عمومیکسب و کار ویژه

مراحل ساخت ویلای چوبی

برای ساخت ویلای چوبی باید کار را به فردی سپرد که توانایی انجام پروژه را از همه لحاظ داشته باشد. برای توضیح بیشتر در مراحل ساخت دهکده چوبی که قبلا انجام شده است نیاز به علم و دانش روز و ابزار و تجهیزات و تجربه و مهارت است. اساسا ساخت دهکده چوبی را باید به فردی سپرد که بتواند دانش و توانایی فنی را با تجربه و دانش خود ترکیب کرده و با استفاده از تجربه خود آن را اجرا کند. بنابراین در انتخاب پیمانکار باید سه پارامتر را برای کاهش ریسک پروژه در نظر بگیرید. حال صحبت از مراحل ساخت ویلای چوبی پیش ساخته است.

مراحل ساخت ویلای چوبی پیش ساخته چیست؟

مراحل ساخت یک خانه چوبی پیش ساخته را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

تامین مالی

ب) دریافت مشاوره ساخت ویلا از قبیل نوع پلان، اسکلت، سقف، چوب استفاده شده و ….

ج) قرارداد را با پیمانکار امضا کنید

د) اجرای پروژه (از تهیه مصالح تا نجاری)

د) توزیع را لگاریتم می گویند

این مراحل ذکر شده اغلب گفته می شود و در هر مرحله با چالش های مختلفی روبرو خواهید شد که بدیهی ترین آنها آسان نیست. مهمترین قسمت ساخت خانه چوبی پیش ساخته همکاری کارفرما و مجری پروژه است و با شرایط اقتصادی کنونی این موضوع بیش از پیش جذابیت دارد.

قطر دیوارها

قطر دیوار یا ضخامت دیوار در فرآیند ساخت خانه چوبی پیش ساخته دارای تغییرات زیادی بوده و نسبت به قیمت پیشنهادی موثر است. با افزایش ضخامت دیوار، هزینه نیز بیشتر خواهد شد. در دیوارهای چوبی ضخامت از 14 میلی متر شروع می شود و تا 350 میلی متر می توان ساخت. البته ضخامت دیوارهای ساختمان های آجری، سنگی و … کاملا متفاوت است.

نوع چوب از نظر کیفیت

نوع چوب باکیفیت استفاده شده در هزینه های انجام شده در مراحل طراحی ویلا چوبی تاثیر بسیار موثری دارد و البته همانطور که در قیمت تمام شده تاثیر دارد بر کیفیت کار ویلا چوبی نیز تاثیر می گذارد. استفاده از چوب کاج روسی، بلوط، گردو و سایر گونه ها پذیرفته شده است و نکته مهم دیگر استفاده از نوع چوب مناسب با شرایط آب و هوایی موجود است و ممکن است همه انواع چوب از نظر شما مناسب نباشد. کیفیت

نوع کمری

انواع درب و پنجره

یکی دیگر از مواردی که در قیمت تاثیرگذار است نوع درب و پنجره است. در مراحل ساخت خانه چوبی پیش ساخته می توان از انواع چوب، پی وی سی و فلز برای ساخت در و پنجره استفاده کرد. البته توصیه می کنیم از درب و پنجره های پی وی سی برای کاهش هزینه ها و ماندگاری بیشتر استفاده کنید، اما اگر برای زیبایی ویلای چوبی خود ارزش قائل هستید، بدیهی است که درب و پنجره های چوبی انتخاب بهتری هستند.

از طریق سقف

در مرحله ساخت ویلای چوبی پیش ساخته نسخه های مختلفی از سقف خواهیم داشت و سلیقه ما بسیار مهم است. در اجرای سقف تم های مختلفی وجود دارد که جزئیات را بیشتر می کند. سقف شیروانی با چوب یا خشت و استفاده از عایق های مختلف روی سقف و میزان برآمدگی سقف.

عملکرد سقف

کف خانه

در مراحل ساخت ویلای چوبی پیش ساخته سوال کف ویلا همانند سوال دیوارهای ویلا می ماند و ضخامت کف ویلا اساسا مهم است. ضخامت های مختلف قابل استفاده است و هر چه ضخامت بیشتر باشد کیفیت بالاتر و قیمت بالاتر می باشد. البته می توان از چوب برای کفپوش ویلا استفاده کرد، از سرامیک و سایر مصالح رایج نیز می توان استفاده کرد.

طبقه ویلا

رنگ دیوارها

اگر بخواهیم نقاشی ویلا را از قبل با توجه به مراحل ساخت ویلای چوبی طبقه بندی کنیم، به سه دسته بیرونی، داخلی و غیره تقسیم می شود. رنگ دیوارها مهمترین قسمت رنگ ویلا است. از آنجایی که ویلاهای پیش ساخته در مناطق جنگلی و یا به دلیل شرایط آب و هوایی خاص ساخته می شوند، لازم است در انتخاب رنگ و نوع آن دقت زیادی شود. اصولا از رنگ روغنی دو یا سه لایه استفاده می شود و در داخل کشور نیز می توان از ورق های گالوانیزه رنگی استفاده کرد.

رنگ دیوارها

امکانات ویلا

در مرحله ساخت ویلای چوبی هر یک از مراحل دیگر بر بودجه تاثیر گذاشته و نیاز به مشاوره تخصصی در مراحل ساخت ویلا، اجرای ویلا دارد. البته انتخاب امکانات مناسب با بهترین کیفیت انتخاب همه افراد است اما لازم است به میزان بودجه خود توجه کنید و ابتدا امکانات اولیه ویلا را آماده کنید و سپس به سمت دیگر امکانات بروید. وجود دارد. در مرحله ساخت ویلا وقتی صحبت از مبلمان، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات نظافتی، تجهیزات امنیتی و غیره می شود، چوب آماده می شود.

آشپزخانه و حمام

در مراحل ساخت ویلای چوبی پیش ساخته می توان هسته مرکزی را در آشپزخانه قرار داد و همچنین مورد توجه طراحان و کارفرمایان قرار خواهد گرفت و گزینه های ساخت مختلفی خواهیم داشت. ، مواد و طرح ها. آشپزخانه در ویلا قطعا یکی از محبوب ترین قسمت های ویلا است. در فاز بعدی سرویس های بهداشتی پیشنهاد می شود، حمام، سرویس بهداشتی و توالت در ساختار ویلا قرار می گیرد و با توجه به فضای محدود در پلان اولیه ویلا، توجه زیادی به آن می شود. این.

فونداسیون ویلا

البته در مرحله ساخت ویلای چوبی تمام شده، اجرای اساسی به کارفرما واگذار می شود و پس از اجرا، ویلاساز وارد اجرا می شود، اما به طور کلی اساس به دو عامل نوع و کیفیت بستگی دارد. از زمین و اسکلت و وزن ویلا. بسیاری از پیمانکاران برای اجرای فونداسیون و اتصال ویلای پیش ساخته به فونداسیون بتن آرمه از کابل های بتنی و فولادی استفاده می کنند. البته راه های دیگری هم وجود دارد.

نصب بر روی خانه چوبی پیش ساخته

در مرحله ساخت ویلای چوبی پیش ساخته پانل های ویلا توسط شرکت مربوطه طراحی و ساخته می شود و تمامی اجزای ویلاسازی از قبیل اسکلت اصلی، دیوارها، سقف و سایر موارد به ساختمان ویلا تحویل داده می شود. جدا از هم. محل. در این مرحله تقریباً 3-5 ماه از شروع پروژه می گذرد و تمامی اجزای پیش ساخته ویلا در محل نصب شده است. لازم به ذکر است که نصب برخی موارد از جمله کنتور برق یا آب بر عهده مجری پروژه نمی باشد.

دکمه بازگشت به بالا