هزینه بهترین روش درمان کیست مویی چقدر است؟

هزینه جراحی کیست مو

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که موهای نواحی مختلف بدن زیر پوست بماند و باعث آکنه و حتی عفونت شود که معمولاً بعد از مدتی از بین رفته و مشکلی ایجاد نمی کند.

این در کیست موی مقعد یا سینوس های پیلونیدال اتفاق نمی افتد. کیست مو یک بیماری است که در استخوان دنبالچه درست بالای خط ران ایجاد می شود.

بازگشت مو به پوست این ناحیه باعث ایجاد یک حفره یا حفره در زیر پوست می شود که مملو از عفونت ، مو و خاک است و در نهایت منجر به آبسه می شود.

با پیشرفت عفونت ، این معابر به سطح پوست مقعد منتهی می شود و شما حفره ای در پوست مقعد مشاهده می کنید که مایعات و عفونت از آن خارج می شود.

برای درمان این بیماری لازم است عفونت و زائده های ایجاد شده در زیر پوست به طور کامل تخلیه و درمان شود. مردان جوان و افراد دارای موهای مودار بیشتر در معرض کیست مو هستند ، اما علت دقیق این عارضه ناشناخته است.

چرا بیمار به موقع نیامد؟

یکی از علل ایجاد عفونت و دشواری روند درمان ، عدم مراجعه به موقع برای درمان کیست مو است. بیماران مراجعه به پزشک را به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی از بیماری خود ، ترس از جراحی ، هزینه عمل کیست مو و مواردی از این قبیل به تاخیر می اندازند.

بسیاری از بیماران همچنین سعی می کنند خود درمانی کنند و کیست های پیلونیدال را با آنتی بیوتیک ها یا داروهای خانگی که معمولاً بی اثر هستند خلاص کنند. این روش ها تنها می توانند به طور موقت علائم بیماری را کاهش دهند و برای درمان قطعی ، باید جراحی و کیست موی لیزری را انتخاب کنید.

برای بررسی جامع این بیماری و روش های درمان آن تا پایان این مقاله با ما باشید:

علائم کیست مو چیست؟

شدت علائم کیست مو بسته به حاد یا مزمن بودن عوارض می تواند متفاوت باشد. با این حال ، شایع ترین علائم این بیماری به شرح زیر است:

• برآمدگی در بالای مقعد ایجاد می کند که به لمس حساس است
  • تورم و قرمزی در این ناحیه
  • درد و التهاب
  • اگزوز و چرک

چگونه می دانیم که این عارضه را داریم؟

کیست مو در مراحل اولیه و قبل از ایجاد عفونت ممکن است بدون علامت باشد یا بیمار فقط یک یا دو مورد از علائم فوق را تجربه کند.

بنابراین اگر به مدت طولانی نشسته اید ، مو دارید یا اضافه وزن دارید ، لباس تنگ و … بپوشید ، در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق ، به متخصص مراجعه کرده و کیست مو را بررسی کنید.

هزینه بهترین درمان کیست مو چقدر است؟

به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

انتخاب پزشک متخصص که تجربه کافی در درمان این عوارض را دارد ، بخش مهمی از درمان است. بنابراین ، قبل از انتخاب پزشک ، حتماً سابقه موفقیت آمیز بودن درمان وی را بررسی کنید. مراجعه به جراح عمومی متخصص در این زمینه گزینه مناسبی است.

به منظور مراجعه به بهترین متخصصان کیست مو در تهران ، کلینیک پایتخت را به شما پیشنهاد می کنیم که طبق نظرسنجی ها توانسته رضایت بیش از 90 درصد از مراجعین را جلب کند.

پس از بررسی ناحیه بیماری ، پزشک در صورت لزوم یک سری آزمایشات را تجویز می کند و بهترین درمان را برای بیماری پیشنهاد می کند.

این وضعیت معمولاً با معاینه بالینی قابل تشخیص است ، اما گاهی آزمایش هایی مانند سونوگرافی یا اسکن باید انجام شود تا تشخیص قطعی انجام شود و مسیر سینوس ها که توسط پزشک تعیین می شود ، مشاهده شود.

جراحی کیست مو

جراحی کیست مو به دو روش باز و بسته و تحت بیهوشی انجام می شود. اگر پزشک جراحی را توصیه کند ، بیمار معمولاً باید یک روز قبل در بیمارستان بستری شود.

در جراحی باز ، پزشک با استفاده از چاقوی جراحی برشی در سینوس ایجاد می کند و عفونت را تخلیه می کند. هرچه عفونت پیشرفته تر باشد ، فضای بیشتری اشغال می کند ، برش بزرگتر است.

عمل

پس از برداشتن کامل کیست مو ، زخم بدون بخیه باز می ماند و با یک پانسمان پر می شود. دوره نقاهت پس از این عمل تقریباً 2 ماه است و در این مدت باید تعویض پانسمان و مراقبت از زخم انجام شود.

معمولاً پزشکانی که تخصص کافی در مورد کیست موی بسته یا جراحی لیزر این عارضه ندارند از روش باز استفاده می کنند. در جراحی بسته ، پس از برداشتن کامل سینوس ، زخم با بخیه بسته می شود ، به همین دلیل به آن جراحی کیست مو بسته می گویند.

مراقبت های بعد از عمل

هر دو روش نیاز به مراقبت و پانسمان بعد از عمل دارند:

• پانسمان کیست مو که در روزهای اول بیمار نمی تواند خودش انجام دهد و برای انجام آن باید به پزشک یا شخص دیگری مراجعه کنید
  • برای جلوگیری از عفونت و درد ، طبق دستور پزشک آنتی بیوتیک و مسکن مصرف کنید
  • از انجام هرگونه اقدامی که بر منطقه عملیاتی فشار وارد می کند خودداری کنید
  • برای نشستن از توالت و بالشتک دونات استفاده کنید
  • زخم را بشویید و پانسمان را به موقع عوض کنید
  • از شوینده هایی که دارای رایحه هستند استفاده نکنید

لیزر درمانی کیست مو

جراحی کیست موی لیزری که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود به عنوان درمان قطعی این عارضه شناخته می شود.

در روش لیزر ، با تاباندن یک پرتو لیزر به داخل سینوس ها ، یک برش کوچک ایجاد می شود و عفونت و مواد زائد تخلیه می شود و نیازی به بستری شدن و دوره بهبودی طولانی مدت نیست.

به طور کلی روش لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی کیست مو دارد و به همین دلیل تا حد زیادی جایگزین جراحی شده است. این مزایا شامل موارد زیر است:

سود

• این کار بدون نیاز به بیهوشی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود
  • نیازی به گذراندن دوره بهبودی طولانی نیست و بیماران می توانند روز بعد از عمل به فعالیتهای روزمره خود بازگردند
  • درد و خونریزی بسیار اندک است
  • احتمال عود این بیماری بسیار کم است
  • لیزر عوارض جانبی ندارد
  • نیازی به لباس پوشیدن نیست

هزینه کیست مو و جراحی لیزر

برای تعیین هزینه مناسب درمان کیست مو ، بررسی وضعیت کیست مو و شدت عفونت ضروری است. بنابراین بدون معاینه نمی توان هزینه دقیق آن را به بیمار اعلام کرد.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که کیست موهای لیزری بسیار بیشتر از عمل جراحی هزینه دارد ، در حالی که اگر هزینه های جانبی جراحی مانند بستری شدن ، دوره بهبودی طولانی مدت و مراقبت های بعد از عمل را در نظر بگیریم ، می بینیم که اینطور نیست.

تنها تفاوت بین لیزر و جراحی این است که تامین اجتماعی هزینه عمل جراحی کیست مو (در بیمارستان دولتی) را پرداخت می کند ، اما هزینه جراحی بواسیر با لیزر فقط توسط برخی بیمه های اضافی تامین می شود.

* گزارش آگهی