سلامت و دانش

هنرمندان محترم لطفا ماسک تان را بزنید !

اولین اکران چهلمین جشنواره فیلم صبح و نشست خبری آن با به حداقل رساندن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و حضور هنرمندان بدون ماسک در مقابل اصحاب رسانه – در بحبوحه نگرانی از اوج گیری ویروس کرونا برگزار شد. _ بشین

به گزارش دکترنامه، اولین فیلم جشنواره سحر با عنوان «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی ساعت 13:11 روز 12 بهمن ماه اکران شد.

اگرچه برخی از صندلی‌های مرکز همایش‌های برج میلاد کاهش یافته است، اما علامت‌گذاری صندلی‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کافی نیست و به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از صندلی‌های علامت‌گذاری شده پر شده است. در حالی که افراد مهم هنگام تماشای فیلم ماسک نمی زنند.

اما مهم‌تر و نگران‌کننده‌تر در روزگار جولان آمیکرون، اتاق کنفرانس مطبوعاتی کوچک فیلم‌ها بود که برای فیلم اول با جمعیتی از عکاسان و خبرنگاران برپا شده بود. تالار سعدی به عنوان محل برگزاری کنفرانس خبری بدون تهویه مناسب پذیرای کلیه افرادی است که تنها یک کارت نشان می دهند و برخلاف سال های گذشته هیچ کارت شرکتی برای ورود به سالن کنترل نمی شود و تنها افراد مجاز (خبرنگاران) می توانند وارد سالن شوند. .

هنرمندانی که بدون ماسک در این نشست شرکت می کنند، کنار هم می نشینند و به سوالات پاسخ می دهند، در حالی که به نظر می رسد با زدن یک ماسک کوچک، خیال حاضران و حاضران در جلسه راحت تر شود.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر مثبت شدن تست کرونای برخی از حاضران در مرکز همایش های برج میلاد در رسانه ها منتشر شده بود و این موضوع حتی با خارج شدن از کنترل اوضاع، نگرانی هایی را ایجاد کرده است. . نکته مهم دیگر این است که در همان شرایط تاج گذاری به دلیل فاصله زمانی کم بین نمایش فیلم، صف ورودی مانند گذشته تشکیل می شود.

اما جلسه پرسش و پاسخ فیلم «بیرو» توسط پدرام اکبری و با حضور مرتضی علی عباس میرزایی (کارگردان)، مجید برزگر (تهیه کننده)، صحرا اسداللهی (بازیگر)، حسین بیرانوند (بازیگر)، سعید داخ برگزار شد. (بازیگر). ، پیام آزادی (آهنگساز)، مجید یزدانی (مدیر تصویربرداری)، روزبه پیروز (طراح پروژه) و فرید ناظر فصیحی (مدیر جلوه های ویژه).

مجید برزگر تهیه کننده فیلم «دفتر» با تاکید بر اینکه این فیلم یک فیلم مستقل است، نام فیلم دیگرش را «علت مرگ نامعلوم» گذاشت که در جشنواره حضور نداشت.

عباس میرزایی کارگردان فیلم «دفتر» گفت: در این فیلم آزادی عمل زیادی دارم و فکر می کنم شما با فیلم های مستقل طرف هستید. در ابتدا می خواستم فیلمی درباره قهرمان دیگری بسازم. اما پس از بررسی های فراوان متوجه شدیم که زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای دراماتورژی بوده و تصمیم گرفتیم در این باره فیلم بسازیم.

حسین بیرانوند بازیگر نقش علیرضا بیرانوند درباره حضورش در این فیلم می گوید: ما با آقای علیرضا بیرانوند از یک قبیله هستیم اما با هم فامیلی نداریم. من در تیم محلی خودمان بازی کردم و طوری به پروژه اضافه شدم که یکی از عوامل عکس من را دید و از من خواست که نقش آقای بیروند را بازی کنم. الگوی من علیرضا بیرانوند است و خیلی دوست داشتم او را ملاقات کنم. خدا را شکر با کمک یک مامور توانستم این نقش را بازی کنم.

روزبه پیروز طراح پروژه سینمایی «دفتر» گفت: هدف ما ترسیم داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند بود که برای رهایی از قله موفقیت در عرصه فعالیت خود، همه موانع و موانع را پشت سر می گذارد. در بزرگترین تورنمنت های ورزشی.” در واقع می خواهیم به جوانان بگوییم که هر چیزی با تلاش امکان پذیر است.

میرزایی در خصوص حضور کوتاه علیرضا بیروند در این فیلم گفت: ظرفیت او در این فیلم نیز همین است. این سکانس حضورش را طراحی کردم تا برایش خاطره باشد. حضور او می تواند الهام بخش عوامل باشد.

کارگردان «دفتر» در پاسخ به این نکته که فیلمش مخاطب را به یاد کاریکاتورهای فوتبالیست ها می اندازد، گفت: نسل من کاریکاتور فوتبالیست ها را به یاد دارد. باید بگویم که دوربین در بازی فوتبال همیشه خارج از زمین است، اما هدف من این است که دوربین را وارد زمین کنم و روی جزئیات بیشتر کار کنم.

صحرا اسداللهی بازیگر فیلم «بیرو» بازیگر نقش مادر بیرانوند گفت: بازی در نقش یک مادر را دوست دارم و سعی می کنم با تمام جزئیات باور کنم که یک مادر هستم. باید بگویم سن من با مادر پاک بیرانوند فاصله چندانی ندارد زیرا او در سنین پایین ازدواج کرد.

عباس میرزایی کارگردان فیلم «دفتر» گفت: ما قهرمانان ورزشی به خصوص در نسل خودمان در رشته های مختلف ورزشی زیاد داریم و اتفاقاً می توان از ظرفیت شخصیت های کمتر شناخته شده هم استفاده کرد چرا که ساخت یک فیلم ورزشی یک کار است. پازل در پرورش یک شخص. قهرمان.”

او در این قسمت از نقش در پاسخ به برخی از انتقادات ادامه می دهد: در ابتدای تیتراژ گفتم که فیلم را مرتضی علی عباس میرزایی روایت می کند. خود بیراوند فیلم را دوست داشت و راضی بود که آن را به جشنواره بدهیم.

کارگردان «دفتر» در پایان گفت: باید بگویم که این سالن (برج میلاد) در حد استانداردهای یک سالن سینما نیست و صدایی که در این سالن می شنوید همه چیز نیست و صدا در آن متفاوت است. گوشه های مختلف سالن و شما در یکی هستید وادی فیلم را می بینید.

مجید یزدانی، فرید ناصر فصیحی، لیلا نقدی پری، پیام آزادی، سعید داخ نیز از همکاری خود در این پروژه گفتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا