سلامت و دانش

ماشینی که چین برای رقابت با تویوتا کمری به میدان آورد/ عکس

چانگان سدان جدید خود را با نام Raiton Plus 2023 روانه بازار کرد.محصول جدید چانگان که نسخه بازطراحی شده چانگان Raiton CC است، بر اساس آخرین زبان طراحی این خودروساز چینی طراحی شده است. چانگان قصد دارد با عرضه این خودرو به رقابت با تویوتا کمری، سدان محبوب تویوتا بپردازد.

طراحان Changan Raiton Plus 2023 جلوپنجره بدون قاب و خطوط بدنه صاف مانند ماشین UNI را از این سازنده خودرو در نظر گرفتند که این خودرو را جذاب کرده است. در نمای جلوی این خودرو، طراحان چراغ های جلو را با چراغ های نازک به جلوپنجره متصل کردند. همچنین یک نوار سایه مشکی چراغ های جلو را از محافظ جلوپنجره جدا می کند.

بیشتر بخوانید:

از دیگر ویژگی های طراحی این خودرو می توان به کاپوت ضخیم تر، ورودی های هوای عریض در پایین سپر، فریم های مثلثی در کناره های سپر و همچنین المان های منحنی اشاره کرد. این خودرو همچنین از رینگ هایی با دو رنگ تیره و روشن با طرح جهت دار استفاده می کند. طراحان همچنین نوار کرومی را برای پایین درب در نظر گرفتند که نمای جانبی جالبی را ایجاد می کند.

خودرویی که چین برای رقابت با تویوتا کمری به میدان آورد / عکس

طراحان برای نمای عقب خودرو نیز چراغ های جلو را با چراغ های تیره رنگ در طرحی منحنی در نظر گرفتند که ظاهری چشم نواز را ایجاد می کند. Changan Raiton Plus 2023 دارای طول 4.8 متر، عرض 1.82 متر، ارتفاع 1.48 متر و طول 2.77 متر است.

چانگان یک سیستم تشخیص چهره Face ID را برای سدان جدید خود در نظر گرفته است که می تواند راننده را پس از سوار شدن شناسایی کند و همچنین می تواند به طور خودکار وضعیت صندلی، چراغ ها و سایر تجهیزات را تنظیم کند. همچنین، تمام تنظیمات درایورها را می توان ذخیره کرد. از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به سیستم پایش خستگی راننده، ضبط کننده رانندگی 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی ​​داخلی، دوربین پانوراما و شارژ بی سیم اشاره کرد.

خودرویی که چین برای رقابت با تویوتا کمری به میدان آورد / عکس

چانگان رایتون پلاس 2023 مجهز به موتور 1.5 لیتری است که قادر به تولید 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده دارد. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی در حدود 6.44 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود. این سدان چینی برای رقابت با تویوتا کمری و فولکس واگن پاسات روانه بازار خواهد شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا