اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

نمای بیرونی ساختمان مسکونی دو طبقه

نمای تجاری چه انواعی دارد؟

در طراحی داخلی ساختمان همانطور که پیشتر نیز ذکر کرده ایم، نمای تجاری از جمله نماهای ساختمانی به حساب می آید که باید در طراحی نمای آن دقت زیادی کرد، چپرا که نوع نما می تواند در القای حس دعوت کنندگی بسیار تاثیرگذار باشد.
در این قسمت به بررسی انواع نمای تجاری می پردازیم، برای طراحی نمای ساختمان تجاری باید به چند عوامل موثر دقت کرد.

  • نوع متریالمتریال های استفاده در نمای تجاری باید به نحوی انتخاب شوند که علاوه بر حفظ زیبایی نما، شعاع دید را نیز افزایش داده و این امکان را به عابران بدهد تا بهترین دید را به فضای داخلی داشته باشند، از جمله متریال های پرکاربرد در نمای تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • نوع سبک: سبک در طراحی نمای تجاری تاثیر بسزایی دارد، برای مثال سبک رومی یا کلاسیک نمادی از قدرت و شکوه است، از جمله سبک های پرطرفدار در نمای تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  1. نمای تجاری رومی کلاسیک
  2. نمای تجاری مدرن
  • نورپردازینورپردازی در نمای شب بسیار تاثیرگذار است، نمای یک ساختمان تجاری هر چقدر که زیبا طراحی شده باشد اگر در شب دیدی نداشته باشد، بیهوده طلقی می شود.
  • نوع کاربری: گاها اتفاق افتاده که ساختمان تجاری با کاربری های دیگری باشد، برای مثال نمای تجاری مسکونی یا نمای تجاری اداری که هر کدام دارای ویژگی های خود هستند.

طراحی داخلی رستوران کلاسیک: نمای ساختمان اولین فاکتوری است که نظر هر بیننده‌ی رهگذری را به خود جلب می‌کند.
نما در طول روز به دلیل وجود نور روز به خوبی دیده می‌شود و می‌تواند زیبایی خود را به رخ رهگذران بکشاند و نظر آن‌ها را به ساختمان جلب کند.
حال در صورتی که در شب، اهمیت نورپردازي نماي ساختمان مشخص میشود و در تاریکی، زیبایی نما آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آید و اگر نورپردازی مناسبی برای ساختمان شما وجود نداشته باشد؛ انگار تمامی زحمات و هزینه‌ای که برای طراحی و اجرا و مصالح نمای ساختمانتان صرف کرده‌اید؛ هدر رفته است.
نوع و سبک نورپردازی نما وابسته به طراحی ایست که برای مجتمع تجاری در نظر گرفته شده است، نورپردازی نمای کلاسیک، سبکی متفاوت دارد به این دلیل که نورپردازی باید فرورفتگی و برجستگی های سطح نما را به زیبایی هرچه تمام تر در شب به رخ بکشد. همینطور نورپردازی سبک مدرن هم وابسته به طراحی نمای مدرنی است که انجام  شده است.
اهمیت نورپردازی نمای تجاری از هر ساختمانی با هر کاربری دیگری پراهمیت تر است، زیرا اساس طراحی نمای ساختمان تجاری، جلب توجه مشتری است.

قیمت به روز اجرای نمای تجاری را از ما بخواهید.

اجرای تخصصی نمای تجاری خود را به ما بسپارید!

از معروف‌ترین نماهای تجاری شیشه‌ای نمای باغ کتاب تهران است.
نمای شیشه ای از جمله نماهای است که امروزه مورد توجه خیلی از کارفرمایان و طراحان قرار گرفته، این نوع نمای تجاری علاوه بر جذابیت از جمله نماهایی به شمار می آید که از شعاع دید بالایی برخوردار است و نور طبیعی بیشتری را به فضای داخلی ساختمان تجاری وارد می کند، همچنین این نوع نمای ساختمانی بار مرده خیلی کمی را به سازه ی اصلی نما وارد می کنند و از مقاومت و دوام بالایی برخودار هستند.
این نوع از نماهای تجاری به دلیل میدان دید بالایی که دارند، دعوت کنندگی زیادی دارند و می توانند از گزینه های مناسب در نماهای تجاری به شمار بیایند.
نماهای شیشه ای از انواع بسیاری تشکیل شده اند، که از جمله این انواع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

که هر یک از این انواع نیز دارای انواع زیادی هستند و امکان استفاده از آن ها در نمای تجاری وجود دارد.

طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن:  یکی از مصالح مناسب برای اجرای نمای تجاری مدرن‌تان سنگ است.
سنگ‌ها در نگاه اول حس ابهت و امنیت را به بیننده القا می‌کنند و باعث جذب مشتری می‌شوند.
نمای سنگی از تنوع رنگی، طرحی و ضخامتی بسیاری تشکیل شده است و این امکان را به کارفرمایان و طراحان می دهند تا بدون دغدغه فرم نمای تجاری خود را طراحی و اجرا کنند.
اما فراموش نکنید که باید طراحی  خود را به طراحانی بسپارید که با استفاده از شناخت مناسب از انواع سنگ، نمای شما را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند.
نمای سنگی از جمله نماهایی است که از گذشته تا به کنون جز پر طرفدارترین نماهای ساختمان به حساب می آیند و از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند، نمای سنگی به دو روش اصلی قابلیت اجرایی دارند، اجرا به روش ملاتی و خشک.
از نمای سنگی می توان به صورت تکی و ترکیبی در نمای ساختمان استفاده کرد، برای مثال نمای سنگی را می توان در ترکیب با مصالحی همچون آجر، شیشه، کامپوزیت، سرامیک و … استفاده کرد.

از جدیدترین متریال های ساخت تجاری، ورق‌های کامپوزیت هستند، نماهای کامپوزیت از تنوع رنگی، طرحی و جنسی بسیاری تشکیل شده اند و از آن می توان در طرح های گوناگونی استفاده کرد.
نماهای کامپوزیت از انعطاف پذیری زیادی برخودار هستند و می توانند در محیط های کرو و پیچیده مورد استفاده قرار بگیرند.
این در حالی است که اجرای نمای کامپوزیت بدون طراحی مناسب و بدون در نظر گرفتن ضوابط می‌تواند خسارات زیادی را به بار بیاورد.
این نوع از نماهای تجاری از مقاومت بالایی برخودار هستند و به روش خشک و به صورت مکانیکی اجرایی می شوند، همچنین نمای کامپوزیت نیز همانند نماهای سنگی این امکان را دارند تا در ترکیب با دیگر مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرند.
همنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه مراجعه کنید، تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید.

ارائه سریع پیش فاکتور بهینه شده مختص پروژه‌ی شما

آیا به دنبال ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت اجرای نمای تجاری هستید؟ با ما تماس بگیرید.

پرکاربردترین متریالهایی که برای ساخت نمای ساختمان‌های تجاری کلاسیک یا رومی استفاده می‌شود سنگ تراورتن است.
سنگ تراورتن معروفی از تنوع رنگی زیاد و قیمت های متنوعی برخودار هستند.
نماهای رومی یا کلاسیک عموما از جنس سنگ به وجود می آیند و به نسبت دیگر سبک های نما از المان ها و تزئینات زیادی برخوردار هستند.
این در حالی است که نماهای سنگی از قیمت بالایی برخودار هستند، حال در صورتی که کارفرما بودجه ی کمی برای طراحی و اجرای نمای خود داشته باشد می تواند از متریال هایی همچون سیمان یا نماهای پیش ساخته (جی اف آر سی و پلی استایرن) استفاده کنند، این نوع از متریال های ساختمانی در عین زیبایی از قیمت پایین تری نسبت به مصالح سنگی برخوردار هستند.

نمای مدرن از جمله نماهای هست، که در نمای تجاری به وفور استفاده می شود و در آن می توان از جدیدترین تکنولوژی های صنعت معماری استفاده کرد، این نوع از نماهای ساختمانی از جمله نماهای ساده به حساب می آید و انواعی از میباشند که در آن از تزئینات و المان های زیادی برخودار نیست، این نوع نماهای تجاری عموما از خطوط اافقی و عمودی تشکیل شده اند.
در نمای مدرن این امکان وجود دارد تا از کلیه متریال هایی همچون شیشه، آجر، سرامیک، سیمان، کامپوزیت، سمنت برد و … استنفاده کرد.
نمای تجاری مدرن با استفاده از متریالهای مختلفی به راحتی قابل اجراست.
در ساخت نمای مدرن، طراحی حرف اول را می‌زند و استفاده از یک طراح خلاق و آشنا با بروزترین متدهای طراحی نما کمک شایانی در به وجود آوردن طرحی نوین دارد.
شاید یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت نمای تجاری مدرن، باشد.

آیا در فکر اجرای نمای تجاری برای ساختمان خود هستید؟

آیا به دنبال ارزان‌ترین قیمت همراه با بهترین مصالح می‌گردید؟

تصور کنید که قصد خرید یک واحد مسکونی را دارید، پس آرامش و امنیت ساختمان الویت اول شما برای خرید آن واحد است.
حال برای اجرای نمای تجاری که حاوی واحد های مشکونی است، باید نکاتی را مورد توجه قرار بدهید.
در طراحی این نوع نماهای ساختمانی باید واحدهای مسک.نی از حریم شخصی و آلودگی صوتی که توسط واحد های تجاری ایجاد می شوند مصون باشند برای اینکار می توان از شیشه های آکوستیک یا لمینیت چند جداره استفاده کرد، در عین باید شعاع دید و دعوت کنندگی واحد های تجاری نیز حفظ شود.
بنابراین برای طراحی این نوع نماهای تجاری باید از طراحانی استفاده کنید که بتوانند طراحی متناسب با کاربری ساختمان را برای شما اجرایی کنند.

قیمت نماهای تجاری به موارد بسیاری بستگآورد هزینه نمای تجاری شما کمک شاینی داشته باشد، از جمله موارد موثر در قیمت نمای تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سبک استفاده شده در نمای تجاری
  • متریال استفاده شده
  • متراژ نمای تجاری
  • موقعیت جغرافیایی
  • کیفیت مصالح استفاده شده
  • برند متریال ها
  • نحوه ی اجرای نمای تجاری (خشک یا ملاتی)

اجرای انواع نمای تجاری را از ما بخواهید.

نصب تخصصی نمای تجاری خود را به ما بسپارید!

تعداد طبقات در نمای تجاری مهم نیست، همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، طراحی نمای تجاری یکی از مهمترین طراحی‌های نما به حساب می آید.
نوع طراحی نمای تجاری باید به نحوی باشد که بتواند کنجکاوی عابران را زیاد کند و به تعداد طبقات و بزرگی و کوچکی ساختمان ربطی ندارد.
در نمای تجاری یک طبقه می توانید از انواع متریال ها و سبک هایی گوناگونی استفاده کرد، برای مثال می توان از سبک های رومی، مدرن،کلاسیک و … استفاده کرد، همچنیندر ساختمان های یک طبقه و کوچک می توان از متریال هایی همچون آجر، شیشه، سنگ و … استفاده کرد، چه به صورت تک متریال و چه به صورت ترکیبی.
در ساختمان های یک طبقه تجاری می توان از طرح هایی با پیچدگی بیشتری استفاده کرد.

آیا در فکر ساخت نمای تجاری خود هستید؟

آیا به دنبال ارزان‌ترین قیمت همراه با بهترین مصالح می‌گردید؟

پرسش و پاسخهای متداول طراحی و اجرای نمای تجاری

هزینه طراحی نمای تجاری به عوامل مختلفی بستگی دارد.
عواملی مانند: ارتفاع ساختمان، مساحت نماسازی، جزئیات نما و …

اجرای نمای تجاری با توجه به عواملی مانند: متریال انتخابی، ارتفاع ساختمان، سختی جزئیات اجرایی نما، دستمزد مجریان و استادکاران، ابزارهای مورد نیاز اجرای نما و … برآورد می‌شود.

برای طراحی نمای تجاری مسکونی باید آرامش واحدهای مسکونی و جلب توجه برای افزایش مشتری واحدهای تجاری را در یک اولویت قرار دهید.

تعیین زمان طراحی و اجرای نمای تجاری به عواملی همچون موارد زیر بستگی دارد.

  • نوع متریال استفاده شده در نما
  • نوع سبک
  • متراژ نمای تجاری
  • استفاده از تیم با تجربه
  • موقعیت جغرافیایی
دکمه بازگشت به بالا