سلامت و دانش

همپوشانی یکی از مشکلات بیمه درمان در کشور/۶ تا ۱۰ میلیون ایرانی، فاقد پوشش بیمه درمانی

مدیرکل هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از معضلات بیمه سلامت در کشور است، به طوری که تعداد سازمان های بیمه گر از جمعیت کشور بیشتر است؛ به طوری که تعداد سازمان های بیمه گر بیش از جمعیت کشور است. لذا تلاش شده است تا با راه اندازی سامانه آنلاین برای بیمه شدگان، بر مشکل غلبه شود.

به گزارش دکترنامه، علیرضا عربی با اشاره به اینکه این سازمان پس از تصویب قانون بیمه عمومی برای پوشش کامل بیمه سلامت ایجاد شد تا فردی بدون بیمه سلامت در کشور وجود نداشته باشد، گفت: ماموریت بعدی سازمان بیمه سلامت خرید خدمات از پزشکان است. و موسسات درمانی بر اساس منوی لیدر بیش از هر چیز بیمار نباید به غیر از ابتلا به بیماری دچار بیماری دیگری شود و با حمایت مالی بیمه شده مردم برای پرداخت هزینه های درمانی مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت پوشش های بیمه ای را انجام داده تا با راه اندازی صندوق های مختلف بیمه ای ماموریت خود را برای پوشش بیمه ای انجام دهد. به گونه ای که تمامی افراد بدون پوشش بیمه ای می توانند در قالب این صندوق ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی به این هدف خواهیم رسید که در این کشور افراد بدون پوشش بیمه ای وجود نداشته باشد؟، گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از مشکلات بیمه سلامت در این کشور است، بنابراین آمار سازمان های بیمه گر بیش از این است. کل جمعیت کشور است، بنابراین با راه اندازی سامانه آنلاین بیمه شدگان تلاش کرده ایم این مشکل را حل کنیم و تعداد ساکنان غیر بیمه شده نیز مشخص شده است تا در نهایت با پوشش بیمه ای آن افراد، هیچ فرد غیر بیمه شده ای در کشور نداشته باشیم. این کشور.

اعرابی گفت: تخمین زده می شود که حدود 6 تا 10 میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه ای باشند که به مردم اعلام می کنیم اگر تحت پوشش سایر سازمان های بیمه ای نباشند می توانند تحت پوشش صندوق بیمه کل یا ایران قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی در پایان گفت: این سازمان در نظر دارد با ارتقای خرید خدمات و پرداخت به موقع به موسسات درمانی، کیفیت خدمات را ارتقا دهد تا بیمه شده هزینه کمتری برای درمان پرداخت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا