عمومی

مقاومت در ونزوئلا دوباره پیروز شد/ باخت سنگین غرب در برابر کاراکاس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، حزب متحد سوسیالیست به رهبری نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات روز یکشنبه 67 درصد آرا را به دست آورد تا بر عزم خود در مخالفت با جبهه استکبار و مبارزه با سیاست های هژمونی آمریکا تأکید کند.

خوان گیدو (رهبر مخالف غربی ونزوئلا) انتخابات را تحریم كرد ، اما ائتلاف مخالف تنها 18 درصد كرسی ها را به دست آورد.

ایالات متحده ونزوئلا

چرا اتحادیه اروپا نمایندگان خود را برای نظارت بر انتخابات به ونزوئلا نمی فرستد؟

در این دوره از انتخابات 14400 نامزد از 107 سازمان و نهاد سیاسی در حال رقابت هستند كه طی آن 277 نماینده برای پنج سال برای شورای ملی نامزد می شوند.

از همان ابتدا مشخص بود که دوستان و دشمنان داخلی و خارجی کاراکاس نسبت به پیروزی حزب چپ حاکم واکنش نشان می دهند زیرا انتخابات ماهها بحث برانگیز بود. پیروزی مقاومت ضدآمریکایی در این انتخابات به ریاست نمایندگان خاتمه داد ، که رئیس جمهور مادورو می گوید راه فشار بی وقفه و تحریم های بیش از حد واشنگتن علیه دولت و مردم ونزوئلا طی 5 سال گذشته زمینه سازی شده است.

نیکولاس مادورو و همکارانش قبلاً می دانند که در صورت پیروزی در انتخابات با انبوهی از اتهامات تقلب در انتخابات توسط دشمنان داخلی و خارجی روبرو می شوند ، بنابراین دولت مادورو آگاهانه از اتحادیه اروپا خواست تا ناظران را رصد کند. روند انتخابات را به کاراکاس ارسال کرد ، اما در پاسخ ، ژوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه ، درخواست ونزوئلا را رد کرد و خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد بدون اینکه دلیل منطقی ارائه کند.

از آمریکا ، کشورهایی مانند کانادا ، شیلی ، کلمبیا و برزیل ، همه متحدان واشنگتن ، مردم ونزوئلا را نادیده گرفتند و نتایج انتخابات را رد کردند ، اما کوبا پس از چندین دهه مقاومت در برابر زورگویی های آمریکا ، این پیروزی را به مردم و دولت ونزوئلا تبریک گفت. .


بیشتر بخوانید:

اقدامات مقابله با تاج در انتخابات پارلمانی ونزوئلا


اتحادیه اروپا که از قدرتمندترین کشورها در قاره سبز است ، نتایج انتخابات را به بهانه عدم رعایت حداقل استانداردهای بین المللی انتخابات و فقدان آزادی سیاسی رد کرد و خواستار انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شفاف و آزاد شد. لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد.

تنها کسی که متحدان آمریكا در اروپا را به نگاه دقیق تر به انتخابات ونزوئلا ترغیب می كند نخست وزیر سابق اسپانیا خوزه لوئیس زاپاترو است كه از كشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست كه در رویكرد خود در مورد ونزوئلا تجدید نظر كنند.

از سوی دیگر ، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در حساب توئیتر خود نوشت: “لندن مشروعیت مجلس ملی جدید ونزوئلا را به دلیل کوتاهی در انتخابات 6 دسامبر به رسمیت نمی شناسد!” ما هنوز خوان گویدو را به عنوان رئیس مجلس شورای ملی و رئیس نهاد قانونگذاری ونزوئلا می شناسیم.

“ما همچنان خوان گویدو (رهبر اپوزیسیون مورد حمایت غرب در ونزوئلا) را به عنوان رئیس مجلس شورای ملی و رئیس جمهور موقت نهاد قانونگذاری ونزوئلا به رسمیت می شناسیم!

اوضاع در ایالات متحده بهتر از اروپا نیست و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بدون مدرک ادعا می کند که در انتخابات پارلمانی ونزوئلا تقلب شده است. این انتخابات تلاشی برای غصب آینده دموکراتیک ونزوئلا است. وی از کشورهای جهان خواست این انتخابات را جعلی بدانند.

شکست دیگر سیاست های ایالات متحده در ونزوئلا

خورخه آرئاسا ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در پاسخ به اظهارات پمپئو ، تأکید کرد که سیاست آمریکا در ونزوئلا شکست خورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا نیز ادعای تقلب در انتخابات را رد کرد (7 دسامبر). وی تأکید کرد که ناظران شفافیت انتخابات را تضمین می کنند.

نیکولاس مادورو

ناظران ایران ، ترکیه ، برزیل ، آرژانتین و اکوادور در انتخابات پارلمانی ونزوئلا شرکت کردند.

البته خوان گویدو پیش از این اعلام کرده بود که نتیجه انتخابات هرچه باشد ، با مشورت با مردم همه پرسی برگزار خواهد کرد تا از آنها بپرسد آیا نتیجه انتخابات را قبول می کنند یا خیر.

درسی که حزب مادورو در این انتخابات به دست آورد این است که به مردم و دولتهای مستقل در سراسر دنیا درسی برای مقاومت در برابر تحریم ها و فشارها و استقامت در برابر پیروزی بیاموزیم. دولت و پارلمان ونزوئلا اکنون طرفدار طرز فکری هستند که نمی خواهد مشکلات این کشور را حل کند.

انتهای پیام / 4155 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا