفروبیت، آفروپاپ، رقص آلترناتیو، آلترناتیو راک، آلترناتیو کانتری، آلترناتیو متال، آلترناتیو هیپ هاپ، برلین الکترونیک، ریلیجوس الکترونیک، آمریکانا، بلک متال، ریلیجیو بلک متال ( بلک متال)، بلوز، بیت باکسینگ، بیت پاپ، پاب راک، پاپ ایرانی، پاپ عربی، رپ، رپ ایرانی، راک مذهبی، کلاب، بلوز کلاسیک، کلاسیک راک، کلاسیک کانتری، کیک واک، متال متال، موسیقی معاصر، هیپ هاپ ، محیط و … همه این موارد ذکر شده در انواع ژانرهای موسیقی وجود دارد و محبوب به حساب می آید.

– سبک های موسیقی سنتی و محلی

آپالا، باتوکادا، باجان، باجورو، بالاکدری، بامبوکو، بیهو، چومبا، کونتیگا، کنتیناس، آشیک، موسیقی ایرانی، موسیقی چینی، موسیقی کریسمس، موسیقی مجارستانی، موسیقی یونانی و…

دکمه بازگشت به بالا