عمومی

معرفی اجمالی انواع آردواز سقف ویلا

سقف های دیگر حجم گرمایی بیشتری دارند و حتی زمانی که خورشید نمی تابد سبب نگه داشتن گرما و تابیدن به ساختار زیرین می شوند . بی نظیرترین راه حل در مناطقی که مستعد طوفان تگرگ هستند سقف های سنگ ریزه ای می باشد. گارانتی این محصول تا تگرگ 2.5 اینچی را شامل میشود و آن را یک انتخاب بی نظیر برای مهندسین و معماران نموده است.

تگرگ ها خسارات فراوانی به ساختار سقفی میزنند و ملاکین را مجبور به صرف هزینه گزاف برای تعمیر یا در مواردی تعویض کلی سقف میکنند. سفال، تایل بتنی، سیمان، شینگل ها و سازه های چوبی اغلب به دلیل وقوع طوفان تگرگ ترک می خورنند و یا می شکنند. حال میخواهیم مقاله را با سقف سنگریزه ای شروع کنیم و دیگر انواع سقف ها را با آن مقایسه کنیم. در انتها نیز در مورد اجرای سقف ویلا و اردواز خواهیم گفت.

سقف سنگریزه ای چیست؟

سقف سنگریزه ای به طور کلی متشکل از 8 لایه می باشد. هسته اصلی آن از جنس گالوالوم (آلوزینک) و رویه سطحی آن توسط دانه های سنگریزه پوشانیده شده است.در هسته تایل های شیبدار کینگستون از گالوالوم استفاده شده است. گالوالوم استفاده شده در سقف سنگریزه ای کینگستون با استاندارد و مزایای فراوان نسبت به ورق گالوانیزه اکنون این آلیاژ را در زمره پرمصرف ترین محصولات به کار رفته در پوشش بام قرار داده است. در بالا نام کینگستون را در متن دیده اید.

اگر طول تیرهای روی شیب (rafter) طوری طراحی شوند که تعداد صحیحی از تایل ها بر آن جای گیرند. در هزینه صرفه جویی خواهد شد. مواقعی این امر ممکن نیست، بریدن تایل های ردیف بالایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تیرهای شیب یا خرپای سقف را می توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلی با فاصله ی مرکز به مرکز (آکس به آکس) متنوعی تنظیم نمود در اکثریت موارد اندازه زیر کوب های زیر توصیه می شوند.

مزیب این سقف ها نسبت به دیگر انواع سقف ها چیست؟

سقف های شینگل سنتی، بتنی و چوبی در این مناطق سبب تخریب خانه ها می شوند. سقف سنگریزه ی به دلیل داشتن یک سیستم متحد و بهم پیوسته می توان به صورت یک واحدکامل دانست، که میتواند در مقابل بادهایی که به سمت بالا می وزند مقاومت کند. درحقیقت کینگستون گارانتی ورزش باد با سرعت 120 مایلز در ساعت در مقابل طوفان و باد را داراست . به کارگیری سیستم سقف های شیب دار سنگریزه ای درمناطقی که پتانسیل وقوع طوفان و بادهای شدید را دارند توصیه می شود.

شرکت کینگستون این افتخار را دارد که تنها تولید کننده سقفهای شیبدار سنگریزه ای در ایران باشد. این شرکت مواد اولیه را با بالاترین کیفیت و کمترین ناخالصی از کشور کانادا تهیه و وارد می کند. از اینکه محصول ما توانسته جایگزین شایسته ایی برای نمونه های وارداتی کشورهای پیشرفته آسیایی و اروپایی گردد همواره خداوند متعال را شاکر خواهیم بود. هدف ما جلب رضایت شماست. شعار شرکت ویلا سقف همچنان دقت، ظرافت و کیفیت می باشد.

طرح رومن: طرح رومن از خانواده سقفهای شیب دار کینگستون ،طراحی و الهام گرفته از سقفهای رسی ، که استفاده شده در بناهای سنتی جنوب فرانسه ،سوئیس،ایتالیا و اسپانیا می باشد. وظیفه سازندگان بام، پیمانکاران ساختمانی و معماران این است که اطمینان حاصل نمایند که استانداردها، نظام نامه ها و مقررات محلی رعایت شوند. پوشش بام تایل های گینگستون را می توان با هر شیب از 15 درجه، یا 12 درجه با زیر سازی مناسب ، تا شیب 45 درجه یا بام دوشیب عمودی، نصب نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا