سلامت و دانش

مادران شیرده مراقب مصرف چربی باشند

دکترنامه / خراسان رضوی گروهی از محققان دریافتند که نوع چربی مادر هنگام شیردهی می تواند در دراز مدت بر سلامت روده کودک تأثیر بگذارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوع چربی مصرف شده در دوران شیردهی می تواند بر محیط میکروبی روده کودک ، ایمنی رشد و خطر بیماری تأثیر بگذارد.

به گزارش ساینس دیلی ، در این مطالعه دانشگاه بریتیش کلمبیا ، اوکاناگان کانادا ، دکتر دینا گیبسون ، محقق بیوشیمی و دکتر. سانجو جوش ، که جنبه های بیوشیمیایی چربی رژیم غذایی را مطالعه می کند ، از نزدیک با دکتر همکاری می کند. وسلی زندبرگ ، محقق شیمی و زیست شناسی مولکولی. این تیم برای تعیین تأثیر تولید چربی بر فرزندان ، نقش تغذیه ای چربی رژیم غذایی را در موش های باردار بررسی کردند.

دکتر گیبسون ، که روده و سلامت سیستم ایمنی بدن و همچنین علل بیماری های حاد یا مزمن مانند بیماری التهابی روده را مطالعه می کند ، گفت: “این می تواند در پاسخ ایمنی به بیماری های عفونی مهم باشد.”

نتایج آنها نشان می دهد که نوع چربی مصرف شده در دوران شیردهی می تواند بر روی محیط میکروبی روده کودک ، رشد ایمنی بدن و خطر بیماری تأثیر بگذارد.

سه گروه اصلی اسیدهای چرب شامل چربی های اشباع شده (SFA) موجود در گوشت و محصولات لبنی ، چربی های اشباع نشده (MUFA) که در روغن های گیاهی مایع وجود دارد و اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) که در برخی از مغزها ، ماهی وجود دارد ، و آجیل و صدف. بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده براساس n و 3 PUFA یا n-6 PUFA بر اساس تعداد و موقعیت پیوندهای دوتایی در زنجیره آسیل مشخص می شوند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که اسیدهای چرب اشباع نشده n-3 و n-6 می توانند بر روی عفونتهای روده ای مانند اشریشیا کلی انتروپاتوژنیک ، کلستریدیوم دیفیسیل ، سالمونلا و بیماری های دستگاه گوارش اثر منفی بگذارند که ناشی از خوردن غذای خام یا نپخته یا نوشیدنی های آلوده است. اب. از طرف دیگر ، ثابت شده است که یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده و اشباع در برابر این عفونت ها بسیار محافظت می کند.

دکتر. گیبسون نشان می دهد که خواص چربی شیر یا چربی اشباع شده قبل و بعد از تولد می تواند باعث افزایش محافظت در برابر بیماری های عفونی روده در بزرگسالی شود ، به ویژه هنگامی که منبع PUFA n-3 با چربی اشباع ترکیب شود.

دکتر گفت: “یافته های ما توصیه های فعلی رژیم غذایی را به چالش می کشد و نشان می دهد که مصرف چربی مادر بر روی حساسیت فرزندان آنها به عفونت های روده ای ، احتمالاً از طریق تعاملات ایمنی میکروبی ، تأثیر نسلی دارد. گیبسون

“مصرف جهانی اسیدهای چرب اشباع نشده بین سالهای 1990 و 2010 به طور قابل توجهی افزایش یافت ، در حالی که زنان در دوران بارداری به دلیل توصیه هایی برای کاهش مصرف چربی اشباع شده ، چربی اشباع کمتری مصرف کردند.”

گیبسون گفت: “اگرچه دهه ها شناخته شده است كه یك رژیم غذایی پرچرب می تواند پاسخ التهابی را به طور مستقیم تغییر دهد ، اما تحقیقات اخیر برای ارزیابی تأثیر گروه های مختلف اسیدهای چرب بر التهاب و تغییر پاسخ میزبان به عفونت آغاز شده است.”

اسیدهای چرب رژیم غذایی می توانند فرآیندهای التهابی ، از جمله پاسخ التهابی دفاعی پس از عفونت روده را تحت تأثیر قرار دهند. گیبسون توضیح می دهد که این می تواند بر شدت بیماری تأثیر بگذارد و اسیدهای چرب رژیم غذایی را عامل مهمی در پیش بینی خطر بیماری می داند.

محققان معتقدند که فعل و انفعالات ترکیبی گروههای چربی رژیم غذایی با باکتریهای روده می تواند شدت این عفونت را تعیین کند. دکتر گفت: باکتریهای روده ای که در دوران نوزادی ایجاد می شوند نقش مهمی در کمک به بلوغ سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آلوده شدن آن به عوامل بیماری زای بالقوه دارند. گیبسون

و دکتر جوش خاطرنشان می کند که تحقیقات اخیر نشان می دهد که دستورالعمل های بهداشتی فعلی باید دوباره ارزیابی شوند.

وی گفت: “در حال حاضر ، دستورالعمل های رژیم غذایی كانادایی توصیه می كند مادران شیرده با تأكید بر n-6 و n-3 چربیهای اشباع نشده ، غذاهای غنی از چربی اشباع شده را جایگزین چربی های اشباع نشده كنند.” “با توجه به اینکه نتایج تحقیقات در مورد رژیم های غذایی با چربی های اشباع نشده پیامدهای بیماری پس از زایمان را تشدید کرده است ، از نظر ما ، این توصیه باید تجدید نظر شود.”

در حالی که غلظت پروتئین و کربوهیدرات در شیر مادر نسبتاً ثابت است ، محتوای اسید چرب بسیار متفاوت است و تحت تأثیر چربی مصرفی مادر است.

دکتر ادامه داد: “به طور کلی ، نتیجه می گیریم که مصرف انواع مختلف چربی در رژیم غذایی مادر ، تشکیل باکتری را در نوزادان تغییر می دهد و می تواند پیامدهای ماندگاری برای توانایی آنها در پاسخ به عفونت ها در بزرگسالی داشته باشد.” گیبسون “در همان زمان ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از چربی اشباع در مادران ، روابط میکروبی-میزبان را در فرزندان آنها برقرار می کند و آنها را از بیماری محافظت می کند.”

دکتر توضیح می دهد: “مهم است که درک کنیم باکتری های روده در دوران نوزادی ایجاد می شوند زیرا آنها نقش مهمی در کمک به بلوغ سیستم ایمنی بدن دارند و می توانند به عنوان سدی در برابر عوامل بیماری زای بالقوه عمل کنند.” زندبرگ وی همچنین اشاره کرد که باکتری های سالم در اوایل زندگی به مواد مغذی بستگی دارند.

زندبرگ می گوید: شکر پروتئین های مهم روده را تنظیم می کند. الگوی آنها به دلیل انتخاب مواد غذایی مادر در دوران بارداری و شیردهی تغییر می کند. “تغییر در الگوها با تغییر در توانایی نوزادان در مبارزه با بیماری های عفونی در مدل ما همراه بود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا