سلامت و دانشکسب و کار ویژه

پس از جراحی ، حیوانات خانگی باید یک شبه با فعالیت محدود محدود شوند

پس از انجام عمل جراحی ، حیوان با علائم خاصی از جمله حالت تهوع مواجه می شود. این علائم باید ظرف 24 ساعت از بین بروند. نگهداری و آداپت حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه و سنجاب و خرگوش و همستر یا انواع پرندگان تزییتی مثل کاسکو و طوطی این روزها مثل دیگر نقاط کشور در استان البرز و شهر کرج هم به یک سبک زندگی و روالی روتین و عادی بین شهروندان تبدیل شده که البته نیازها و قواعد و قوانین خودش را هم دارد. با این حال ، این یک خطر است زیرا حیوانات خانگی می توانند بخیه ها را به سرعت از بین ببرند ، بنابراین مراقب باشید و حیوان خانگی خود را در دید نگه دارید. در صورتی که پس از گذشت یک شبانه روز از عمل عقیم سازی حیوانات ، هیچ غذایی توسط آنها خورده نشود باید با دکتر دامپزشک آنلاین تماس بگیرید.

پس نسبت به این موضوع احساس نگرانی نکنید. بله عقیم سازی بسیاری از رفتارهای منفی حیوان را کنترل میکند به خصوص اگر قصد دارید آن ها را تنها نگه داری کنید، همچنین باعث افزایش طول عمر حیوان شده و گاهی نجات دهنده جان او میباشد. همچنین از قیمت عقیم سازی گربه نیز میتوانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما مطلع شوید. اما در هر سنی پس از آن نیز می توان عقیم کردن را انجام داد. غذای حیوان پس از عمل جراحی باید سبک باشد. ، همچنین عمل جراحی عقیم سازی اگر قبل از بالغ شدن صورت بگیرد به مراتب راحت تر و ایمن تر میباشد. به منظور بهبود وضعیت حیوانات و بدست آوردن سلامتی کامل آنها ، باید مراقبت های لازم از آنها صورت بگیرد. طبیعی است که آنها عصبی و “خارج از آن” باشند. برخی از صاحبان اجازه می دهند حیوانات خود را در اطراف بچرخانند یا حتی در خارج از منزل از بند استفاده کنند ، که می تواند محل برش را کثیف کند. عقیم سازی با روش خارج کردن بیضه ها (جایی که بیشترین احتمال سرطان را دارد) خطر آن را تا 0٪ کاهش میدهد.

درباره عوارض و معایب عقیم کردن سگ باید بگوییم که میزان خشونت در سگ های ماده اگر عقیم سازی ناموفق بوده باشد، وجود دارد، افزایش ترس در سگ های نر که در سنین خیلی پایین عقیم شده اند، یادگیری آن ها کاهش پیدا می کند، در چرخه خواب و بیداری حیوانات نیز تغییراتی به وجود می آید، پیشرفت در اختلالات شناختی، کم کاری غده تیروئید، بی اختیاری در ادرار و خیلی موارد دیگر می باشد. ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه دامپزشکی خود را موظف میدانیم که مزایا و معایب احتمالی عقیم سازی را به صاحبان حیوانات خانگی گوشزد کنیم و تصمیم گیری در مورد آینده و شیوه زندگی دامشان را به عهده ی خودشان واگذار کنیم. به احتمال زیاد دلیل اصلی اقامت شبانه در بیمارستان های دامپزشکی ناشی از هجوم مالکان است که یا از توصیه ها پیروی نمی کنند یا وقت کافی برای نظارت صحیح بر حیوان خانگی خود ندارند.

پس قانون خلقت به ما اجازه میدهد با بررسی شرایط نسبت به عقیم سازی سگ ولگرد بدون سرپناه به منظور کنترل جمعیت و جلوگیری از زاد و ولدهای بی جایی که منجر به تلفات توله ها یا حتی دام مادر میشود (به دلیل کمبود غذا و مکان مناسب و…) اقدام کنیم. پس مناسب ترین زمان جهت عقیم کردن دام اندکی پیش از بلوغ کامل دام (زمانی که حیوان تقریبا بالغ شده است ولی صفات ثانویه جنسی را به صورت کامل بروز نداده) میباشد. 9- در حیوانات ماده ای که آنها را پیش از بالغ شدن عقیم کرده باشند احتمال اینکه به عفونتهای مجرای ادراری مبتلا شوند بسیار بیشتر است. دوم: نکته غم انگیز ماجرا این است که برخی از مسئولان وقت شهرداریها هم بجای تببین بایستههایی که قانون برای آنها ترسیم و بر انجام این اقدامات تاکید و تکلیف کرده است، متاثر از جار و جنجال رسانهای منفعلانه عقب نشستند و عکس عملکردی که از آنها انتظار میرفت از مردم بخاطر عقیمسازی و بعضا کشتن سگهای ولگرد عذرخواهی کردند! او همچنین سگ ها را آموزش می دهد ، بیشتر نژادهای بزرگ و آنهایی که از مشکلات پرخاشگری رنج می برند.اکثر مردم انتظار دارند که یک سگ به طور طبیعی از خانه خود محافظت کند.

دکمه بازگشت به بالا