سلامت و دانش

وضعیت نگران‌کننده کرونا در ۲۰ استان + نمودار

ویروس های کرونا ویروس تقریباً در تمام استان های کشور در حال افزایش است. با این حال ، افزایش تاج در چندین استان به طور فزاینده ای نگران کننده است …

به گزارش دکترنامه ، تاکنون 139،856،712 مورد ویروس کرونا در جهان شناسایی شده است که 118،881،037 مورد آن افزایش یافته است ، اما متأسفانه 3،270،709 نفر در سراسر جهان به دلیل Cavidians 19 جان خود را از دست داده اند.

در ایران تاکنون 2 میلیون و 215 هزار و 445 نفر ویروس کرونا تشخیص داده شده است که از این تعداد 1 میلیون و 772 هزار و 688 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. اما متأسفانه 66327 نفر از همکاران ما بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وضعیت واکسیناسیون تاج در ایران

این در حالی است که 14 میلیون و 277 هزار و 782 آزمایش تشخیصی کووید 19 در کشور ما انجام شده است. طبق گزارش وزارت بهداشت ، 376،684 نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا و 121،803 نفر دوز دوم را دریافت کرده اند. بنابراین ، تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 498،487 دوز رسیده است.

با وجود شرایط موجود در آن کشور و به دلیل شروع چهار شیوع بیماری ، خاطرنشان می کنیم که میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی در آن کشور افزایش چندانی نداشته است. در حال حاضر ، میانگین پایبندی به پروتکل های بهداشتی در کشور 58.5٪ است و طبق اعلام وزارت بهداشت ، این تعداد رضایت بخش نیست.

در همان زمان ، وزارت بهداشت اظهار داشت که اعمال محدودیت در شهرهای قرمز و نارنجی ناخوشایند است و دستگاه اجرایی باید با مسئولیت پذیری اقدام کند.

شایان ذکر است که طبق آخرین طرح رنگ کشور ، که از 13 آوریل به روز شده است ، 295 شهر قرمز ، 99 شهر نارنجی ، 45 شهر زرد و 9 شهر آبی در کشور وجود دارد.

71 درصد تخلفات رانندگی در شهر قرمز

لازم به ذکر است که دکتر علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد ملی ویروس کرونا گفت که هنوز 71 درصد تخلفات رانندگی در شهرهای سرخ وجود دارد. شش استان با بیشترین تخلفات رانندگی عبارتند از: اصفهان ، البرز ، همدان ، مازندران ، فارس و آذربایجان شرقی.

در همین حال ، به گفته وی ، 73 درصد تخلفات رانندگی در شهرهای نارنجی مربوط به 6 استان دیگر است ، یعنی در استان های اصفهان ، البرز ، فارس ، مازندران ، همدان و خوزستان. علاوه بر این ، 66 درصد تخلفات رانندگی در شب در 6 استان رخ داده است که تهران در راس قرار دارد و پس از آن خراسان رضوی ، اصفهان ، البرز ، گیلان و فارس قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: همزمان 70 درصد اخطارها و مهرها در استان های خوزستان ، مرکزی ، یزد ، آذربایجان شرقی ، لرستان و گیلان انجام شده است.

طبق گفته وزارت بهداشت ، افزایش بی سابقه ای در تعداد موارد تاجگذاری تاج چهارم در کشور مشاهده شده است که باید نسبت به این موضوع حساس بوده و میزان انطباق آن دو برابر شود.

روند موارد مثبت بیماری در سراسر کشور از آغاز اپیدمی تا پایان هفته سوم آوریل 1400

روند موارد مثبت سرپایی در کشور از ابتدای اپیدمی تا پایان هفته سوم آوریل 1400

1799 مرگ در کشور در اثر تاج در یک هفته

لازم به ذکر است که در هفته گذشته ، یعنی از 20 تا 26 آوریل 1400 ، تعداد بیماران سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور 141899 نفر بوده است. همچنین تعداد بستری شدن های جدید در این هفته 2.039 نفر بوده و متأسفانه در این هفته 1799 نفر فوت کرده اند بیماری کرونا قلب. در آن کشور

وضعیت کوهنوردی کرونا در 20 استان کشور

ایلام

روند نگران کننده روند بستری در استان ایلام همچنان ادامه دارد و تعداد مرگ و میرها نیز در حال افزایش است. علاوه بر این ، میزان موارد بستری در بیمارستان ها از میانگین کشوری فاصله دارد و میزان مرگ و میر در این هفته بالاتر از میانگین کشوری است. استان ایلام از نظر شیوع بیماری در کشور رتبه اول را دارد.

همدان

در همدان ، در هفته های اخیر ، افزایش قابل توجهی در بستری شدن و مرگ و میر وجود دارد. میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

چهارمحال و بختیاری

روند بستری شدن در استان نیز نگران کننده افزایش یافته و میزان مرگ و میر نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان از میانگین کشوری فاصله دارد و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

مازندران

روند بستری شدن در بیمارستان ها افزایش نگران کننده ای را در مازندران نشان داده و در هفته های اخیر تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان هنوز بالاتر از متوسط ​​ملی است و همچنان در حال افزایش است.

مرکز

در هفته های اخیر بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از بیماری در استان مرکزی هنوز از متوسط ​​کشوری بالاتر است.

کهگیلویه و بویراحمد

در هفته های اخیر میزان بستری شدن و مرگ و میر در استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. در هفته های اخیر میزان بستری شدن و مرگ در این استان ناگهان از میانگین کشوری بالا رفته است.

لرستان

در استان لرستان روند موارد بستری در بیمارستان به طرز نگران کننده ای در حال افزایش است و تعداد مرگ و میرها نیز در حال افزایش است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

گیلان

در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و میزان بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میرها در این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

سمنان

در هفته های اخیر میزان بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان در استان بالاتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر کمتر است. اگرچه به موازات کشور افزایش یافته است.

خوزستان

تعداد بستری شدن در استان و تعداد کشته شدگان در این هفته افزایش یافته است. میزان بستری شدن و مرگ و میر در استان بالاتر از متوسط ​​ملی است ، اما سرعت رشد به حدی کند می شود که امید می رود این کاهش ادامه یابد.

البرز

روند افزایش بستری شدن در بیمارستان ها در استان طی هفته های اخیر به طور نگران کننده ای ادامه داشته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

قزوین

در این استان ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ ها به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

اردبیل

در هفته های اخیر ، روند بستری در این استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بروز و مرگ و میر در استان بالاتر از متوسط ​​کشور است.

زنجان

روند بستری شدن در بیمارستان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و مرگ و میر در هفته های اخیر افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر همان میانگین کشوری است.

قم

در هفته های اخیر ، پذیرش ها به طرز نگران کننده ای افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن و فوت در استان کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

کرمانشاه

در هفته های اخیر ، بستری شدن در بیمارستان در استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و مرگ و میر نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن و مرگ و میر در استان به میانگین کشوری رسیده است.

آذربایجان غربی

در هفته های اخیر ، بستری شدن در بیمارستان در استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و مرگ و میر نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان مطابق با میانگین کشوری افزایش یافته است ، اما میزان مرگ و میر بیش از میانگین کشوری افزایش یافته است.

فارس

در استان فارس ، تعداد مرگ و میرها در این هفته افزایش یافته و تعداد بستری ها نیز به طور نگران کننده ای افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان هنوز کمتر از میانگین کشوری است. اما میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است.

آذربایجان شرقی

در هفته های اخیر ، بستری شدن در بیمارستان در استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است و مرگ و میر نیز افزایش یافته است. البته میزان بروز و مرگ و میر در این هفته هنوز کمتر از میانگین کشوری است.

اصفهان

در هفته های اخیر ، روند بستری در این استان به طرز نگران کننده ای افزایش یافته و تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ ، اگرچه مطابق با روند ملی در حال افزایش است ، اما هنوز هم کمتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا