سلامت و دانش

مادرانِ باردارِ کرونایی برای زایمان به کدام بیمارستان‌ها بروند؟

در این روزهای کرون ، زنان باردار که زایمان می کنند ، بیشترین نگرانی و ترس راجع به Cuvid-19 دارند و نگرانی از زندگی فرزندانشان دارند که پس از نه ماه بیماری همه گیر ویروس که جهان را آلوده کرده است ، خواهند مرد. چه رسد به جهان ، ترس به مراتب بیشتر از زنان باردار که خودشان به Quaid-19 آلوده شده اند …

به گزارش دکترنامه ، یکی از ابهامی که اخیراً ممکن است بسیاری از زنان باردار را به خود مشغول داشته باشد ، نحوه زایمان و مراقبت از آنها است. این موضوعی است که وزارت بهداشت از زمان آغاز تاج در کشور به آن فکر کرده و پروتکل آن را نوشت.

نحوه دریافت زنان باردار کرونا در بیمارستان

بدین ترتیب در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر رضا گلپیرا ، رئیس مرکز خدمات بالینی و خدمات بالینی بیمارستان ، وزارت بهداشت ، وی در مورد پذیرش خانمهای باردار که به بیماری Quaid-19 در بیمارستان مبتلا شده اند ، اظهار داشت: همه بیمارستان های دانشگاهی این افراد را می پذیرند. مثلاً در تهران ، محب یاس ، امام خمینی ، حضرت رسول ، بیمارستان کمالی ، کرج و غیره. بیمارستان زنان باردار مبتلا به Qovid-19 را قبول می کند.

وی گفت: “بیمارستان ما بخش کاملی دارد و آنها باید زنان باردار را قبول کنند.” “به طور کلی ، بیمارستان دانشگاه ما خدمات کاملی را برای همه بیماران در سراسر کشور ارائه می دهد.” هیچ بیمارستان دانشگاهی وجود ندارد که خدمات مورد نیاز زنان باردار را ارائه ندهد ، مگر اینکه زنان باردار دارای شرایط اساسی باشند که در این صورت بیماران به بیمارستان های تخصصی ارجاع می شوند. به عنوان مثال ، اگر زنی مبتلا به بیماری قلبی و عروقی است و در حال حاضر مبتلا به Qovid-19 است ، به بیمارستان امام خمینی (ره) یا سایر بیمارستان های تخصصی ارجاع می شود.

آیا Covid-19 از زنان باردار به نوزادان منتقل می شود؟

گلپیرا گفت: در زمان تولد اینگونه نبوده است ، شرکت 19 نفره از مادر به کودک منتقل می شود. وی گفت: “در همین زمان ، بیمارستان همچنین براساس پروتکل مراقبت از زنان باردار و نوزادان را انجام می دهد و مشکلی ایجاد نمی کند.”

بیمارستان های عمومی برای معالجه زنان باردار موظف هستند

در این مورد در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر فراه بابایی ، رئیس گروه مامایی معاون وزیر بهداشت وی گفت: “تمام بیمارستان های عمومی در این کشور بیماران مبتلا به Qovid-19 را می پذیرند.” “بنابراین ، تمام بیمارستان های دولتی ما در سراسر کشور ، زنان باردار مبتلا به Qovid-19 را می پذیرند.” از زمان شیوع تاج در کشور ، به کلیه بیمارستانهای دولتی ملزم به دریافت و معالجه بیماران قلبی عروق ویروس کرونا از جمله زنان باردار مبتلا به تاج هستند و این کار را انجام داده و خدمات ارائه داده اند.

چرا بیمارستانهای خصوصی زنان باردار کرونا را نمی پذیرند؟

وی افزود: البته ممکن است بیمارستانهای خصوصی زنان باردار مبتلا به covid-19 را قبول نکنند این ممکن است به این دلیل باشد که آنها امکانات لازم را ندارند و در صورت نیاز بیماران به خدمات ویژه ، قادر به ارائه این خدمات و تسهیلات به مادران نخواهند بود. اما بیمارستانهای عمومی تمام وقت به مردم خدمت کرده اند و خدماتی را ارائه داده اند.

مدت اقامت زنان باردار در بیمارستان

بابایی با بیان اینکه مدت اقامت بیمارستان در زنان باردار با Qovid-19 متفاوت است ، افزود: پروتکل وزارت بهداشت به کلیه بیمارستانها ارسال شده است. در خانم های باردار مبتلا به بیماری قلب و عروق ویروس کرونا ، میزان بستری بستگی به شرایط بیمار ، شدت بیماری و وضعیت بیماری زمینه ای دارد. برخی از خانمهای باردار ممکن است به مدت دو ماه در بیمارستان بستری شوند و سپس بهبود یابند و مرخص شوند و برخی ممکن است به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده و بهبود یافته و مرخص شوند. بنابراین بستگی به شدت بیماری دارد.

جزئیات در مورد نحوه درمان زنان باردار مزمن در بیمارستان

به گزارش دکترنامه ، گفتنی است در دکتر علیرضا رئیسی ، معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ، در 13 مارس 2010 خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور.

در نامه ، رئیسی شرایطی را برای مراقبت از زنان باردار مشکوک یا تاج اعلام کرد که جزئیات آن به شرح زیر است:

“علاوه بر برنامه ای برای حضور پزشک متخصص زنان و زایمان ساکن برای اولین بار ، برنامه دوم زنان و زایمان برای مامایی و زنان باید برای واحدهای مامایی و کلیه بخش ها و کارمندان مشاور ارائه شود.”

– برنامه روزانه ویزیت های زنان و زایمان به مرکز ارجاع که در آن زنان باردار مشکوک یا مظنون به بیماری Quaid-19 در بیمارستان بستری هستند باید مشخص و اعلام شود و بازدیدهای روزانه صبحگاهی طبق این برنامه باید انجام شود.

– طبق دستورالعمل های صادر شده توسط بهداشت مادران در خصوص مدیریت مراقبت از زنان باردار تا 42 روز پس از زایمان ، ویزیت اولیه این گروه مشتری در کلیه مراکز باید توسط پزشکان متخصص زنان تا 30 دقیقه پس از بستری در بیمارستان انجام شود و مشاهدات و دستورالعمل ها در موارد توسط آنها باید ثبت شود.

– در بیمارستان های آموزشی ، ویزیت های اولیه پس از بستری شدن توسط دستیاران زن در سال های سوم و چهارم باید تا 30 دقیقه انجام شود و سپس آنها باید در بستر بیمار حضور داشته باشند ، بسته به وضعیت بیمار ، هنگام ایستادن یا ایستادن در محل تماس می گیرند. . در صورت عدم حضور ، کلیه اقدامات و نظرات باید در پرونده بیمار به عنوان سفارش تلفنی توسط دستیار سال ارشد با وارد کردن تاریخ و ساعت ثبت شود.

– برنامه ریزی برای نحوه مدیریت روند بستری یا خاتمه حاملگی و روش مادر فوق باید با حضور متخصص زنان با برنامه هایی در کمیته بیمارستان چند رشته ای که در اطلاعیه 03 ذکر شده است ، انجام شود.

– سوء ظنهای مادری که مشکوک به بیماری Qovid-19 در بخش زایمان است باید به یک کودک / متخصص نوزاد گزارش شود.

– حضور پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان غیر آموزشی و حداقل سه یا چهار متخصص زنان و زایمان در بیمارستان آموزشی پس از ورود بیمار به مرحله فعال زایمان و در حین زایمان طبیعی مادر مشکوک یا بیماران مبتلا به بیماری Quaid-19 ضروری است.

– در حین زایمان (زایمان طبیعی یا سزارین) ، باید یک متخصص اطفال / نوزاد در این زمینه حضور داشته باشد.

– در مورد زایمان طبیعی یا هرگونه مداخله جراحی برای این گروه از مادران ، با توجه به فاصله جسمی بسیار کمی بین خانمهای باردار و تیم مراقبت ، پوشش محافظ ارائه دهنده خدمات باید کاملاً باشد و مشابه تیم در معرض ترشحات مجاری هوایی باشد.

“وقتی این گروه از مادران به خانه اعزام شوند (باردار یا پس از زایمان) ، آنها و خانواده هایشان موظفند آموزش های لازم را در خانه ارائه دهند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا