عمومی

مدیریت آب تنظیمی زنجان مورد بی‌عدالتی قرار گرفته است

دکترنامه/ زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بی عدالتی های استان زنجان در خصوص مدیریت ساماندهی آب، گفت: زنجانی ها در نقاط مختلف آب دارند اما تشنه هستند. چون حق ندارند به آن دست بزنند.

مصطفی طاهری عصر دیروز (13 خرداد) در نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادات عملی برای حل مشکلات ارائه کردیم که قطعا در آینده عملیاتی می شود.

وی سهم استان زنجان از تمهیدات مدیریت آب را 47 میلیون مترمکعب یعنی 10 درصد آب تولیدی استان عنوان کرد و تصریح کرد: زنجان با 1.3 جمعیت از حداقل میانگین تخصیص آب در کشور برخوردار است.

این نماینده مجلس به سدسازی در مناطق مختلف استان زنجان از جمله دهستان قره پشتلو اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات این حوزه اشارات زیادی شده است. اما متاسفانه کار همیشه به آینده موکول می شود.

طاهری وعده های داده شده به مردم استان برای حل مشکل آب را یادآور شد و گفت: برای حل مشکلی پیشنهاد عملی ارائه کردیم که قطعا در آینده عملیاتی می شود.

وی به وضعیت منابع آبی شهرستان طارم اشاره و تصریح کرد: این شهرستان 22 رودخانه دارد اما یک قطره آب تنظیمی ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به کاشت 15 هزار هکتار زیتون در طارم اشاره کرد و یادآور شد: باید دانست که تخریب این باغ زیتون یک امر عادی نیست و احیای آن 15 تا 20 سال در حال حاضر آبیاری در این منطقه زیتون به آب سایر استان ها نیاز دارد.

وی ساخت سد طارم را عملیاتی ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با احداث این سد مشکلات آبی شهرستان برطرف می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا