سلامت و دانش

مواد غذایی که نباید با شکم خالی خورد

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – صبحانه می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا از بین ببرد ، اما این مهم است که بدانید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما گنجانده شده و از معده خالی چه باید بکنید.

به گزارش دکترنامه ، این توصیه بارها توسط بسیاری از متخصصان تغذیه شنیده شده است که صبحانه مهمترین ماده غذایی روزانه است ، اما این توصیه در شرایطی اعمال می شود که غذای صبحانه به طور آگاهانه انتخاب شده و مناسب این غذا باشد.

به گفته متخصصان تغذیه ، بسیاری از مواد غذایی را نباید با معده خالی میل کرد.

به گفته دویچه وله ، استفان هیلاهیان ، متخصص روده ، توصیه می کند از این پنج غذای معده خالی پرهیز کنید:

1- آب نبات ساخته شده با مخمر

کیک ها و کلوچه های حاوی خمیر مایه یا مخمر ، مانند کروسان یا شیرینی های ساخته شده با خمیر هزاررا ، می توانند باعث درد معده شوند. مخمر موجود در این آب نبات معده و روده ها را تحریک می کند. این آب نبات باعث ایجاد گاز در معده می شود. بهتر است این نبات را نه در صبحانه بلکه در طول روز میل کنید.

2- گوجه فرنگی

در گوجه فرنگی اسید سیتریک وجود دارد. این اسید باعث افزایش اسید معده می شود. خوردن گوجه فرنگی روی معده خالی می تواند باعث احساسات سنگین ، بازگشت به معده یا حتی سوزش قلب شود.

3 – نارنجی

مرکبات (مانند لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت و نارنگی) می توانند به دلیل اسیدی بودن زیاد دستگاه گوارش را تحریک کنند ، خصوصاً هنگام آلودگی. در بدترین حالت ، اسیدیته این میوه ها می تواند باعث عفونت دیواره معده شود. به جای خوردن گریپ فروت قبل از صبحانه ، به شما توصیه می شود انواع توت ها را در رژیم غذایی صبح خود قرار دهید.

4- قهوه سیاه

نوشیدن قهوه سیاه و تلخ بر روی معده خالی باعث تولید اسید معده شدید می شود. از آنجا که غذا هنوز در معده نیست ، ترشح شدید اسید می تواند باعث زخم معده شود. بهتر است قهوه را با شیر یا کمی خامه بنوشید. زیرا شیر حالت قلیایی دارد و از آسیب اسید معده جلوگیری می کند.

5- نوشیدنی های گازدار

نوشیدن نوشابه های گازدار بر روی معده خالی می تواند باعث کاهش هضم و آسیب به عملکرد معده شود و در صورت مصرف مرتب می تواند باعث یبوست شود. به خصوص اسید فسفریک موجود در کولا یا آب گازدار برای معده خالی خطرناک است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا